Ilkan & Jasun vanha 2104...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Ilkan & Jasun vanha 2104...

Viesti Kirjoittaja arpati »

Do dii laitetaas tänne kokemuksia tuosta siskolle haetusta ladasta... Runoilen nyt "huoltosopimuskorjaamon" edustajana kun omistaja on tuo rakas siskoni :wink: Vähän jo lupaili liittyvänsä kerhoonkin kun hieman mainostettiin ja senkin puoleen sopii kun auton laseissa on urakalla kerhotarroja :lol: No Ladalla sisko on jo ajanutkin pitkään (vuosia) kun perheen toimivat autot ovat olleet pitkälti yhteiskäytössä... :lol:

Hakureissusta sen verran että auto ei käynnistynyt starttaamalla ja kun eilen tuota edelleen vaivannutta vikaa koitin paikallistaa niin totesin että akusta vaiva ei sittenkään johtunut kun vaihdoin ladatun toisen akun paikalleen... Lämpimänäkin auto lähti käymään vasta kun virta-avaimesta päästi eli diagnoosi oli että sytty ei saa virtaskaa... No puolalle menevästä + johdosta löytyi rosvoliitin :evil: jonka heivasin mäkeen ja laitoin tähän kohtaan sokeripalan, lisäksi otin kierrosluku mittarin johdon myöskin pois vaikka tuskin se tuota ongelmaa aiheutti... No tämän operaation jälkeen auto lähti jo käymään ihan starttauksen aikana :) Vaihdettua tuli myös + kaapelikenkä ja syttypoksin maakaapelia vähän räpellettyä CRC:n kanssa jos yhdistäis paremmin...

Vielä en tiedä lähteekö kylmänä käymään kun startti ei vieläkään kiekaise niinkuin pitää vaan lähtee kovin vaikeasti pyörimään??? Ihme homma jos jo kertaalleen vaihdettukin :shock: Vai olisko laakereissa jääny rasvat pois, starttailtu tuon syttyongelman kanssa startti lämpöiseksi ja tinat irronnu tai sitten liian jäykät rasvat tai solenoidissa jotain kontaktihäröä... :? Vielä en ehtinyt tuota katsomaan kun siskon tartti lähtee nukkumaan mutta tulee varmaan kohtapuoliin uudestaan poikkeen kun tarttis lohkolämppäri ja sisätilanpistokekin asentaa että pääsee joutuisammin työmaalle :)

Kaasarissa on myös vähän perunoita eli jo hakumatkalla totesin että kakkoskurkku ei aukea ja nopeudet jää alle 100 :lol: Eilen sitä vähän kattelin ja ensinnäkin alipainehimmeli oli löysässä ja tuohon vaihdoin uuden tiivisteen ja laitoin ruuvit lukitteella kine, lisäksi korotin ilmanputsaria leikkaamalla toisesta laipankumista puolikkaan tuon alle tuo putsari kun ottaa näköjään jäljistä päätellen noissa kaikissa alipainehimmelivehkeissä kiinni tuohon ryyppyvivun kiinnitykseen mikä on siinä alipainehimmelin päällä - BAD DESIGN - :evil: -> Kiinnitys löystyy kun putsari painaa päälle...

Alipainehimmelin sain toimimaan mutta akseli ei pyörinyt kun 8 mm avaimella akselin päästä vääntämällä :? CRC liuotus ei ainakaan vielä auttanut joten täytynee ottaa kaasari irti jossain vaiheessa tai vaihtaa väkisinaukeevaan versioon :x

