2105:n virranjakajan alipaineletku

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

2105:n virranjakajan alipaineletku

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Huomasin,että letku puuttuu.Mihin kohti alipainesysteemiä se liitetään ja kuinka pikä sen pitää olla.Kiihdyttäessä on hieman voimattomuuden tunnetta,muuten pelaa hyvin.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Mikä maa, mikä valuutta? Daaz vai Ozooon ....
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Hmmmm...

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pitää katsoa-eipä tullut mieleenkään.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Vaan eikös virranjakajan alipaine letku tuu imusarjaan kiinni?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis normaalistihan virranjakajan alipaineletku tulee kaasuttimen kylkeen kiinni. ylempään jos kyseessä on Ozon 2105-1107010 tai 2107-1107010, mutta jos on Solex+Axtec niin kaasuttimen kyljestä lähtee letku joka haaroittuu virranjakajalle ja hiilisäiliölle. toinen kaasuttimelta lähtevä alipaine letku menee omaa reittiään ja sen voi unohtaa kun virranjakajan letkua kiinnittää!!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Joo.Asteekki kaasutiimelta toinen menee virranjakajalle ja haaroittimen kautta hiilipöntölle. Toinen lähtee kaasarin kyljestä myös ja menee lämpövennttiilileiden kautta muuhun tarkoitukseen.
Lada rules
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Käyttö-ja huolto-ohjekirjasta katsottuna..

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

...Se näytää lähtevän kaasarin kurkulta virranjakajalle ja kaasarin kurkulta 60asteen termostaattiventiilin kautta EGR-venttiilin(takaisinkierrätysventiilin) kalvolle.Lämpötilan ollessa alle 60 astetta sytytyksen alipainesäätimeen vaikuttaa ainoastaan kaasuttimen alipaine.Yli 60 asteen lämpötilassa paine laskee koska ERG-ventiili röyhtäilee aktiivihiilipöntön kautta imusarjaan.Näinollen sytytyksen alipainesäätö on tärkeä moottorin käymisen kannalta moottorin ollessa kylmä.Moottorin lämmettyä sen merkitys pienenee,mutta on silti tärkeä.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

siis axtecxxxx

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Niistä en tiedä mitään, ajoin kerran vuoden sellaisella...Nyt on vaan ruiskuja ja perinteisiä kaasuttimia.
Vastaa Viestiin