1200L:n kuljettajan oven säätö

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Vuosaaren Ladamies
Viestit: 158
Liittynyt: 31.5.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

1200L:n kuljettajan oven säätö

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Onko tarpeen uusia saranat ja saranatapit ? Millanen homma ? Onnistuuko irrottamatta ovea ?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

...yleensä ovi on irti kun saranat on kädessä.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tuskin on saranat niin kuluneet (voipi toki olla). Mutta lukon takaosaa vois laskea.
Lada rules
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä ne saranat vaan väljistyy niinkuin muissakin autoissa. Itselläni on -97 ruiskussa jompikumpi kuskinoven sarana jo ihan väljä. Aiheuttaa sen että ovi käy avautuessaan ärsyttävästi "makaamaan".

Toisaalta tolla ysikymppisellä 1500S:llä on ajettu lähes 3x mitä ruiskulla eikä merkkiäkään väljistymisestä... :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kompensoin erään ajokin (ei lada) saranoiden roikkumisen siten että:
oven olessa raollaan 10cm, nostin hallitunkilla puukapula välissä oven takareunaa.
sitten nytkytin autoa alaspäin ja kas
ovenkarmin etuosa jousti hieman eikä ovi enää roikkunut.
tosin ovea nostamalla välysen vielä huomasi mutta se ei taas käyttöä haitannut
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

pressa kirjoitti:kompensoin erään ajokin (ei lada) saranoiden roikkumisen siten että:
oven olessa raollaan 10cm, nostin hallitunkilla puukapula välissä oven takareunaa.
sitten nytkytin autoa alaspäin ja kas
ovenkarmin etuosa jousti hieman eikä ovi enää roikkunut.
tosin ovea nostamalla välysen vielä huomasi mutta se ei taas käyttöä haitannut
Ei kannata testata Lataan, tuppaa noi ovien alareunat olemaan kaikissa sen verta ruostuneet :D
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

voihan sitä nostaa laudanpalan avulla lukkomekanismista
se on ainakin lujasti eikä ole ruosteessa
mutta en usko että ladan etutolppa on kovin joustava
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Eikös se yleensä ole saranatappi, joka kuluu?
Tosin kun menin Deltaan ja pyysin neljä Samaran saranatappia, kiitos, niin sieltä vastattiin, että niitä ei saa irrallisina. Kun sitten kysyin, että pitäisikö siis ostaa koko saranat, vastattiin, että niitäkään ei saa irrallisina, mutta jos ostaa ovet, niiden mukana tulee saranat tappeineen,
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Pavlovits kirjoitti:Kun sitten kysyin, että pitäisikö siis ostaa koko saranat, vastattiin, että niitäkään ei saa irrallisina, mutta jos ostaa ovet, niiden mukana tulee saranat tappeineen,
:lol:

Itelläkin ovet roikkuu eikä kuskin ovi oikeen tahdo auetakkaan väillä, auttais varmaan toi lukon säätäminen.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Joskus Volvosta "korjasin" valjat saranat hieman loysentamalla alapuolista saranaa ja tuonsin sinne valiin (en muista laitoinko sen oven vai korin puolelle) millin paksuisesta pellista leikatin siivun ja kiristin ruuvit. Toimenpiteen jalkeen ovi istui loistavasti kolossaan.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Vastaa Viestiin