Kytkinakselin silmälaakeri.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
jartsa

Kytkinakselin silmälaakeri.

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Ei kellään olis takavetoisen silmälaakeria irrallaan, että sais sen laakeri numeron siitä? Taikka vaikka tarkat mitat? Varaosaliikkeessä eivät osaa antaa laakeria kun ei ole mallia eikä mittoja...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko se tämä osa 2101-1701031, koko halkaisija 35 mm, sisähalkaisija 15 mm, leveys 14 mm. ei saa ampua jos ei ole toi, mun mielestä on. ensi viikolla saattaisi vaikka olla tuollainen irrallaankin, jos vaan saa sen jotenkin irti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Huome aamulla lähtee oman Ladan kampurasta tuo laakeri irti. Pakko vaihtaa, kun suojuksissa lukee USSR, eli taitaa olla kyseessä ihan orkkislaakeri!! Numeroita siinä kyllä on ja vissiin kirjaimiakin, mutta nykyinen sivistyksen tasoni ei riitä niitä tulkitsemaan oikein!! Voin mitata sen huomenna ja laittaa tulokset tapetille. :|
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Silmälaakerin mitat: Ulkohalkaisija 35mm, sisäkoolin (reiän) halkaisija 15mm, laakerin leveys 14mm. Sama laakeri löytyy SKF:ltä numerolla 62202 ja se on sama kun joku laturin laakeri siis erikoisleveä. Maksaa noin 17€ ja normaali eli 4mm kapeampi laakeri 6202 maksaa 5€.

On se Venäläinen laakerikin tallessa ja voin laittaa ne siinä olevat tunnuksetkin tänne kunhan jaksan. Eivät kyllä olleet oikein loogisia.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
jartsa

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Justiinsa kävin kyselemässä sitä laakeria ja varaosamyyjäkaveri muisti ulkoa että se laakeri on se 62202:nen. Mutta ei löytynytkään hyllystä (tilaten ensi viikkoon) :( . Oli vaan tarkotus vaihtaa mylly sunnuntaina ja ajattelin että olis saanut laakerin ostettua. No eipähän tämä ladistin maata kaada vaikka lykkäytyikin. (sormet vaan syyhyää kun rempattu kone oottas paikalleen pääsyä.) :P
Kiitos vastauksista.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

jartsa kirjoitti:Justiinsa kävin kyselemässä sitä laakeria ja varaosamyyjäkaveri muisti ulkoa että se laakeri on se 62202:nen. Mutta ei löytynytkään hyllystä (tilaten ensi viikkoon) :( . Oli vaan tarkotus vaihtaa mylly sunnuntaina ja ajattelin että olis saanut laakerin ostettua. No eipähän tämä ladistin maata kaada vaikka lykkäytyikin. (sormet vaan syyhyää kun rempattu kone oottas paikalleen pääsyä.) :P
Kiitos vastauksista.
jos on mitat ylhäällä niin miks et hakenu laakeri liikkeestä kunnon skf:ää tai jotain?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

köhmä kirjoitti:Silmälaakerin mitat: Ulkohalkaisija 35mm, sisäkoolin (reiän) halkaisija 15mm, laakerin leveys 14mm. Sama laakeri löytyy SKF:ltä numerolla 62202 ja se on sama kun joku laturin laakeri siis erikoisleveä. Maksaa noin 17€ ja normaali eli 4mm kapeampi laakeri 6202 maksaa 5€.
no on se sit toi sama minkä tiedot mä löysin, kun mitat on samat, eli alkuperäisvaraosanumero on 2101-1701031
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jartsa

Viesti Kirjoittaja jartsa »

iigorr kirjoitti:
jartsa kirjoitti:Justiinsa kävin kyselemässä sitä laakeria ja varaosamyyjäkaveri muisti ulkoa että se laakeri on se 62202:nen. Mutta ei löytynytkään hyllystä (tilaten ensi viikkoon) :( . Oli vaan tarkotus vaihtaa mylly sunnuntaina ja ajattelin että olis saanut laakerin ostettua. No eipähän tämä ladistin maata kaada vaikka lykkäytyikin. (sormet vaan syyhyää kun rempattu kone oottas paikalleen pääsyä.) :P
Kiitos vastauksista.
jos on mitat ylhäällä niin miks et hakenu laakeri liikkeestä kunnon skf:ää tai jotain?
Hyvä pointti, mut työaikani ei antanut myöten ehtiä laakeriliikkeeseen. Eikä laakeriliike auki lauantaina, varaosaliikkeet kylläkin. Noh ens viikolla...
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ei tuo ole paha laakeri löytää..
Mutta mossen vastaavan paikan laakeri on hankala löytää! Muuten samat mitat mutta keskireikä 16mm.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jos laittaa tuon 6202-laakerin, niin vauhtipyörä jaa vain pulttien varaan ja sinkoutuu jorpakkoon ennemmin tai myöhemmin.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

En tosta Ladan silmälaakerista tiedä, mutta kesällä vaihdoin Transitiin kytkimen ja samalla ajattelin vaihtaa silmälaakerin, niin tuolla Keravan laakerimyynnissä se myyjä katseli sitä laakeria ja sanoi, ettei "normaali laakeri" käy, kun siinä oli muistaakseni joku "R"- kirjain numerosarjan perässä - oli kuulemma joku kuumuutta kestävä skf-erikoislaakeri. :roll: Soitti vielä tilatakseen sen Koivuselta, eikä sieltäkään löytynyt, niin laitoin sen vanhan takaisin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Toveri Sladimir kirjoitti:Jos laittaa tuon 6202-laakerin, niin vauhtipyörä jaa vain pulttien varaan ja sinkoutuu jorpakkoon ennemmin tai myöhemmin.
Hyvä pointti. Täytyy palauttaa se 6202 ja hommata siihen se leveämpi laakeri.
Täytyyköhän muuten "kisa koneissa" käyttää korkea kierroksista silmälaakeria? On muistaakseni merkitty jollain C-kirjaimella.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Toveri Sladimir kirjoitti:Jos laittaa tuon 6202-laakerin, niin vauhtipyörä jaa vain pulttien varaan ja sinkoutuu jorpakkoon ennemmin tai myöhemmin.
No joo, kyllä mäkin suosittelen käyttämään 62202:sta... Tosin kyllä toi kapeampikin laakeri tukee tuota vauhtipyörää, kun laittaa sen vaan sopivalle kohdalle.... :roll:
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Tässä olis ne orkkislaakerin merkinnät, mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan! USSR, 23ru3 (kirjain u ylösalaisin eli taitaa olla kyseessä sana GAZ?), valmistajan logo ja "koodi" 6-180502KIYC9.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

köhmä kirjoitti:Tässä olis ne orkkislaakerin merkinnät, mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan! USSR, 23ru3 (kirjain u ylösalaisin eli taitaa olla kyseessä sana GAZ?), valmistajan logo ja "koodi" 6-180502KIYC9.
Ei ole GAZ vaan GPZ(гпз) eli Gomelin laakeritehdas :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin