Sisätilalämmitin takavetoon
Sisätilalämmitin takavetoon
Kun takavedossa ei ole sisätilapistoketta ? Niin kukaan värkännyt tai millainen homma on laittaa lämppäri sisälle ?
Häh? Eihän sitä ole vakiona missään autossa. Mutta tuo on kyllä helppo asentaa, tarttee vain laittaa lohkolämppäriin ns. haaroitussarja, joka siis sisältää nimensä mukaisesti haaroituskappaleen lohkiksen verkkovirtajohdolle, pistorasian sisätilalämppärille sekä välikaapelin pistorasian ja haaran välille..
Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.
Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
Perinteisissä ladoissa täytyy kyllä kairata tulipeltiin reikä ja siihen sopiva läpivientikumi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvitaJokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Joo tämä kanssa. Kaapeli pitää olla panssaroitua tai sit jättää asentamatta. Tai voihan sen pistorasian piilottaaaon kirjoitti:...ja sitä kaapelointia ei saa tehdä itse kumikaapelista, saattaa katsastusmies riemastua

Eli älkää käyttäkö MMJ:tä tai kumikaapelia tms

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tuossa just viime viikonloppuna sain laitettua tuon lämppärin sisälle. Ei se mikään erikoinen homma ole. Nippusiteitä tarvii kun kiinnittelee johtoja konehuoneen puolella. Ja sitten joutuu poraan reiän (22mm) peltiin. 20 sentin kolikko on sopiva millä tehä ympyrä peltiin jos ei oo sopivan kokosta poran terää. Calixilla tulee läpivientikumit sun muut tarvikkeet mukana kun ostaa tuon haaroitus sarjan.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseenBA3 kirjoitti:Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvitaJokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Tulin mukavuudenhaluiseksi ja laitoin nappikseenBA3 kirjoitti:Niin ja perinteisissä (CCCP) Latoissa ei tuollaista kapitalistien hapatus keksintöä tarvitaJokari kirjoitti:Ruiskuladassa on helppo tuoda johto sisälle, koska sulakerasian alla on iso läpivientikumi jossa on tilaa. Pistorasia on mulla ruuvattuna kesikonsolin kylkeen.

Talviautoilussa eniten vihaan lasien raappaamista ja lumien harjausta. Siksi minulla kaikissa autoissani Lempeä (En raaskinut siihen porata tulipeltiin reikää) lukuunottamatta ollut aina sisätilanlämppäri käytössä. Nykyisin tuossa Combissa puhaltaa uuden karhea Defan 2000 W:n. Tuo on juuri oikean kokoinen combiin, mutta sedaniin liian tehokas. Auto oli kuin sauna muutaman tunnin lämmityksen jälkeen.
Juu mukavahan tuo lämppäri on tossa ruiskupelissä kun se ei ole muutenkaan lada lämpimimmästä päästä. Hyvin sulaa ikkunat vaikka tehoa on vain kilowatin verran.
Sen verran täytyy silti olla pioneerihenkeä, etten tuohon beigeen talvileluun sellasta laita, jo osittain siksi että sen liittäminen ikiwanhaan kovilin lämppäriin menisi jo melkoiseksi patentoimiseksi. Ja noiden sarjojen hinnatkin on melko suolaiset...
Talviauto on talviauto
Sen verran täytyy silti olla pioneerihenkeä, etten tuohon beigeen talvileluun sellasta laita, jo osittain siksi että sen liittäminen ikiwanhaan kovilin lämppäriin menisi jo melkoiseksi patentoimiseksi. Ja noiden sarjojen hinnatkin on melko suolaiset...
Talviauto on talviauto