Katossa on valon takana anturi, joka säätää sisälämmittimen puhaltimen toimintaa. Nyt tuosta anturista on alkanut kuulua ikävää vinkunaa, vähän saman kuuloista kuin jossain hihna luistaisi.
Jos lämmittimen lämpötilasäädön laittaa ihan kylmälle tai ihan kuumalle, ääntä ei tule. Onko tietoa mikä siinä on vikana?
Todennäköisesti koko anturi taitaa mennä vaihtoon. Tietääkö kukaan miten se irroitetaan? Kokeilin heilutella sen koteloa, näytti vähän että se saattaa olla liimattu kattokankaaseen. En ainakaan nähnyt mitään, mistä sen siististi saisi irrotettua. Onko kokemusta?
Onko kellään myydä ehjää ja toimivaa anturia tilalle?
Auto on 110 farmari, vuosimalli 2001.
Lada 110 sisäkatossa oleva anturi
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Sen puhallin huutaa öljyä. Voi olla että ei tule enää kalua.
Se puhallin hurisee vain lämpötilasäädön ääriasennoissa koska silloin automatiikka ei säädä sitä lämpötilaa. Silloin kun se säätää lämpötilaa niin puhallin huolehtii siitä että siellä ei ilma seiso sen anturin sisällä.
Voi sen purkaa. Ihmisen rakentama se on. Rohkeasti vaan meisseli väliin ja paskaks vaan. Sit voi käyä ostamassa uuden.
Se puhallin hurisee vain lämpötilasäädön ääriasennoissa koska silloin automatiikka ei säädä sitä lämpötilaa. Silloin kun se säätää lämpötilaa niin puhallin huolehtii siitä että siellä ei ilma seiso sen anturin sisällä.
Voi sen purkaa. Ihmisen rakentama se on. Rohkeasti vaan meisseli väliin ja paskaks vaan. Sit voi käyä ostamassa uuden.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Tuossa aiemmassa keskustelussa sanottiin näin:
Voiko olla, että eri vuosimalleissa on erilaiset kotelot? Meillä on vm 2001.
- - - -
No niin, kokeilemalla selviää. Ei ollut ruuveja tässä mallissa, mutta meisselillä raottamalla se lähti ehjänä katosta irti. Ja rasvaus auttoi, ei kitise enää. Hyvä juttu, kiitos.
Katselin aamulla tuota rasiaa, en näe siinä mitään mistä se avattaisiin. Missä niitä ristipääruuveja olisi? En kuitenkaan viitsisi rikkoa mitään, jos ei ole tarpeen...Sirinän saa loppumaan irroittamalla ristipääkiinnitysruuvit ja meisselillä kangottamalla voi suhauttaa jotain liukastetta puhaltimen moottoriin.
Voiko olla, että eri vuosimalleissa on erilaiset kotelot? Meillä on vm 2001.
- - - -
No niin, kokeilemalla selviää. Ei ollut ruuveja tässä mallissa, mutta meisselillä raottamalla se lähti ehjänä katosta irti. Ja rasvaus auttoi, ei kitise enää. Hyvä juttu, kiitos.