110:n nopeusanturi ja nopeusmittari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tohoyn

110:n nopeusanturi ja nopeusmittari

Viesti Kirjoittaja tohoyn »

Mitkä ovat 110:n nopeusanturin liittimen (anturin pään) nastojen välisten resistanssien ohjearvot? Mittasin resistanssin nopeusanturi irrotettuna, ja tulos oli kahden nastan välillä 6 - 6,5 Mohm ja muilla nastayhdistelmillä ääretön. Kuinkahan lujaa anturin akseli auton liikkeellä ollessa pyörii?

Tässä katalogissa:

http://www.ladabg.com/Catalogue/2003Cat2110.pdf

nopeusanturi on erinäköinen kuin mitä minulla autossa. Liitin on erimuotoinen ja katalogin kuvassa se tulee anturin päähän pystyyn. Autossa oleva nopeusanturi on samantapainen kuin tässä linkissä

http://cxem.net/avto/injectors/inject8.php

kuva 5 sivuston lopussa, paitsi että liitin on pyöreä eikä suorakulmainen.
Toisaalta yhdessä kuvastossa, johon minulla ei ole URL:ää, on nopeusanturista piirretty samanlainen versio kuin minulla (kuvasto on Lada malleille 110, 111 ja 112). Minkälainen nopeusanturi 110:aan (21102) kuuluu, vai onko laitteesta useampia versioita mitä voi käyttää? Minulla on Lada 110 vm. 1999 GM:n ohjaimella.

Onko nopeus- ja matkamittarin toiminnan testaamiseen jotain keinoa? Varsinainen ongelma minulla on, että nuo eivät toimi.
mam

Viesti Kirjoittaja mam »

Eilen kirjoitin asiasta 'lisäkokemuksia 110:stä-palstalle'.
Ei sitä anturia voi testata mittaamalla vastusta. Yhteen jothoon tulee maa, toiseen akkujännite ja kolmannesta lähtee 6 pulssia/metri. Pulssit lienevät 0-12 Volttia.
Kuten kirjoitin niin antureita on ainakin 3 erilaista tyyppiä (Kostamuksen varaosamyymälät). Sen anturin pystyy purkamaan ja korjaamaan mikäli elektroniikan perusasiat ovat hallinnassa. Anturiin päässyt kosteus lienee tuhonnut sen, joten se olisi pestävä ja kuivattava sekä uusittava foliot (johdotukset). Sitten se olisi koottava vedenpitävästi.
Vastaa Viestiin