1200 L vm88 latausongelmaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1200horses

1200 L vm88 latausongelmaa

Viesti Kirjoittaja 1200horses »

Onko kellään ollut latausongelmaa tämän mallin ladassa?? elikkäs virta ei jostainsyystä mene akkuun asti?? eli akku tyhjenee ajossa.. osia uusittu jonkun verran.. missä mahtaisi olla vika?? laturi myös uusi....
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1200 pyöreälamppuinen vm88

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

1200horses kirjoitti:Onko kellään ollut latausongelmaa tämän mallin ladassa?? elikkäs virta ei jostainsyystä mene akkuun asti?? eli akku tyhjenee ajossa.. osia uusittu jonkun verran.. missä mahtaisi olla vika?? laturi myös uusi....
katoppa sulakkeet läpi... ku mun 1200l:ssä oli joskus vikaa että ei ladannu kun oli bensamittarin sulake irti???!!! tjs... Korjaantui mittarin vaihdolla??!! tiedä näistä?? toimiiko latauksen merkkivalo kun kääntää virrat päälle?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Mulla on ollut kanssa latausongelmia, oli joku länsimaalainen latausrele, vaihdoin sen venäläiseen niin alkoi lataamaan. Tosin nykyään ei aina syty latauksen merkkivalo virtoja päälle laittaessa ja napsuu kuin rele jossain laturin suunnalla, mutta toistaseks ei ole akku tyhjentynyt.

Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
1200horses

ja jatkoa

Viesti Kirjoittaja 1200horses »

mitäs muuten se rele ohjaa mikä on lähellä akkua?? latausvalo paloi ja kun vaihdoin releen niin valo sammui?? jotain vaikutusta lataukseen sillä?? vai pelkkään latausvaloon??
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nimenomaan pelkkää latausvaloa.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

katastrofv kirjoitti:Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
Eikös tuo "rele" tunneta myös nimellä jännitteensäädin?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

jta kirjoitti:
katastrofv kirjoitti:Eli vaikka nappiksessa on jo vaihtovirtalaturi, siellä on silti rele jonka kautta virta kulkee. Kuskinpuolen sisälokasuojassa konehuoneessa.
Eikös tuo "rele" tunneta myös nimellä jännitteensäädin?
eikös sielä ole jännitten säädin (iso musta) ja latauksen rele pienempi n.5 napainen harmaa?????
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
1200horses

Viesti Kirjoittaja 1200horses »

se rele on tavallinen 4 napainen mikä on akun vieressä.... minkä vaihtamalla ainakin latausvalo sammui.. mutta se ei vaan lataa akkua.... oliskos sit toi säädin hajalla??? täytyy viel tarkistaa johdot laturin päästä.. pari sinne menee muistaakseni...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No jos johdoissa ja liitoksissa ei näy mitään kämyjä, niin ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kun jännitteensäädin.

Jos siellä on sellainen halavatun iso peltilaatikko, niin silloin se on orkkis jännitteensäädin, joka toimii sähkömekaanisesti. Uudet jännitteensäätimet on kaikki elektronisia :)
Viimeksi muokannut Jokari, 30.12.2006 17:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
1200horses

Viesti Kirjoittaja 1200horses »

siellä on semmoinen musta muovinen säädin.. elikkäs ei sitten ilmeisesti alkuperäinen... vois sen vaihtaa kun ei varmaan kovin kalliita ole..
Vastaa Viestiin