Nyt loppui se akun itsestään tyhjeneminen...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Nyt loppui se akun itsestään tyhjeneminen...

Viesti Kirjoittaja Qulle »

...kun eilen iskin kiinni kunnon katkaisijan akun plusnavan jälkeen :)
Pitääpä muistaa ottaa oikein kuva, kun o ladassa kaunis kytkin.

Ostettiin tässä jokin viikko sitten uus akku tuohon harrasteautoon mutta sitten sekin alkoi tyhjenemään muutaman vuorokauden paussin aikana :(

Nooh, nyt ei sitä ongelmaa enää ole, kun vain muistaa pitemmän parkin ajaksi avata konepelti ja kääntää kammesta 90 astetta vastapäivään :)

Tässä yksi ratkaisumalli, niille joiden lada vuotaa sähköä eikä ole taitoa/energiaa alkaa selvittelemään, mistä moinen johtuu...
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin, onnistuuhan se noinkin. Ainakin muutamilla on jäänyt takalasin lämppärin rele jumiin ja äkkiäkös se akku tyhjenee n. 100W jatkuvalla kuormalla.
Eipä ainakaan kukaan varasta ladaa kun ei mikään pelitä.

Otahan kuvia ladastakin, mua kiinnostaa nähdä millainen lata aiheuttaa pahennusta sielläpäin :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Niin tai jännitteensäätimestä diodit paskana jolloin akku tyhjenee laturin kautta. Uusi maksaa n. 15e :)
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Tai lampunpesimien moottorit jumissa niin syö sähköä koko ajan. Sulakkeiden irrotus 0 euroa..
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

saman tien laittaa sisälle ton katkasijan 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

'aatee' kirjoitti:saman tien laittaa sisälle ton katkasijan 8)
Se kävi mielessä, mutta sit oli pitäny ostaa aika paljon enämpi kunnon kaapelia... ja nyt tulee samalla mulkastua, että on nesteitä ladassa :)
Otahan kuvia ladastakin, mua kiinnostaa nähdä millainen lata aiheuttaa pahennusta sielläpäin
Joo koitetaan saada otettua vaikka tässä viikonlopun aikana... tiedätte sitten ainakin väistää reilusti, jos se tulee vastaa :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tässä se kaunistus on :)

Kuva

Tässä vielä muutama lisäkuva "kauniista" ladastamme:

http://i95.photobucket.com/albums/l133/ ... G_0875.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l133/ ... G_0866.jpg

Turbopissapoika:

http://i95.photobucket.com/albums/l133/ ... G_0872.jpg

Ja yksi vielä:

http://i95.photobucket.com/albums/l133/ ... G_0870.jpg

...tällästä tällä kertaa :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

helmi auto :P ois hienompi ilman puskureita ja noita lisä valoja 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

'aatee' kirjoitti:helmi auto :P ois hienompi ilman puskureita ja noita lisä valoja 8)
Lisävalot on vain sitä varten, että näkis edes jotain, kun vedetään matalentoa soraränneissä :) :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis tota onko Qullen tiimin auto aito 2105 eli alunperin 1,3 koneella? kannattais laittaa se entisöintiin ja ostaa joku edullinen 1200S koppa projektiksi!! Tosin ei taida olla ihan vanhimmasta päästä 2105 kun on noi sisäsäätöiset peilitkin, onko 83-84 vuosimallia?

sitten kun alatte enempi tuunailee niin rapsikaa pisteosat talteen, mä voin ottaa ne.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Lada-Jussi kirjoitti:siis tota onko Qullen tiimin auto aito 2105 eli alunperin 1,3 koneella? kannattais laittaa se entisöintiin ja ostaa joku edullinen 1200S koppa projektiksi!! Tosin ei taida olla ihan vanhimmasta päästä 2105 kun on noi sisäsäätöiset peilitkin, onko 83-84 vuosimallia?