Hallissa sitten huomattiin lumien sulaessa pieniä lommoja katolla ja etureunassa yksi josta oli maalikin karissut reunasta :? No ei nuo käyttöä haittaa mutta olisi niistä voinut mainita :lol: Hinta oli kyllä sopiva eli sen puoleen ei tee mieleen rutista vaikka pieniä vaivoja onkin tuon käynnistyksen suhteen... No sisko on onneksi saanut vetoapua naapureilta ja töissään maatiloilla (lomittajana) ja joskus lämpöisenähän tuo on lähtenyt itekin käymään :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Muistakaa hyvät ystävät että tämä lada on yksi parhaista farkuista mitä täällä on myynnissä ollut,rahaa siihen on laitettu paljon enemmän kuin mitä toi pyynti on nyt,SIIS TÄMÄ ON PILKKAHINTAINEN;EIKÄ TARVI KÄSIÄ HETI PASKATA;SILLÄ TÄSSÄ KAIKKI PELAA JA HYVIN.Autoonhan oli siis uusittu kaikki jarrut putkineen kaikkineen, pakoputki,laturi,kaasari,kärjetön sytkä,syyläri,termari,lämppärin hana ja paljon muuta,käytännössä kaikki kuluva.JA UUSILLA OSILLA. Tietysti auton purkuarvokin olis hyvä koska siinä on paljon tota uutta osaa,mutta eikö kukaan todella mielummin tällä ajelis.
_________________
Sattu vaan tämä silmään,puhutaanko nyt tosiaan tästä autosta.. :shock:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Ilkan & Jasun vanha 2104...

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Puolueeton "tuomari" puuttuu peliin... :wink: :lol:
arpati kirjoitti:Hallissa sitten huomattiin lumien sulaessa pieniä lommoja katolla ja etureunassa yksi josta oli maalikin karissut reunasta :? No ei nuo käyttöä haittaa mutta olisi niistä voinut mainita :lol:
Mutta onhan niistä mainittu. 8) Jo aikoinaan kun auto oli jasulla, niin noista lommoista puhuttiin, että muuten priima, mutta kuin oli tullu lumet katolta katolle :cry: , niin oli päässy katto lommmoille :x . Muistaakseni asia on tullut ilmi myös jasun omassa myyntitopicissa :) . Oma mielipiteeni on että että kun jostain asiasta on puhuttu aikanaan jo väsyksiin, ei enää muista mainita asiasta kun luulee että toinen jo tietää kun siitä on julkisestikin puhuttu. :mrgreen:

EDIT: Hymiöt lisätty :lol:
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 5.11.2006 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

No ei noista katon lommoista ole huomatakseni mitään erityisesti mainittu tuolla myyntitopicissa mutta kuten sanottua ei sillä ole mitään merkitystä koska vika on puhtaasti kosmeettinen :lol: Ite en ole sattunut lukemaan noita jasun myynti juttuja tai ainakaan muista noin vanhoja juttuja :roll:

Kattelin tossa että kaasari olis vaihdettu ja siltä se näyttääkin mutta äkkiä menee siinä tapauksessa tuo kakkoskurkun akseli jumiin mutta on tainnut tuo ajokin olla vähäistä mikä osaltaan selittää ongelman... Mites muuten kärry kulki jasulla ja ilkalla? Nyt ei tosiaan saa vauhtia 100 yli ainakaan näillä suorilla :lol:

Hei ja tarkoitukseni ei ollut lainkaan kritisoida autoa huonoksi investoinniksi -> tämä on kokemuksia palsta!!! :D :D :D Siihen on kyllä osaa laitettu ja korikin näyttää vielä ihan hyvältä, ajamattomuus saattaa nytkin selittää kohdatut viat ja tietysti jonkun tekemät sähköviritykset :lol: Osaa kyllä löytyy kotoa jos starttiin tarvii tehdä remonttia joten ei mitään hätää kun on ens kesään leimaa :) Itellä kun on niin paljon tekemistä ettei ehtis mitään isoa remonttia tehdä alkutalvesta...

