90-luvun Ladat ja alennustila

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-poliisi
Viestit: 152
Liittynyt: 6.6.2005 10:57
Paikkakunta: Tampere

90-luvun Ladat ja alennustila

Viesti Kirjoittaja Lada-poliisi »

Olen jo pidempään seurannut suurella huolestuneisuudella 90-luvun Ladojen surullisen lohdutonta kohtaloa. Melkein poikkeuksetta vuosimallien 91-96 takaveto-Ladat, niin sedanit kuin farkutkin, ovat aina todella surkeassa alennustilassa.

Mm. Nettiautossa myytävät yksilöt ovat aina toimineet tuninkiaihioina tai ne on töhritty tai vähintäänkin surkealla hoidolla mädätetty. Luulisi, etteivät noin uudet autot olisi vielä ehtineet juurikaan kärsiä suurempia ruostevaurioita, saati niiden takia poistettu rekisteristä, mutta totuus näyttää olevan toisenlainen.

Miksikö kirjoittelen tästä? Koska haluan herättää kerholaiset varjelemaan ja vaalimaan tätä ei-neuvostoliittolaisen kauden Lada-sukupolvea. Se on huolimatta "väärästä" valmistusmaastaan yhtäkaikki säilyttämisen arvoinen ja vieläpä erinomaista tavaraa käyttöautoiksi. Itsekin ajan vm. 93 2105 Ladalla ja tottapuhuen kirjoitan myös, koska toivoisin jatkossakin löytäväni hyviä yksilöitä tuosta ikäluokasta.

Onko muilla vastaavia havaintoja vai kuvittelenko vain? Piilotellaanko loistoyksilöitä vakan alla, Ladistien lämmitetyissä autotalleissa? Entä osaavatko kerholaiset keksiä mahdollisia vastauksia tähän tuhoamisvimmaan?

(Sivuhuomautuksena mainittakoon, että hyvää ja kohtuuhintaista isolohko-farkkua saa tarjota ostettavaksi! Saattaisin sellaisen ostaa tai vaihtaa nykyiseeni.)
Miliisi-henkinen Ladisti
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 90-luvun Ladat ja alennustila

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Lada-poliisi kirjoitti:Olen jo pidempään seurannut suurella huolestuneisuudella 90-luvun Ladojen surullisen lohdutonta kohtaloa. Melkein poikkeuksetta vuosimallien 91-96 takaveto-Ladat, niin sedanit kuin farkutkin, ovat aina todella surkeassa alennustilassa.

Mm. Nettiautossa myytävät yksilöt ovat aina toimineet tuninkiaihioina tai ne on töhritty tai vähintäänkin surkealla hoidolla mädätetty. Luulisi, etteivät noin uudet autot olisi vielä ehtineet juurikaan kärsiä suurempia ruostevaurioita, saati niiden takia poistettu rekisteristä, mutta totuus näyttää olevan toisenlainen.

Miksikö kirjoittelen tästä? Koska haluan herättää kerholaiset varjelemaan ja vaalimaan tätä ei-neuvostoliittolaisen kauden Lada-sukupolvea. Se on huolimatta "väärästä" valmistusmaastaan yhtäkaikki säilyttämisen arvoinen ja vieläpä erinomaista tavaraa käyttöautoiksi. Itsekin ajan vm. 93 2105 Ladalla ja tottapuhuen kirjoitan myös, koska toivoisin jatkossakin löytäväni hyviä yksilöitä tuosta ikäluokasta.

Onko muilla vastaavia havaintoja vai kuvittelenko vain? Piilotellaanko loistoyksilöitä vakan alla, Ladistien lämmitetyissä autotalleissa? Entä osaavatko kerholaiset keksiä mahdollisia vastauksia tähän tuhoamisvimmaan?

