Kaasarin korjaussarja

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ladahartsa

Kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

Moi

Tein tänään ladan (2105-1500s) kaasuttimen kevätsiivouksen eli purin sen niin pieniin osiin kun sain.
Olin ostanut Motonetistä huoltosarjan ettei jää kokoaminen jostain pikkunippelistä kiinni. Kaasaria kootessani kävi kuitenkin ilmi että vaikka sarjassa oli osia 13kpl, niistä samanlaisia kuin omassa kaasarissani oli vain 4 ( tiiviste, ryypyn kalvo, kiihdytyspumpun kalvo ja uimuriventtiili)
Suuttimet olivat kaikki erikokoisia ja säätöruuvit erimallisia kärkiosiltaan
joten en viitsinyt niitä sinne vaihtaa. Olisiko ne vaan pitänyt ruuvata sinne
vaikka vähän erilaisilta näyttivätkin ?
Korjaussarjan tyyppi oli:
2105 (ilman alatiivlevyä, mutta sisältää suuttimia). . . . 28-3018
Kaasarin tyyppi on Daaz 2107-1107010.
Lisäksi jäi vähän epäselväksi kohon korkeuden säätö kun korjausoppaan kuvassa on kaasarin kansiosa pystyssä bensaputki alaspäin ja sitten on annettu kaksi mittaa joista toinen on kohon liike ja toinen kohon yläosan ja kaasarin kannen välinen mitta.
Tämä jälkimmäinen jäi vähän epäselväksi että mitataanko se siitä mihin koho pysähtyy omalla painollaan vai mitataanko se niin että kohoa painetaan neulaventtiiliä vasten jolloin venttiilissä oleva jousikuormitettu kuula painuu sisään ?
PJL

väli

Viesti Kirjoittaja PJL »

tere
mitataan omalla painollaan taitaa olla vielä tiiviste kannessa
noista motonetin sarjasta en tiedä
Rawepawe

Viesti Kirjoittaja Rawepawe »

Mulla on sellanen muistikuva että tuo välys mitattiin siitä kohdasta missä se alkaa ottamaan kiinni, muuten siitä mitasta tuli aivan liian suuri. Mutta nyt on huomioitava että kello on tällähetkellä aika paljon ja voin hyvinkii olla väärässä, mutta näin muistelin itse sen säätäneeni ja auto toimii moitteetta. Korjatkaa jos olen väärässä!
Jusu

Koho

Viesti Kirjoittaja Jusu »

PJL kirjoitti:mitataan omalla painollaan taitaa olla vielä tiiviste kannessa
Nimenomaan näin.

Ladan korjausoppaassa on kaikenkattava taulukko DAAZ-kaasuttimien säätöarvoista. Löytyy hyvinvarustetuista kirjastoista.
Vastaa Viestiin