Sivu 1/1
Ladan madaltaminen
Lähetetty: 6.2.2007 20:30
Kirjoittaja är-mies
Combi nappiksen neljän-kuuden sentin madallus. Kuinka takapää onnistuu kun on lehtijouset, onko kokemuksia?
Lähetetty: 6.2.2007 20:31
Kirjoittaja Esto_r
No mites pakat sijotettu? akselin alle vai päälle? paloja vaan jousipakan ja perän väliin... tiedä sitten mitä katsastuksessa tykkää...

Re: Ladan madaltaminen
Lähetetty: 6.2.2007 20:46
Kirjoittaja Mara
är-mies kirjoitti:Combi nappiksen neljän-kuuden sentin madallus. Kuinka takapää onnistuu kun on lehtijouset, onko kokemuksia?

Ei ole kokemuksia tollasesta!

Mikäs Ladan malli se sellanen on, mistä jousipakat löytyy???
Polski"Lada" vai Made in Omatekonen?

Lähetetty: 6.2.2007 20:49
Kirjoittaja Jusu
Eipä kyllä tosiaan ole missään Ladassa lehtijousia.
Lähetetty: 6.2.2007 21:16
Kirjoittaja iigorr
ota huomen aamulla oikeat lääkkeet ja tutkaile sitä takapään joustoa uudemman kerran..

Lähetetty: 7.2.2007 13:32
Kirjoittaja Larssoni
iigorr kirjoitti:ota huomen aamulla oikeat lääkkeet ja tutkaile sitä takapään joustoa uudemman kerran..

Olen samaa mieltä! Ja sitte varsinki jos oot sovittanu sinne lehtijouset!
lääkitys
Lähetetty: 7.2.2007 15:51
Kirjoittaja är-mies
Kiitos ripeistä ja asiantuntevista vastauksista ja anteeksi häiriö. Oma Combini on vasta tulossa ja murehdin käytännön asioista jo ennakkoon. Olin hölmöyttäni antanut itseni ymmärtää että siinä on takana lehdet.

Olin tarttunut väärään tietoon siis. Tulen luultavasti esittämään jatkossa vielä huonompia kysymyksiä Ladaan liittyen..
Täältä tähän. Ja kiitos kaikille.
Niin onko muuten Ladaan olemassa jotain valmiita madallussarjoja?
Lähetetty: 7.2.2007 16:16
Kirjoittaja iigorr
ei ole olemassa valmiita madallus sarjoja. yleensä vaihdetaan jotkut paremmat iskarit ja jousia lyhentämällä madalletaan.
Lähetetty: 7.2.2007 16:18
Kirjoittaja Jokari
Valmiita sarjoja ei ole. Madaltaminen on h***jen hommaa, topakampaa iskaria ja jousta vaan alle.
Mun mielestä Ladaan ei sovi madallus pätkääkään, tuloksena on kauhea linttalook pienelläkin tiputuksella. Makuasioita....

Lähetetty: 7.2.2007 17:09
Kirjoittaja Esto_r
No johan ihmettelin ku lehtijousista puhuttiin ladassa!

Silti oli "neuvottava"
200 sarj volvon takaiskarit saa sovitettua ladaan taakke... jousia joutuu lyhentää... tulee aika tiukka perä! soralla ei ole mitään pitoa lyö vaan tyhjää

Lähetetty: 7.2.2007 17:17
Kirjoittaja Sergy
Itse asiassa olen miettinyt sitä, et jos laittais taakse lehtijouset. mutta mitäköhän hyötyä niistä ois? ja mitä haittoja? tossa myös kattelin w124 mesen perää, sen vois melkeinpä kokonaisena siirtää ladaan

joutuu vaan vähän sovittelemaan ja hitsailemaan...
Lähetetty: 7.2.2007 18:48
Kirjoittaja är-mies
Jokari kirjoitti:Valmiita sarjoja ei ole. Madaltaminen on h***jen hommaa, topakampaa iskaria ja jousta vaan alle.
Mun mielestä Ladaan ei sovi madallus pätkääkään, tuloksena on kauhea linttalook pienelläkin tiputuksella. Makuasioita....

Niin, kaikki ei pidä madalletuista Ladoista.
Kaikki ei myöskään pidä kanttilampuista..

Lähetetty: 7.2.2007 19:45
Kirjoittaja Mara
Sergy kirjoitti:Itse asiassa olen miettinyt sitä, et jos laittais taakse lehtijouset. mutta mitäköhän hyötyä niistä ois? ja mitä haittoja?
Varmaan kannattasi kysyä niitä lehtijousien haittoja ralliEscortisteilta, kun onnessaan rakentelee niihin nelilinkkejä, jotka taasen on Ladassa vakiona..
Hyötynä varmaan olis paksussa lumessa kahlatessa vähemmän vatkaava taka-akseli.
-Köyhänä patenttina koitin vähentää em. vatkausta tiukkaamalla tukivarsien puslia ylimääräsillä rikoilla, joissa sen kokonen reikä, että metalliholkki menee rikan reikään (n.18-20mm). Rikat tulee siis kiinnityskorvan ja puslan väliin.
Kyllä se jopa vähän auttoikin.

Lähetetty: 7.2.2007 19:51
Kirjoittaja kapa
Jos rakentaa jotain hevoskärryä niin sinne ne lehtijouset käy...