(Sivuhuomautuksena mainittakoon, että hyvää ja kohtuuhintaista isolohko-farkkua saa tarjota ostettavaksi! Saattaisin sellaisen ostaa tai vaihtaa nykyiseeni.)
Huonolla pidolla tuo oma ysikutonenkin on ollut :| Kukkaa ja lommoja siellä sun täällä :?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Syy saattaa olla tuossa vähäpäästöisessä rakenteessa uudempien ladojen osalta.
Eilenkin soitin korjaamolle ja kyselin päästömittausta + mahdollista säätöä.
Ekaksi kysyttiin vuosimalli ja kun se oli -83, niin sitten sanoivat, että kyllä sen jossain välissä kerkee.
Jos olis ollu näitä uudempia, niin ei olis eilen päässy mittaukseen tai ainakaan sitä ei olis säädetty.
Ovat kuulemma todella perseestä säätää nuo uudemmat.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Qulle kirjoitti:Syy saattaa olla tuossa vähäpäästöisessä rakenteessa uudempien ladojen osalta.
Eilenkin soitin korjaamolle ja kyselin päästömittausta + mahdollista säätöä.
Ekaksi kysyttiin vuosimalli ja kun se oli -83, niin sitten sanoivat, että kyllä sen jossain välissä kerkee.
Jos olis ollu näitä uudempia, niin ei olis eilen päässy mittaukseen tai ainakaan sitä ei olis säädetty.
Ovat kuulemma todella perseestä säätää nuo uudemmat.
No onhan moni täälläkin tuskastellut noiden axtecien kanssa :roll:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

eiköhän se oo aika selvää niinku noidenki samaroiden kanssa, omakin samara on ehkäpä niitä kaikista halvimpia käyttöautoja, ja varma on ollut ainakin tähän asti. Eikä oo mitään turhia katalysaattori/lambda anturi soopaa mikä vaan menee rikki..

Silti ne vaan ajetaan paskaksi pellolla tai jotain vastaavaa. Johtuu että kukaan ei halua niitä. joten ei niillä sitten oo arvoakaan. itelläkin auto melkein ruosteeton, 128t ajettu, täysin toimiva, ja ikää 20v.

nooh toivottavasti joku älyää näitäkin venäjä ladoja pelastaa ja vaikka neukkukeula samaroitakin vaikka yhden laatuaan johonkin nooan arkkiin, niistä voi sitten 20v päästä pyytää mitä haluaa, kun ei kenelläkään sale ole.

toki voi pyytää nytkin ei vaan kukaan maksa.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Jokaiseen atsteekkivehkeeseen on pitänyt tunkea joku virikone tai surkeasti toteuttu turbotus. Tai sitten muuten raiskattu piloille. Hienoja yksilöitä näkee aina välillä myynnissä. Harvoin kuitenkin.

Syitä en kyllä osaa keksiä. Kuitenkin kylmä tosiasia on että yleinen asenne Ladoja kohtaan on ollut ihan perseestä ja on vieläkin. Niillä on vaan ajettu, huonolla huollolla ja revitetty koneet ihan väljiksi. Koritkin mätänevät kun useimpia ei näytä kiinnostavan edes sen Ladan peseminen (useammin kuin kerran vuoteen). Sen verran pitkään olen tätä touhua seurannut, etten ihan lämpimikseni vaan haastele.

Itse pelastin jemmaan viimeistä vuosikertaa olevan ruiskun, joka on aivan käsittämättömän hienossa kunnossa. Ja tulee olemaankin, niinkauan kuin se minun omistuksessa on. Eli todennäköisesti loppuun saakka :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mulla on viisyli ysi jemmassa. Vm-91 ja asteekki. Ajettukkin jo 20785 km :D .
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo, mä ehdinkin jo miettiä RTJN65:n axtekkia... eli yksi on ainakin säilössä, sehän riittää, toisaalta kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu niin voisi niitä olla useampikin.

käytössä noi axteekit on hankalia ja kalliita, ei saa osia ja muuta. Siksi varmaan monet päätyy vanhempien varaosiksi, kun niistä vielä löytyy kaikki "tärkeät" varusteet kuten kärjetön sytkä ja 5-vaihteinen loota, niillä sitten tuunataan vanhemmatkin yksilöt.

äkkiä noi 90-lukuiset on rässitty romuksi, kun niitä on vähemmän myytykin kuin aikoinaa. Monelle pojalle pitää saada talven rässiksi takavetoinen, eikä väliä meneekö enää talven jälkeen leimasta. On tollainen takaveto-Lada halvempi vaihtoehto kuin BMW.

kyllä ongelma on varmasti laajempikin, kuin valmistusajankohdan mukainen. Vanhoja Samaroita tai Nivoja ei paljon säälitä, eikä kanttilamppuisiakaan vanhempia arvostetta kuten nappista tai ehkä tuplavaloisia malleja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin