Kokemuksia Jaguaarista

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Kokemuksia Jaguaarista

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Kuva

Johdanto:
Näyttäviin ja tehokkaisiin autoihin erikoistunut ajoneuvos Jussi Halli esitteli viime viikkoisessa ohjelmassaan poikkeuksellisesti Lada-merkkisen henkilöauton. Vastavuoroisesti testasi Ladidos Tampere yhteistyössä Leppäkosken Lada-farmin kanssa kuluneena viikonloppuna 1995-mallisen Jaguar Sovereign XJ40 edustusauton.

Ajoneuvon esitettely:
Nykyaikaisista autoista Jaguar on Volga 3111:n ohella ainoa, joka onnistuu ulkonäöllään tekemään allekirjoittaneeseen vaikutuksen. Tuunaajat älkööt vaivautuko.
Kuva

Etusektorista tarkasteltuna pedon leveys ja mataluus korostuu entisestäänkin. Tämän irvistyksen on moni hetkellisesti saattanut nähdä taustapeilistään...
Kuva

...kunnes näkymä piakkoin yleensä vaihtuu tällaiseen näkymään. Kaksoispakoputket takaavat muhkeat murinat ja myöskin antavat pienen aavistuksen pedon todellisesta luonteesta.
Kuva

Jaggen sivulinjasta paljastuu auton valtava pituus. Omansa on helppo löytää parkkipaikalta perän ollessa pitkällä muusta autorivistöstä. Kromiosat huokovat perusbrittiläistä arvokkuutta.
Kuva

Jaguar XJ40 -mallin sydän on 228 hp kehittävä kuusisylinterinen rivimoottori. Kuutosmoottori on todellinen herrasmiesten moottori ja sen ääni kantautuu sinänsä hyvin äänieristettyyn matkustamoon miellyttävänä murinana.
Kuva

Moottoritilasta löytyvät myöskin auton huoltotöissä tarvittavat työkalut. Hienostuneen tavan mukaisesti työkalut on järjestelty pölytiiviiseen ja sametilla vuorattuun koteloon.
Kuva

Auton sisällä huokuu eleganssi ja hienostuneisuus. Sisustusmateriaalina on käytetty nahkaa ja pähkinäpuuta. Erittäin sivistyneesti ja nykäyksettömästi toimivan automaattivaihteiston valitsin noudattaa Jaguaarille tyypillistä J-kaaviota.
Kuva

Ajettua ja koettua:

Testipäivä 1 aloitettiin ajamalla reitti Tampere - Helsinki - Tampere. Paluumatkalla vallinnut poikkeuksellisen huono sääkään ei sanottavasti poistanut ajamisen nautittavuutta. Ajoneuvosta sinänsä johtumaton huono näkyvyys kylläkin edellytti normaalia suurempaa varovaisuutta ja suurentuneiden turvavälien käyttöä. Vakionopeudensäädin on mukava varuste matka-ajossa, mutta liukkaalla ja polanteisella tiellä sitä ei tule käyttää. Ensimmäisen testipäivän loppuosuus suoritettiin kaupunkiajeluna Tampereen keskustan tuntumassa.

Testipäivä 2 aloitettiin perusbrittiläiseen tyyliin nauttimalla mannermainen aamiainen paikallisen Jaguar-piirimyyjän tarjoamana. Aamiaiseen kuului cappucino kahvin lisäksi coctailpaloja ja muita pikkunaposteltavia unohtamatta tietenkään voileipäkakkua. Testipäivän ollessa vasta alussa, oli testiryhmän pitäydyttävä nauttimasta tarjolla ollutta shampanjaa.
Kuva

Toisen testipäivän aurinkoinen sää suosi testiryhmää. Testialue rajattiin Pirkanmaan talousalueeen sisään. Toisinaan ajettiin selkeää maantieajoa ja välillä pieniä kyläteitä aina Hämeenkyrön perukoille saakka. Testikeskuksena toimi ansiokkaasti ABC Lahdesjärvi, joka huolehti testiryhmän ravitsemisesta ja nestetasapainon säilymisestä. Parkkirivistössä auton mataluus muihin autoihin nähden korostuu.
Kuva

Kolmannen testipäivän aikana selvitettiin vielä hyvän sään maantieominaisuuksia ajamalla uudelleen reitti Tampere - Helsinki - Tampere.

Loppupäätelmät:
Testiviikonlopun aikana (pe - su) kilometrejä kertyi Jaguaarin mittariin 1220. Lyijytöntä 95 oktaanista polttoainetta kului 130 litraa keskikulutuksen pysyessä tasaisen maantieajon suurehkosta määrästä johtuen maltillisena 10,7 litrana/100 km.

