Sivu 1/1
1200 L vm88 latausongelmaa
Lähetetty: 29.12.2006 19:27
Kirjoittaja 1200horses
Onko kellään ollut latausongelmaa tämän mallin ladassa?? elikkäs virta ei jostainsyystä mene akkuun asti?? eli akku tyhjenee ajossa.. osia uusittu jonkun verran.. missä mahtaisi olla vika?? laturi myös uusi....
Re: 1200 pyöreälamppuinen vm88
Lähetetty: 29.12.2006 19:39
Kirjoittaja pappa- igor
1200horses kirjoitti:Onko kellään ollut latausongelmaa tämän mallin ladassa?? elikkäs virta ei jostainsyystä mene akkuun asti?? eli akku tyhjenee ajossa.. osia uusittu jonkun verran.. missä mahtaisi olla vika?? laturi myös uusi....
katoppa sulakkeet läpi... ku mun 1200l:ssä oli joskus vikaa että ei ladannu kun oli bensamittarin sulake irti???!!! tjs... Korjaantui mittarin vaihdolla??!! tiedä näistä?? toimiiko latauksen merkkivalo kun kääntää virrat päälle?
Lähetetty: 29.12.2006 20:17
Kirjoittaja katastrofv
Mulla on ollut kanssa latausongelmia, oli joku länsimaalainen latausrele, vaihdoin sen venäläiseen niin alkoi lataamaan. Tosin nykyään ei aina syty latauksen merkkivalo virtoja päälle laittaessa ja napsuu kuin rele jossain laturin suunnalla, mutta toistaseks ei ole akku tyhjentynyt.
Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
ja jatkoa
Lähetetty: 29.12.2006 20:36
Kirjoittaja 1200horses
mitäs muuten se rele ohjaa mikä on lähellä akkua?? latausvalo paloi ja kun vaihdoin releen niin valo sammui?? jotain vaikutusta lataukseen sillä?? vai pelkkään latausvaloon??
Lähetetty: 29.12.2006 20:46
Kirjoittaja Jusu
Nimenomaan pelkkää latausvaloa.
Lähetetty: 29.12.2006 21:34
Kirjoittaja jta
katastrofv kirjoitti:Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
Eikös tuo "rele" tunneta myös nimellä jännitteensäädin?
Lähetetty: 29.12.2006 21:47
Kirjoittaja pappa- igor
jta kirjoitti:katastrofv kirjoitti:Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
Eikös tuo "rele" tunneta myös nimellä jännitteensäädin?
eikös sielä ole jännitten säädin (iso musta) ja latauksen rele pienempi n.5 napainen harmaa?????
Lähetetty: 30.12.2006 17:03
Kirjoittaja 1200horses
se rele on tavallinen 4 napainen mikä on akun vieressä.... minkä vaihtamalla ainakin latausvalo sammui.. mutta se ei vaan lataa akkua.... oliskos sit toi säädin hajalla??? täytyy viel tarkistaa johdot laturin päästä.. pari sinne menee muistaakseni...
Lähetetty: 30.12.2006 17:11
Kirjoittaja Jokari
No jos johdoissa ja liitoksissa ei näy mitään kämyjä, niin ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kun jännitteensäädin.
Jos siellä on sellainen halavatun iso peltilaatikko, niin silloin se on orkkis jännitteensäädin, joka toimii sähkömekaanisesti. Uudet jännitteensäätimet on kaikki elektronisia

Lähetetty: 30.12.2006 17:23
Kirjoittaja 1200horses
siellä on semmoinen musta muovinen säädin.. elikkäs ei sitten ilmeisesti alkuperäinen... vois sen vaihtaa kun ei varmaan kovin kalliita ole..