Ladan madaltaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
är-mies

Ladan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja är-mies »

Combi nappiksen neljän-kuuden sentin madallus. Kuinka takapää onnistuu kun on lehtijouset, onko kokemuksia?
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

No mites pakat sijotettu? akselin alle vai päälle? paloja vaan jousipakan ja perän väliin... tiedä sitten mitä katsastuksessa tykkää... :o
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Ladan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Mara »

är-mies kirjoitti:Combi nappiksen neljän-kuuden sentin madallus. Kuinka takapää onnistuu kun on lehtijouset, onko kokemuksia?


:shock: :?: Ei ole kokemuksia tollasesta! :shock: Mikäs Ladan malli se sellanen on, mistä jousipakat löytyy???
Polski"Lada" vai Made in Omatekonen? :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Eipä kyllä tosiaan ole missään Ladassa lehtijousia.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ota huomen aamulla oikeat lääkkeet ja tutkaile sitä takapään joustoa uudemman kerran.. :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

iigorr kirjoitti:ota huomen aamulla oikeat lääkkeet ja tutkaile sitä takapään joustoa uudemman kerran.. :D
Olen samaa mieltä! Ja sitte varsinki jos oot sovittanu sinne lehtijouset!
är-mies

lääkitys

Viesti Kirjoittaja är-mies »

Kiitos ripeistä ja asiantuntevista vastauksista ja anteeksi häiriö. Oma Combini on vasta tulossa ja murehdin käytännön asioista jo ennakkoon. Olin hölmöyttäni antanut itseni ymmärtää että siinä on takana lehdet. :oops:
Olin tarttunut väärään tietoon siis. Tulen luultavasti esittämään jatkossa vielä huonompia kysymyksiä Ladaan liittyen..
Täältä tähän. Ja kiitos kaikille.
Niin onko muuten Ladaan olemassa jotain valmiita madallussarjoja?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ei ole olemassa valmiita madallus sarjoja. yleensä vaihdetaan jotkut paremmat iskarit ja jousia lyhentämällä madalletaan.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Valmiita sarjoja ei ole. Madaltaminen on h***jen hommaa, topakampaa iskaria ja jousta vaan alle.

Mun mielestä Ladaan ei sovi madallus pätkääkään, tuloksena on kauhea linttalook pienelläkin tiputuksella. Makuasioita.... :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

No johan ihmettelin ku lehtijousista puhuttiin ladassa! :lol: Silti oli "neuvottava"

200 sarj volvon takaiskarit saa sovitettua ladaan taakke... jousia joutuu lyhentää... tulee aika tiukka perä! soralla ei ole mitään pitoa lyö vaan tyhjää :twisted:
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Itse asiassa olen miettinyt sitä, et jos laittais taakse lehtijouset. mutta mitäköhän hyötyä niistä ois? ja mitä haittoja? tossa myös kattelin w124 mesen perää, sen vois melkeinpä kokonaisena siirtää ladaan :) joutuu vaan vähän sovittelemaan ja hitsailemaan...
är-mies

Viesti Kirjoittaja är-mies »

Jokari kirjoitti:Valmiita sarjoja ei ole. Madaltaminen on h***jen hommaa, topakampaa iskaria ja jousta vaan alle.

Mun mielestä Ladaan ei sovi madallus pätkääkään, tuloksena on kauhea linttalook pienelläkin tiputuksella. Makuasioita.... :)
Niin, kaikki ei pidä madalletuista Ladoista.
Kaikki ei myöskään pidä kanttilampuista..
:lol:
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Sergy kirjoitti:Itse asiassa olen miettinyt sitä, et jos laittais taakse lehtijouset. mutta mitäköhän hyötyä niistä ois? ja mitä haittoja?


Varmaan kannattasi kysyä niitä lehtijousien haittoja ralliEscortisteilta, kun onnessaan rakentelee niihin nelilinkkejä, jotka taasen on Ladassa vakiona.. :wink:
Hyötynä varmaan olis paksussa lumessa kahlatessa vähemmän vatkaava taka-akseli. :?

-Köyhänä patenttina koitin vähentää em. vatkausta tiukkaamalla tukivarsien puslia ylimääräsillä rikoilla, joissa sen kokonen reikä, että metalliholkki menee rikan reikään (n.18-20mm). Rikat tulee siis kiinnityskorvan ja puslan väliin.
Kyllä se jopa vähän auttoikin. :)
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Jos rakentaa jotain hevoskärryä niin sinne ne lehtijouset käy...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin