Sivu 1/2

Sisätilalämmitin takavetoon

Lähetetty: 2.11.2006 20:34
Kirjoittaja Larppis
Kun takavedossa ei ole sisätilapistoketta ? Niin kukaan värkännyt tai millainen homma on laittaa lämppäri sisälle ?

Lähetetty: 2.11.2006 21:06
Kirjoittaja Kimmo86
Häh? Eihän sitä ole vakiona missään autossa. Mutta tuo on kyllä helppo asentaa, tarttee vain laittaa lohkolämppäriin ns. haaroitussarja, joka siis sisältää nimensä mukaisesti haaroituskappaleen lohkiksen verkkovirtajohdolle, pistorasian sisätilalämppärille sekä välikaapelin pistorasian ja haaran välille..

Lähetetty: 2.11.2006 21:30
Kirjoittaja Jokari
Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.

Lähetetty: 2.11.2006 21:37
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvita :wink:

Lähetetty: 2.11.2006 21:37
Kirjoittaja aon
...ja sitä kaapelointia ei saa tehdä itse kumikaapelista, saattaa katsastusmies riemastua ;)

Lähetetty: 2.11.2006 21:41
Kirjoittaja Jokari
aon kirjoitti:...ja sitä kaapelointia ei saa tehdä itse kumikaapelista, saattaa katsastusmies riemastua ;)
Joo tämä kanssa. Kaapeli pitää olla panssaroitua tai sit jättää asentamatta. Tai voihan sen pistorasian piilottaa :D

Eli älkää käyttäkö MMJ:tä tai kumikaapelia tms :lol: Eikä haaroteta millään sokeripaloilla...

Lähetetty: 3.11.2006 19:27
Kirjoittaja jta
Tuossa just viime viikonloppuna sain laitettua tuon lämppärin sisälle. Ei se mikään erikoinen homma ole. Nippusiteitä tarvii kun kiinnittelee johtoja konehuoneen puolella. Ja sitten joutuu poraan reiän (22mm) peltiin. 20 sentin kolikko on sopiva millä tehä ympyrä peltiin jos ei oo sopivan kokosta poran terää. Calixilla tulee läpivientikumit sun muut tarvikkeet mukana kun ostaa tuon haaroitus sarjan.

Lähetetty: 3.11.2006 20:36
Kirjoittaja IlkkaHe
Itellä ajatuksena piilottaa tuo sisätila lämppäri kokonaan tuonne piiloon, vaikka vänkärin penkin alle :roll:

Semmonen pieni puhallin, kuhan vähän tekee autoon pakkasella astumisesta siedettävämpää. Penkin lämmittimetkään ei heti auta.

Lähetetty: 3.11.2006 20:56
Kirjoittaja Jeltsin
BA3 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvita :wink:
Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseen :oops: On kyllä mukava lähteä valmiiksi lämpimällä autolla,eikä tarvi raapata ikkunoita.

Lähetetty: 3.11.2006 20:56
Kirjoittaja Jeltsin
BA3 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvita :wink:
Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseen :oops: On kyllä mukava lähteä valmiiksi lämpimällä autolla,eikä tarvi raapata ikkunoita.

Lähetetty: 3.11.2006 20:57
Kirjoittaja Jeltsin
BA3 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvita :wink:
Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseen :oops: On kyllä mukava lähteä valmiiksi lämpimällä autolla,eikä tarvi raapata ikkunoita.

Lähetetty: 3.11.2006 20:58
Kirjoittaja Jeltsin
BA3 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvita :wink:
Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseen :oops: On kyllä mukava lähteä valmiiksi lämpimällä autolla,eikä tarvi raapata ikkunoita.

Lähetetty: 3.11.2006 20:58
Kirjoittaja dealer
Kärkkäinen mainosti Defa 1200W sisätilalämmitintä hintaan 27,90 euroa.
Ostin ja suosittelen; pienikokoinen ja erittäin tehokas.

Lähetetty: 3.11.2006 21:14
Kirjoittaja Jaakkima
Talviautoilussa eniten vihaan lasien raappaamista ja lumien harjausta. Siksi minulla kaikissa autoissani Lempeä (En raaskinut siihen porata tulipeltiin reikää) lukuunottamatta ollut aina sisätilanlämppäri käytössä. Nykyisin tuossa Combissa puhaltaa uuden karhea Defan 2000 W:n. Tuo on juuri oikean kokoinen combiin, mutta sedaniin liian tehokas. Auto oli kuin sauna muutaman tunnin lämmityksen jälkeen.

Lähetetty: 3.11.2006 23:02
Kirjoittaja Jokari
Juu mukavahan tuo lämppäri on tossa ruiskupelissä kun se ei ole muutenkaan lada lämpimimmästä päästä. Hyvin sulaa ikkunat vaikka tehoa on vain kilowatin verran.

Sen verran täytyy silti olla pioneerihenkeä, etten tuohon beigeen talvileluun sellasta laita, jo osittain siksi että sen liittäminen ikiwanhaan kovilin lämppäriin menisi jo melkoiseksi patentoimiseksi. Ja noiden sarjojen hinnatkin on melko suolaiset...

Talviauto on talviauto 8)