Testiryhmä kiittää auton ajo-ominaisuuksia.
Auton testin aikana sivullisilta saama huomioarvo on erityismaininnan arvoinen seikka. Varsinaista moitittavaa autosta emme löytäneet. Koko testin ikävin osuus oli se, kun auto piti luovuttaa testin päätyttyä takaisin omistajalleen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hyvä! hieno testiraportti. Tulihan näytettyä myös toteen ettei naisen saaminen ole autosta kiinni, naisia ei pyörinyt ympärillä yhtään sen enempää kuin normaalisti jos ollaan oltu Samaralla liikenteessä. Nyt täytynee miettiä mikä on mennyt vikaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ai Jaguarillako te ootte ajelleet meiän pellolla vieläpä vaivalla istutetun pajun yli? ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:Tulihan näytettyä myös toteen ettei naisen saaminen ole autosta kiinni, naisia ei pyörinyt ympärillä yhtään sen enempää kuin normaalisti jos ollaan oltu Samaralla liikenteessä.
kai niitä nyt muitakin vaihtoehtoja on ku Lada tai Jaguar? Tuohan oli lisäksi jo 12v vanha. Lähinnä säälittävää räpeltämistä jos tuollasella yrittää vaikutusta tehdä :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mutta eihän sitä maallikko ymmärrä, kun uusi näyttää tältä:
Kuva

ja tuossa testivälineessä vielä EU-kilvet johtamassa harhaan iästä...

Onhan noissa eroja, mutta ei niitä äkkiseltään huomaa ja ovat kuitenkin lähinnä kosmeettisia.
Viimeksi muokannut Jaakkima, 5.2.2007 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Naiset osaa kyllä erottaa 10tE ja 100tE autot toisistaan. En tiedä miten, mutta näin on.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvä peltoauto :wink:

No ei vaiskaan, hieno juttu :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen minäkin Jaguar polkupyörällä ajanut :lol:
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Jaguaari on varmasti hyvin lähellä volgaa myös laadultaan.
Yleinen kuvakulma josta jagge on tullu nähtyä, on peltipystyssä ja konehuone liekeissä.

2 jakuaaria olen nähny palavan, voittaa jopa ooppelit kun suhteuttaa niiden määrään.

Todella nätti auto jaguaari kylläkin on mutta se laatu, samaa paskoo kuin rooveri, kai.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ihan hyvä testijuttu :o Jaguar polkupyörä mullakin ensiksi mielessä :shock:
warre 353w sedan,
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Tulihan näytettyä myös toteen ettei naisen saaminen ole autosta kiinni, naisia ei pyörinyt ympärillä yhtään sen enempää kuin normaalisti jos ollaan oltu Samaralla liikenteessä.
kai niitä nyt muitakin vaihtoehtoja on ku Lada tai Jaguar? Tuohan oli lisäksi jo 12v vanha. Lähinnä säälittävää räpeltämistä jos tuollasella yrittää vaikutusta tehdä :lol:

,_,/ukka
joo eihän me varsinaisesti mitään yritetty, kutea aina istuttiin joka paikassa ja odotettiin että joku nainen kävisi kimppuun :lol: no ensi kerralla hankitaan alla joku ekan korimallin Camry niii jo alkaa tapahtumaan :wink:

toi vanha mallihan on sentään vielä kunnon edustuspeli uuteen verrattuna, kun noissa uusissa ei ole enää limoikkunaa takaovien takapuolella. Jopa Samara Sedanissa on sellainen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti: no ensi kerralla hankitaan alla joku ekan korimallin Camry niii jo alkaa tapahtumaan :wink:
No mulla on semmonen elämän tilanne, että autolla pyritään karkottamaan vastakkaisen sukupuolen edustajia. Siks tojota :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Minulla oli Jaguar-mopo.
Raportista vain, että kateeksi alkoi käymään.
Ja kaikille mollaajille: mitäs se kettu sanoikaan pihlajanmarjoista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

En kehumismielessä mutta viime syksynä annoin Mersulla virtaa yhteen Jakkeen joka oli naapurin peltikorjaamolla käymässä. Jakke käynistyi hienosti ja kysyin omistajalta, että saisinko koeajaa Jakkea.
Omistaja sanoi, että siitä vaan.
Tämä Jakke oli jotain 70 luvun alkupuolelta ja auto oli ulkopuolelta maalattu mutta sisältä ei vielä restaudoitu. Vähän ahdas oli mennä Jakkeen mutta kun nahkapenkkiin istahdin ja katse kojetauluun, niin väänsin lippalakkini takaraivolle. Jakke ampaisi liikkeelle ja samantien sai laittaa jo kakkosta silmään. Tässä oli 4 vaihteinen manuaali loota ja 4.2 litranen suora kutonen. Ihan kiva oli kokeilla Jakkea ja varsinkin tällaista vanhempaa autoa jossa on aitoa Gentleman tyyliä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kattelin mobile.de:stä että alle 3000 eurolla saa saksasta 90-luvun jakkeja, ihan siistin näköisiä pelejä. pitäisköhän tuottaa yksi sellainen ja muutoskatsastaa luotettavalle Ladan tekniikalle, niin saisi luotettavan käyttöpelin missä on näköä ja varusteita. ei varmaan tarttis hirveesti papereita ja todistuksia jos laskis jaken tehoa 150hv ja koneen kokoa 2,5 litraa :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin