Ja kuinkas kävikään? Keraamista hanaa ei ole tarkoitettu ainakaan tähän autoon. Ensi alkuun hana ei mennyt ollenkaan paikalleen, koska kennon yläputki ahdistaa hanan yläosaa. Viilalla kunnon siivu pois hanasta ja uusi yritys. Meni jo puolittain paikalleen mutta vieläkin ahdistaa ja hanan vaijerin kiinnitykseen tarkoitettu reikä on suoraan kennon yläputken alla = vaijeria ei saa ikinä kiinni.
Onneksi mukana oli palloventtiilihana. Rakenteestaan johtuen tämä on "paksumpi" ja tulee enemmän ulos auton peräpäätä kohti. Huonosti sopi tämäkin, kennon puoleista laippaa piti viilata muttereiden puolelta pari milliä matalammaksi jotta sai muttereita alulle edes vähän. Lisäksi pultinreikiä piti suurentaa n. 2 mm poraamalla. Silti hanan vaijeria ei olisi saanut kiinni tähänkään kuin huonosti, vaijeri joutuisi tekemään pirun jyrkän mutkan ennen hanaa.
Vaijerin kiinnitys piti toteuttaa putkiklemmarilla kennon yläputkeen. Lisäksi vaijerinkuori oli tyypilliseen tapaan luistanut vipujen päästä, melkoisen hauskaa hommaa operoida teipin, räikän ja erilaisten ruuvareiden kanssa kellonreiästä ja toinen käsi hanskalokeron kyljestä sisään tungettuna

Nyt on kuitenkin vivusta toimiva hana. Mutta miksi ihmeessä nämä hanat eivät tunnu istuvan tälläiseen vanhempaan ladaan? Kenno ja kaikki hilutkin on mun mielestä samoja kuin uudemmissakin. Kumpakin hanamalli istuu -97 ruiskuun täydellisesti eikä vaijerin kiinnityskohdan kanssa ole mitään ongelmia (eli kennon yläputki ei osu suoraan ruuvinreiän kohdalle)

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?