EDIT: niin ja öljyt ja suodattimenkin vaihdoin eilen (Neste 1 Synthetic 5W50)... Tämä vaan tänne siksi että ei ole vielä huoltokirjaa/vihkoa autossa ja nää unohtuu äkkivä :roll:
124/2101 practical beauty
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

*oho* siis sori Arpati :D

Unohdin lisätä tekstiini hymiöt. :wink: Ymmärsin heti tarkoituksesi ja hengitän vapaasti nenän kautta :lol: Mutta mä muistan ne lommot (ehkäpä vanha trokari muistaa heti tuollaiset "vammat" :lol: ). Odotan jännityksellä mitä kokemuksia tälle keksinnölle vielä kertyy. :D
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tää on hienoa kun on näitä kerholaisilla kiertäviä autoja, voidaan näyttää toteen myyntipuheet tai todistaa niitä vastaan. periaatteessa itseäkin kiinnostaisi tietää mitä kesällä myymälleni Samaralle kuuluu. Jotkut meinas että se on ylihinnoiteltu raato ja kun oli takajarrutkin korjattu käytetyillä osilla. ite pidin sitä ihan hinta/laatu suhteeltaan hyvänä ja täysin toimivana autona. kaveri oli nähnyt auton liikenteessä tuossa yksi päivä, että ei sitä ainakaan paaliin ole vielä pistetty.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo,sorry.Silloin kun se oli mulla niin tosiaan mainitsin noista katon klommuista,mutta nyt kun myytiin Ilkan ladaa niin en muistanut/tajunnut niistä vissiin mainita. :oops: Se mitä auto nyt on temppuillut on varmasti johtunut siitä että Ilkka ei sillä juuri ole ajanut(olisko viimeksi eesti summer camppiin) :lol: ,siihen on todellakin vuosi sitten uusittu lähes kaikki kuluva,kuten myös akku ja kaasutin. :wink: Starttia ei aikoinaan uusittu,se vain putsattiin ja rasvattiin,(voi olla että laakeri holkit uusittiin)jonka jälkeen se toimi hyvin,nyttenkin varmasti auttaisi vain laakeriholkkien rasvaus. :roll:
Viimeksi muokannut jasu35, 5.11.2006 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Warreossi kirjoitti:Muistakaa hyvät ystävät että tämä lada on yksi parhaista farkuista mitä täällä on myynnissä ollut,rahaa siihen on laitettu paljon enemmän kuin mitä toi pyynti on nyt,SIIS TÄMÄ ON PILKKAHINTAINEN;EIKÄ TARVI KÄSIÄ HETI PASKATA;SILLÄ TÄSSÄ KAIKKI PELAA JA HYVIN.Autoonhan oli siis uusittu kaikki jarrut putkineen kaikkineen, pakoputki,laturi,kaasari,kärjetön sytkä,syyläri,termari,lämppärin hana ja paljon muuta,käytännössä kaikki kuluva.JA UUSILLA OSILLA. Tietysti auton purkuarvokin olis hyvä koska siinä on paljon tota uutta osaa,mutta eikö kukaan todella mielummin tällä ajelis.
_________________
Sattu vaan tämä silmään,puhutaanko nyt tosiaan tästä autosta.. :shock:
Sama auto,tämä tapaus vaan on hyvä esimerkki siitä että edes lada ei pysy priimana jos sillä ei ajeta,vaikka autoon uusis ja korjais mitä niin seisominen tekee pahaa jälkeä. :( Silloin kun tätä Ilkka rupesi myymään oli vielä lämpimat ilmat ja lada vasta seissyt "vähän"aikaa,nyt oli jo aikaa kulunut lisää ja pakkaset tullut.) :?
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Joo,kyllähän se niin on,että autot on tarkoitettu ajettaviksi.Ei se seisonta tosiaan hyvää tee.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

:shock: Kun nyt foorumi taas toimii niin päivitetään tännekin...

