Bensa mittari?
Bensa mittari?
Onko kellään ollu ongelmia ladan bensa mittarin kanssa..? itellani ei toimi niin oisko kellään minkään näköstä tietoa että kummassa päässä vika vois olla..?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
minkä mallinen Lada? itellä oli 2107:ssa ongelmia mm. lämpömittarin kanssa ja näyttäisi että tossa mittaristossa karkaa mittarin kiinnitysmutterit aika helpolla ja sit ei ota kontaktia ja mittari on pimeenä.

Mä ainakin lähtisin ensin ettiin vikaa tankin päästä eli anturin tarkistuksilla että onko se kunnossa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
noissa malleissa ei kai mittarit hajoo koskaan, eli eiköhän tankin päässä sitten vika. harvemmin kai ne polttoaineanturit hajoilee, mutta kerta se on ensimmäinenki

Mulla on myös pientä vikaa bensa mittarissa "yllätys, yllätys", näyttää koko ajan täyttä. Ajattelin että vika olisi anturissa, joten vaihdoin koko tankin antureineen varaosa-autosta jossa mittari toimii. Mutta mitä vielä, mittari näyttää edelleen täyttä. Sitten loppui jo mielenkiinto kyseiseen asiaan. Elikkä tulin siihen tulokseen että vika on ehkä mittarissa. Tai sitten se ei oo vika vaan ominaisuus. 

Onkohan lavamossessa ja kanttiladassa samanmoinen bensa-anturi? Mossessani ei meinaten myöskään toiminut mittari. Lopulta vika paikallistui tuohon anturiin, jonka avasin. Siellä oli vastuskela täysin hapertunut pois, jolloin kohon liikuttama siiveke, jonka pitäisi sivellä tämän kelan pintaa, haroi tyhjää. Koska arvelin Mossen varaosasaannin heikoksi, värkkäsin kelan tilalle palikan piirilevystä ja muutamien ohmien vastuksista. Nyt mittarissa on selvät pykälät, mutta kyllä siitä käsityksen saa.
Kytkentäkaavion mukaan kanttiksen tankilta pitäisi lähteä kaksi piuhaa. Näistä toinen (näin arvaan) menee mittarille ja toinen bensavalolle. Mossen logiikan mukaan pitäisi mittaristoon tulla eloa, kun ottaa nämä johdot irti ja maattaa niitä runkoon (tankin pitää olla kanssa yhteydessä runkoon). Jos eloa ei tule, on vika johdotuksissa tai mittarissa.
Kytkentäkaavion mukaan kanttiksen tankilta pitäisi lähteä kaksi piuhaa. Näistä toinen (näin arvaan) menee mittarille ja toinen bensavalolle. Mossen logiikan mukaan pitäisi mittaristoon tulla eloa, kun ottaa nämä johdot irti ja maattaa niitä runkoon (tankin pitää olla kanssa yhteydessä runkoon). Jos eloa ei tule, on vika johdotuksissa tai mittarissa.