sitten kun alatte enempi tuunailee niin rapsikaa pisteosat talteen, mä voin ottaa ne.
No kyllähän tämä on alkuperäinen 1300 2105. Vuosimalli taisi olla -83 ja peilit otettiin varaosaladasta, koska ne alkuperäiset oli suomeksi sanottuna suolesta :)
Se alkuperäinen kone meni yhelle täällä forumilla samalla kun hän haki sen varaosa-auton pois :(
Se 1300 pata oli just se, jossa tuli alakertaan klappia... se kiersi kyllä ihan homona, ei siinä mittään :D

Mitkä on pisteosia mielestäsi Jussi?
Ei tuota olla mitenkään tuunaamassa... peilit, penkit ja ratti vaihdettiin ihan käytännön ja mukavuuden takia.
...ideana on pitää tuo muuten ihan normi ladan näköisenä, että saa aiheutettua harmaita hiuksia "hienompien" autojen kuskeille :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mä odotin näkeväni jonkun puskurittoman raadon (niinkuin itselläni :oops:) mut sehän on hieno lada :) Värikin on harvinaisemmasta päästä...

Täytyy väsätä kans omaan topoviissataseen jonkun auton parempi litkupumppu. Kolmea ladan omaa jo testannut ja parhaimmalla lentää just lasin puoliväliin ja sinnekkin parin sekunnin viiveellä. Onko toi joku yleismallinen pumppu vai jonkun auton (?), koko ja liittimien paikat olis kyllä kohdillaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jepjep, varsin ladamainen Lada :D Ei missään nimessä puskureita irti tai muutakaan thyyyningiä. Ihan hävettää kun tuli itsekin sellaista harrastettua :oops: Jos sille linjalle lähdetään niin tehdään sitten ihan kunnolla.

Mulla oli asteekissa just samanlainen pissapojan pumppu, ja oli muuten tosi tehokas.. Äänestä tuli tosiaan joku turbo mieleen :lol:
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jokari kirjoitti:Mä odotin näkeväni jonkun puskurittoman raadon (niinkuin itselläni :oops:) mut sehän on hieno lada :) Värikin on harvinaisemmasta päästä...

Täytyy väsätä kans omaan topoviissataseen jonkun auton parempi litkupumppu. Kolmea ladan omaa jo testannut ja parhaimmalla lentää just lasin puoliväliin ja sinnekkin parin sekunnin viiveellä. Onko toi joku yleismallinen pumppu vai jonkun auton (?), koko ja liittimien paikat olis kyllä kohdillaan.
On motonetin tarvikepumppu. Tälläkin on hetken viive, kun ensin ladan oma pumppu nostaa veden tolle pumpulle ja sitten mentiin :lol:
Eli tosiaan tuo on isketty ladan oman pumpun rinnalle ja samoihin johtoihin... ei edes sulaketta tarvinnu vaihtaa isompaan :)

Väri on juu tosiaan todella kaunis :lol:
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Käyttökokemuksia katkaisijasta:
Eli nyt on jonkin aikaa ollut tuo tappokytkin käytössä ja hienosti toimii.
Eli käytännössä jos on auto vaikka jokapäiväisessä ajossa, niin ei tartte katkaisijaa edes käyttää... tai no olen kyllä varoiksi yöksi napsauttanut sähköt pois. Toimiipa sitten täällä kaupungissa vaikka ajonestona, jos joku huurupäissään koittaa ottaa meitin helmen ajoon ilman lupaa :)
Jos tarpeeksi aineissa on, niin tuskin rosmo edes tajuu kattoa pellin alle :D :D

Eli takaraivoon on nopeasti iskostunut virtojen pois otto, kun auto jää muutamaksi päiväksi seisomaan. Näppärästi samalla tulee aika usein katsottua nesteet, joista ainoa kuluva tuntuu onneksi olevan kusipojanneste :)

Tuli muuten eilen käytyä landella ulkoiluttamassa raaseria, kun oli asiallinen kelikin... Tuli taas sellaisessa luisussa mentyä, että huh huh :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Vastaa Viestiin