Ilkan & Jasun vanha 2104...
Lähetetty: 5.11.2006 11:29
Do dii laitetaas tänne kokemuksia tuosta siskolle haetusta ladasta... Runoilen nyt "huoltosopimuskorjaamon" edustajana kun omistaja on tuo rakas siskoni
Vähän jo lupaili liittyvänsä kerhoonkin kun hieman mainostettiin ja senkin puoleen sopii kun auton laseissa on urakalla kerhotarroja
No Ladalla sisko on jo ajanutkin pitkään (vuosia) kun perheen toimivat autot ovat olleet pitkälti yhteiskäytössä... 
Hakureissusta sen verran että auto ei käynnistynyt starttaamalla ja kun eilen tuota edelleen vaivannutta vikaa koitin paikallistaa niin totesin että akusta vaiva ei sittenkään johtunut kun vaihdoin ladatun toisen akun paikalleen... Lämpimänäkin auto lähti käymään vasta kun virta-avaimesta päästi eli diagnoosi oli että sytty ei saa virtaskaa... No puolalle menevästä + johdosta löytyi rosvoliitin
jonka heivasin mäkeen ja laitoin tähän kohtaan sokeripalan, lisäksi otin kierrosluku mittarin johdon myöskin pois vaikka tuskin se tuota ongelmaa aiheutti... No tämän operaation jälkeen auto lähti jo käymään ihan starttauksen aikana
Vaihdettua tuli myös + kaapelikenkä ja syttypoksin maakaapelia vähän räpellettyä CRC:n kanssa jos yhdistäis paremmin...
Vielä en tiedä lähteekö kylmänä käymään kun startti ei vieläkään kiekaise niinkuin pitää vaan lähtee kovin vaikeasti pyörimään??? Ihme homma jos jo kertaalleen vaihdettukin
Vai olisko laakereissa jääny rasvat pois, starttailtu tuon syttyongelman kanssa startti lämpöiseksi ja tinat irronnu tai sitten liian jäykät rasvat tai solenoidissa jotain kontaktihäröä...
Vielä en ehtinyt tuota katsomaan kun siskon tartti lähtee nukkumaan mutta tulee varmaan kohtapuoliin uudestaan poikkeen kun tarttis lohkolämppäri ja sisätilanpistokekin asentaa että pääsee joutuisammin työmaalle
Kaasarissa on myös vähän perunoita eli jo hakumatkalla totesin että kakkoskurkku ei aukea ja nopeudet jää alle 100
Eilen sitä vähän kattelin ja ensinnäkin alipainehimmeli oli löysässä ja tuohon vaihdoin uuden tiivisteen ja laitoin ruuvit lukitteella kine, lisäksi korotin ilmanputsaria leikkaamalla toisesta laipankumista puolikkaan tuon alle tuo putsari kun ottaa näköjään jäljistä päätellen noissa kaikissa alipainehimmelivehkeissä kiinni tuohon ryyppyvivun kiinnitykseen mikä on siinä alipainehimmelin päällä - BAD DESIGN -
-> Kiinnitys löystyy kun putsari painaa päälle...
Alipainehimmelin sain toimimaan mutta akseli ei pyörinyt kun 8 mm avaimella akselin päästä vääntämällä
CRC liuotus ei ainakaan vielä auttanut joten täytynee ottaa kaasari irti jossain vaiheessa tai vaihtaa väkisinaukeevaan versioon 
Hallissa sitten huomattiin lumien sulaessa pieniä lommoja katolla ja etureunassa yksi josta oli maalikin karissut reunasta
No ei nuo käyttöä haittaa mutta olisi niistä voinut mainita
Hinta oli kyllä sopiva eli sen puoleen ei tee mieleen rutista vaikka pieniä vaivoja onkin tuon käynnistyksen suhteen... No sisko on onneksi saanut vetoapua naapureilta ja töissään maatiloilla (lomittajana) ja joskus lämpöisenähän tuo on lähtenyt itekin käymään 



Hakureissusta sen verran että auto ei käynnistynyt starttaamalla ja kun eilen tuota edelleen vaivannutta vikaa koitin paikallistaa niin totesin että akusta vaiva ei sittenkään johtunut kun vaihdoin ladatun toisen akun paikalleen... Lämpimänäkin auto lähti käymään vasta kun virta-avaimesta päästi eli diagnoosi oli että sytty ei saa virtaskaa... No puolalle menevästä + johdosta löytyi rosvoliitin


Vielä en tiedä lähteekö kylmänä käymään kun startti ei vieläkään kiekaise niinkuin pitää vaan lähtee kovin vaikeasti pyörimään??? Ihme homma jos jo kertaalleen vaihdettukin



Kaasarissa on myös vähän perunoita eli jo hakumatkalla totesin että kakkoskurkku ei aukea ja nopeudet jää alle 100


Alipainehimmelin sain toimimaan mutta akseli ei pyörinyt kun 8 mm avaimella akselin päästä vääntämällä


Hallissa sitten huomattiin lumien sulaessa pieniä lommoja katolla ja etureunassa yksi josta oli maalikin karissut reunasta