Kaasari kävi irti ja todettiin että läppäakseli pyörii hyvin mutta vivusto oli kanittanut tuohon imusarjaan kine joten ei toiminut sen takia :roll: Onkohan tuolla alunperin sellainen bakeliitti vielä läppärungon ja imusarjan välissäkin (kaksiosainen kaasari). No otin panssariviilalla imusarjan tason reunasta pari milliä pois ja lykkäsin kaasarin ihan pinnapulttien toiseen syrjään. Näin alkoi vivustokin toimia :wink:

Startissa oli yksi hiili jumissa ja melko hapertunut joten vaihdoin kaikki hiilet ja startti rupes lykkäämään kierroksia ihan eri tavalla... käynnistyminen ei vieläkään täysin vastaa odotuksia joten pitänee vielä vetää sytkälle oma virtajohto releohjauksella ja päivittää maajohdotkin paremmiksi... Oletus on että kaasarin solenoidisuutin haukkaa tuossa käynnistysvaiheessa sen verran virtaa että haittaa tuota käynnistymistä startatessa.
124/2101 practical beauty
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ladalle ei ole sitten tehty mitään viimeaikoina eli hyvin on pelittänyt pienen alkukankeuden jälkeen :)
124/2101 practical beauty
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Ilkan & Jasun vanha 2104...

Viesti Kirjoittaja arpati »

Päivitetään taas tännekin kun on tapahtumiakin.

Auto leimattiin tossa joku aika sitten ja ei vaatinut kuin vissiin oikean yläpallon ja etujarruletkut uusintaan. Muuta en nyt muista mutta siitä on jo pari kuukautta aikaa. Samalla taisin vaihtaa jonkun vesiletkun yms joka vuosi.

Hiljattain sattui niin että jakohihnasta lähti hampaat ja auto tuli sitten remonttiin. Uutta osaa laiteltiin mm jakohihna ja kiristin, jakopään stefat, sytytysjohdot ja virranjakajan kansi ja pyörijä. Otin tuon kaasarin taas auki ja tällä kertaa sitten otin sen kakkoskurkun läpän oikein irti, irrotin läppäakselin ja putsailin reiän ja hion akselista vähän ryysteitä vesihiomapaperilla. Vahingossa huomasin myös että tuosta puuttui se kakkoskurkun palautusjousi ja myöskin tuo akselilla oleva jousi joka kääntää akselia alipaine tengon mukaan oli taas lipsahtanut pois joten vääntelin sitä sitten vähän enempi... Lisäksi kasasin vielä akselin rasvan kanssa niin kone alkoi perkaamaan ihan eri tavalla 8)

Laturikin meni vaihtoon tuon aiemman vesivuodon johdosta eli lataus huiteli tuolla yli 15V ja valot välkkyivät jännitteen heittelyn takia. No toinen käytetty jännitesäädin ei auttanut niin vaihdoin sitten koko laturin axtecista niin rupes toimimaan...

No vahvasti mennään edelleen... 8)

Keulalle tuli myös lisäpitkät Bosch Rallye 175.

Huoltona tuli myös vaihdettua moottoriöljyt Esso Ultron 5W40 ja NewHolland suodatin sekä perä- ja vaihteistoöljyt Neste Hypoidi 80W90. Kilometrejä on tullut melkoista vauhtia viimeaikoina ja mittari näyttää nyt lukemaa 18400... Tossa ~4kk sitten se oli 8000 :lol: Harmi kun ei tullut tonne alkuun laitettua km lukemaa :?

EDIT: Noihin entisiin juttuihin selvennyksenä että heikko käynnistyminen saattoi olla tuon syttypoksin vika kun se sanoi hiukan temppuiltuaan sitten sopimuksen irti... Nytkin sillä pääsee kyllä jonkun matkaa eteenpäin, mutta jossain vaiheessa se taas päättää lakata toimimasta ja matkanteko tyssää :lol: No Ristolta noita tuli uusia ja toi vanha jäi varalle autoon kun silläkin vähän matkaa pääsee eteenpäin :lol:
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin