90-luvun Ladat ja alennustila
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-poliisi
- Viestit: 152
- Liittynyt: 6.6.2005 10:57
- Paikkakunta: Tampere
90-luvun Ladat ja alennustila
Olen jo pidempään seurannut suurella huolestuneisuudella 90-luvun Ladojen surullisen lohdutonta kohtaloa. Melkein poikkeuksetta vuosimallien 91-96 takaveto-Ladat, niin sedanit kuin farkutkin, ovat aina todella surkeassa alennustilassa.
Mm. Nettiautossa myytävät yksilöt ovat aina toimineet tuninkiaihioina tai ne on töhritty tai vähintäänkin surkealla hoidolla mädätetty. Luulisi, etteivät noin uudet autot olisi vielä ehtineet juurikaan kärsiä suurempia ruostevaurioita, saati niiden takia poistettu rekisteristä, mutta totuus näyttää olevan toisenlainen.
Miksikö kirjoittelen tästä? Koska haluan herättää kerholaiset varjelemaan ja vaalimaan tätä ei-neuvostoliittolaisen kauden Lada-sukupolvea. Se on huolimatta "väärästä" valmistusmaastaan yhtäkaikki säilyttämisen arvoinen ja vieläpä erinomaista tavaraa käyttöautoiksi. Itsekin ajan vm. 93 2105 Ladalla ja tottapuhuen kirjoitan myös, koska toivoisin jatkossakin löytäväni hyviä yksilöitä tuosta ikäluokasta.
Onko muilla vastaavia havaintoja vai kuvittelenko vain? Piilotellaanko loistoyksilöitä vakan alla, Ladistien lämmitetyissä autotalleissa? Entä osaavatko kerholaiset keksiä mahdollisia vastauksia tähän tuhoamisvimmaan?
(Sivuhuomautuksena mainittakoon, että hyvää ja kohtuuhintaista isolohko-farkkua saa tarjota ostettavaksi! Saattaisin sellaisen ostaa tai vaihtaa nykyiseeni.)
Mm. Nettiautossa myytävät yksilöt ovat aina toimineet tuninkiaihioina tai ne on töhritty tai vähintäänkin surkealla hoidolla mädätetty. Luulisi, etteivät noin uudet autot olisi vielä ehtineet juurikaan kärsiä suurempia ruostevaurioita, saati niiden takia poistettu rekisteristä, mutta totuus näyttää olevan toisenlainen.
Miksikö kirjoittelen tästä? Koska haluan herättää kerholaiset varjelemaan ja vaalimaan tätä ei-neuvostoliittolaisen kauden Lada-sukupolvea. Se on huolimatta "väärästä" valmistusmaastaan yhtäkaikki säilyttämisen arvoinen ja vieläpä erinomaista tavaraa käyttöautoiksi. Itsekin ajan vm. 93 2105 Ladalla ja tottapuhuen kirjoitan myös, koska toivoisin jatkossakin löytäväni hyviä yksilöitä tuosta ikäluokasta.
Onko muilla vastaavia havaintoja vai kuvittelenko vain? Piilotellaanko loistoyksilöitä vakan alla, Ladistien lämmitetyissä autotalleissa? Entä osaavatko kerholaiset keksiä mahdollisia vastauksia tähän tuhoamisvimmaan?
(Sivuhuomautuksena mainittakoon, että hyvää ja kohtuuhintaista isolohko-farkkua saa tarjota ostettavaksi! Saattaisin sellaisen ostaa tai vaihtaa nykyiseeni.)
Miliisi-henkinen Ladisti
Re: 90-luvun Ladat ja alennustila
Huonolla pidolla tuo oma ysikutonenkin on ollutLada-poliisi kirjoitti:Olen jo pidempään seurannut suurella huolestuneisuudella 90-luvun Ladojen surullisen lohdutonta kohtaloa. Melkein poikkeuksetta vuosimallien 91-96 takaveto-Ladat, niin sedanit kuin farkutkin, ovat aina todella surkeassa alennustilassa.
Mm. Nettiautossa myytävät yksilöt ovat aina toimineet tuninkiaihioina tai ne on töhritty tai vähintäänkin surkealla hoidolla mädätetty. Luulisi, etteivät noin uudet autot olisi vielä ehtineet juurikaan kärsiä suurempia ruostevaurioita, saati niiden takia poistettu rekisteristä, mutta totuus näyttää olevan toisenlainen.
Miksikö kirjoittelen tästä? Koska haluan herättää kerholaiset varjelemaan ja vaalimaan tätä ei-neuvostoliittolaisen kauden Lada-sukupolvea. Se on huolimatta "väärästä" valmistusmaastaan yhtäkaikki säilyttämisen arvoinen ja vieläpä erinomaista tavaraa käyttöautoiksi. Itsekin ajan vm. 93 2105 Ladalla ja tottapuhuen kirjoitan myös, koska toivoisin jatkossakin löytäväni hyviä yksilöitä tuosta ikäluokasta.
Onko muilla vastaavia havaintoja vai kuvittelenko vain? Piilotellaanko loistoyksilöitä vakan alla, Ladistien lämmitetyissä autotalleissa? Entä osaavatko kerholaiset keksiä mahdollisia vastauksia tähän tuhoamisvimmaan?
(Sivuhuomautuksena mainittakoon, että hyvää ja kohtuuhintaista isolohko-farkkua saa tarjota ostettavaksi! Saattaisin sellaisen ostaa tai vaihtaa nykyiseeni.)


Njet problem, normal katastroof 

Syy saattaa olla tuossa vähäpäästöisessä rakenteessa uudempien ladojen osalta.
Eilenkin soitin korjaamolle ja kyselin päästömittausta + mahdollista säätöä.
Ekaksi kysyttiin vuosimalli ja kun se oli -83, niin sitten sanoivat, että kyllä sen jossain välissä kerkee.
Jos olis ollu näitä uudempia, niin ei olis eilen päässy mittaukseen tai ainakaan sitä ei olis säädetty.
Ovat kuulemma todella perseestä säätää nuo uudemmat.
Eilenkin soitin korjaamolle ja kyselin päästömittausta + mahdollista säätöä.
Ekaksi kysyttiin vuosimalli ja kun se oli -83, niin sitten sanoivat, että kyllä sen jossain välissä kerkee.
Jos olis ollu näitä uudempia, niin ei olis eilen päässy mittaukseen tai ainakaan sitä ei olis säädetty.
Ovat kuulemma todella perseestä säätää nuo uudemmat.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
No onhan moni täälläkin tuskastellut noiden axtecien kanssaQulle kirjoitti:Syy saattaa olla tuossa vähäpäästöisessä rakenteessa uudempien ladojen osalta.
Eilenkin soitin korjaamolle ja kyselin päästömittausta + mahdollista säätöä.
Ekaksi kysyttiin vuosimalli ja kun se oli -83, niin sitten sanoivat, että kyllä sen jossain välissä kerkee.
Jos olis ollu näitä uudempia, niin ei olis eilen päässy mittaukseen tai ainakaan sitä ei olis säädetty.
Ovat kuulemma todella perseestä säätää nuo uudemmat.

Njet problem, normal katastroof 

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
eiköhän se oo aika selvää niinku noidenki samaroiden kanssa, omakin samara on ehkäpä niitä kaikista halvimpia käyttöautoja, ja varma on ollut ainakin tähän asti. Eikä oo mitään turhia katalysaattori/lambda anturi soopaa mikä vaan menee rikki..
Silti ne vaan ajetaan paskaksi pellolla tai jotain vastaavaa. Johtuu että kukaan ei halua niitä. joten ei niillä sitten oo arvoakaan. itelläkin auto melkein ruosteeton, 128t ajettu, täysin toimiva, ja ikää 20v.
nooh toivottavasti joku älyää näitäkin venäjä ladoja pelastaa ja vaikka neukkukeula samaroitakin vaikka yhden laatuaan johonkin nooan arkkiin, niistä voi sitten 20v päästä pyytää mitä haluaa, kun ei kenelläkään sale ole.
toki voi pyytää nytkin ei vaan kukaan maksa.
Silti ne vaan ajetaan paskaksi pellolla tai jotain vastaavaa. Johtuu että kukaan ei halua niitä. joten ei niillä sitten oo arvoakaan. itelläkin auto melkein ruosteeton, 128t ajettu, täysin toimiva, ja ikää 20v.
nooh toivottavasti joku älyää näitäkin venäjä ladoja pelastaa ja vaikka neukkukeula samaroitakin vaikka yhden laatuaan johonkin nooan arkkiin, niistä voi sitten 20v päästä pyytää mitä haluaa, kun ei kenelläkään sale ole.
toki voi pyytää nytkin ei vaan kukaan maksa.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Jokaiseen atsteekkivehkeeseen on pitänyt tunkea joku virikone tai surkeasti toteuttu turbotus. Tai sitten muuten raiskattu piloille. Hienoja yksilöitä näkee aina välillä myynnissä. Harvoin kuitenkin.
Syitä en kyllä osaa keksiä. Kuitenkin kylmä tosiasia on että yleinen asenne Ladoja kohtaan on ollut ihan perseestä ja on vieläkin. Niillä on vaan ajettu, huonolla huollolla ja revitetty koneet ihan väljiksi. Koritkin mätänevät kun useimpia ei näytä kiinnostavan edes sen Ladan peseminen (useammin kuin kerran vuoteen). Sen verran pitkään olen tätä touhua seurannut, etten ihan lämpimikseni vaan haastele.
Itse pelastin jemmaan viimeistä vuosikertaa olevan ruiskun, joka on aivan käsittämättömän hienossa kunnossa. Ja tulee olemaankin, niinkauan kuin se minun omistuksessa on. Eli todennäköisesti loppuun saakka
Syitä en kyllä osaa keksiä. Kuitenkin kylmä tosiasia on että yleinen asenne Ladoja kohtaan on ollut ihan perseestä ja on vieläkin. Niillä on vaan ajettu, huonolla huollolla ja revitetty koneet ihan väljiksi. Koritkin mätänevät kun useimpia ei näytä kiinnostavan edes sen Ladan peseminen (useammin kuin kerran vuoteen). Sen verran pitkään olen tätä touhua seurannut, etten ihan lämpimikseni vaan haastele.
Itse pelastin jemmaan viimeistä vuosikertaa olevan ruiskun, joka on aivan käsittämättömän hienossa kunnossa. Ja tulee olemaankin, niinkauan kuin se minun omistuksessa on. Eli todennäköisesti loppuun saakka

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo, mä ehdinkin jo miettiä RTJN65:n axtekkia... eli yksi on ainakin säilössä, sehän riittää, toisaalta kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu niin voisi niitä olla useampikin.
käytössä noi axteekit on hankalia ja kalliita, ei saa osia ja muuta. Siksi varmaan monet päätyy vanhempien varaosiksi, kun niistä vielä löytyy kaikki "tärkeät" varusteet kuten kärjetön sytkä ja 5-vaihteinen loota, niillä sitten tuunataan vanhemmatkin yksilöt.
äkkiä noi 90-lukuiset on rässitty romuksi, kun niitä on vähemmän myytykin kuin aikoinaa. Monelle pojalle pitää saada talven rässiksi takavetoinen, eikä väliä meneekö enää talven jälkeen leimasta. On tollainen takaveto-Lada halvempi vaihtoehto kuin BMW.
kyllä ongelma on varmasti laajempikin, kuin valmistusajankohdan mukainen. Vanhoja Samaroita tai Nivoja ei paljon säälitä, eikä kanttilamppuisiakaan vanhempia arvostetta kuten nappista tai ehkä tuplavaloisia malleja.
käytössä noi axteekit on hankalia ja kalliita, ei saa osia ja muuta. Siksi varmaan monet päätyy vanhempien varaosiksi, kun niistä vielä löytyy kaikki "tärkeät" varusteet kuten kärjetön sytkä ja 5-vaihteinen loota, niillä sitten tuunataan vanhemmatkin yksilöt.
äkkiä noi 90-lukuiset on rässitty romuksi, kun niitä on vähemmän myytykin kuin aikoinaa. Monelle pojalle pitää saada talven rässiksi takavetoinen, eikä väliä meneekö enää talven jälkeen leimasta. On tollainen takaveto-Lada halvempi vaihtoehto kuin BMW.
kyllä ongelma on varmasti laajempikin, kuin valmistusajankohdan mukainen. Vanhoja Samaroita tai Nivoja ei paljon säälitä, eikä kanttilamppuisiakaan vanhempia arvostetta kuten nappista tai ehkä tuplavaloisia malleja.
