Sivu 1/1
2105:n virranjakajan alipaineletku
Lähetetty: 20.2.2004 13:47
Kirjoittaja Jaska HKI
Huomasin,että letku puuttuu.Mihin kohti alipainesysteemiä se liitetään ja kuinka pikä sen pitää olla.Kiihdyttäessä on hieman voimattomuuden tunnetta,muuten pelaa hyvin.
Lähetetty: 21.2.2004 18:11
Kirjoittaja ladamaster
Mikä maa, mikä valuutta? Daaz vai Ozooon ....
Hmmmm...
Lähetetty: 21.2.2004 18:36
Kirjoittaja Jaska HKI
Pitää katsoa-eipä tullut mieleenkään.
Lähetetty: 21.2.2004 21:56
Kirjoittaja jta
Vaan eikös virranjakajan alipaine letku tuu imusarjaan kiinni?
öh
Lähetetty: 21.2.2004 22:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
siis normaalistihan virranjakajan alipaineletku tulee kaasuttimen kylkeen kiinni. ylempään jos kyseessä on Ozon 2105-1107010 tai 2107-1107010, mutta jos on Solex+Axtec niin kaasuttimen kyljestä lähtee letku joka haaroittuu virranjakajalle ja hiilisäiliölle. toinen kaasuttimelta lähtevä alipaine letku menee omaa reittiään ja sen voi unohtaa kun virranjakajan letkua kiinnittää!!!!
Lähetetty: 21.2.2004 23:14
Kirjoittaja RTJN65
Joo.Asteekki kaasutiimelta toinen menee virranjakajalle ja haaroittimen kautta hiilipöntölle. Toinen lähtee kaasarin kyljestä myös ja menee lämpövennttiilileiden kautta muuhun tarkoitukseen.
Käyttö-ja huolto-ohjekirjasta katsottuna..
Lähetetty: 22.2.2004 10:51
Kirjoittaja Jaska HKI
...Se näytää lähtevän kaasarin kurkulta virranjakajalle ja kaasarin kurkulta 60asteen termostaattiventiilin kautta EGR-venttiilin(takaisinkierrätysventiilin) kalvolle.Lämpötilan ollessa alle 60 astetta sytytyksen alipainesäätimeen vaikuttaa ainoastaan kaasuttimen alipaine.Yli 60 asteen lämpötilassa paine laskee koska ERG-ventiili röyhtäilee aktiivihiilipöntön kautta imusarjaan.Näinollen sytytyksen alipainesäätö on tärkeä moottorin käymisen kannalta moottorin ollessa kylmä.Moottorin lämmettyä sen merkitys pienenee,mutta on silti tärkeä.
siis axtecxxxx
Lähetetty: 22.2.2004 20:55
Kirjoittaja ladamaster
Niistä en tiedä mitään, ajoin kerran vuoden sellaisella...Nyt on vaan ruiskuja ja perinteisiä kaasuttimia.