Mors, tuli hommattua tuomone 1200L ku halavalla sain työ- ja rymyautoksi, hitsasin ja laiteltiin sähköt ja jarrut ym kuosiin niin sain kilvet haettua siihen, pari päivää ajettua laukes kone. sain sitten kanttilamppusen isolohkon ja 5v-laatikon sopivasti ja nytten heräs mielessä tuommonen viikonlopun mittanen turbotusprojekti

soppelin solmunki hommasin, pikku garretin, en oo sen tarkemmin sitä silmäilly mutta kunnossa on. huomenna aattelin tinailla pakosarjan nippuun ja hommata t-liittimen öljynpaineanturin reikään ja paluun vedän varmaan öljypohjaan tai ketjukoppaan. aluksi ajan luultavimmin ilman ic:tä mutta sopiva Volvon cooleri on jo tiedossa. Painekotelon teen aluksi 2mm pellistä mutta jos tätä nyt tosissaan myöhemmin alkaa säätämään niin teetän alumiinista. Tilavuudeksihan tulee se 1.5L. mutta jos joku osais varmasti kertoa eikä mitään mutuilua, että
a) miten tuon vakiokaasarin saa paineenkestäväksi ?
b) mitä muuta tuolle vakiokaasarille pitää tehä että se pelaa paineen alla, pitääkö tulpata jotain letkuja mitä siihen tulee, ym ?
C) mitä pitää tehä että soppa riittää, mulla ois facetin punakantinen sähköpumppu, tuottoa siinä kyllä on mutta ei mitään hajua työntääkö se nokko paineella ?
Jos tuo reppana kestää tämän kokeilun niin ajan myötä todennäkösesti laitan paineen sietävän lorton/t tai saattaa sinne ruiskuki eksyä ja ainaki paksumpi kannentiiviste ja kannesta vois kevyesti ottaa tavaraa pois
Mutta kiitoksia jos jollakin löytyy mielenkiintoa auttaa alottelevaa Ladistia
