Magnesium vanteet

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Magnesium vanteet

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Tulipa tuossa ostettua tollaiset magnesium vanteet 14" ja tietenkin valmistettu vanhassa hyvässä Neuvostoliitossa :D Kuulemma käytetty VFTS latassa aikoinaan samaa vannetta :?: Kenelläkään kokemuksia ? On todella kevyt ja kestää kolhuja paremmin kuin alumiinivanne :wink: Noihin puhallus ja valkoinen väri pintaan, niin avot. Niin ja kuva löytyy galleriasta.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Myös BA3 :lla jotain ainutlaatuista ...... hienoa :lol:
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

edesmenneen veskunkin turbossa makneesium vanteet ollut jo vuosia
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

pressa kirjoitti:edesmenneen veskunkin turbossa makneesium vanteet ollut jo vuosia
Joo kyllä niitä kaupasta saa isolla rahalla vieläkin... Mutta onko CCCP laatua :?:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nuo kun laittaa alle niin saavutetaan jonkunlaista hyötyäkin kun jousittamaton massa kevenee selkeästi...siinä mielessä minäkin näkisin Ladan alla vaikka Compon/Revon vanteita...useimmat vielä niin pirun hienoja 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kevyet ovat ja kestävät mutta pirun rumat ja et on huono takavetosiin.
Sopivat samaraan paremmin kuin takatuuppariin.
Piikkipyörissä kylläkn ovat omiaan myös takavetoisissa.
Muistaakseni vfts:ssä käytetiin 13" viisipuolaisia vanteita,aine kylläkin oli sama.
Onnea hankinnasta silti,ei tule joka ladan alla vastaan samamoisia.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Noita ei sitten kannata pitää talvivanteina, magnesiumilla on ikävä tapa korrosoitua suolavellissä.

Varmasti hyötyä noista on kun ladan jousittamaton massa on muutenkin niin ihanan pieni, etenkin takana.. :lol:

Mutta tuollasethan on tosiaankin säilyttämisen arvoiset ja arvokkaat, kannattaa pitää mielessä että magnesium on yhä hyvin eksoottinen materiaali!
Tulevaisuudessa ehkä ei ole yhtä harvinainen materiaali, saatavuudesta ei tule ongelmaa ja seostettuna on todella moneen käyttöön soveltuva kevytmetalli. 8)

Mutta tosi hienot ovat.. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Jaa,a olenkohan siis tekemässä pahaakin tuninki raiskausta... Kun ajettelin puhalluttaa nuo vanteet ja maalauttaa valkoisiksi :) Ja kai se maali kestää tossa magnesiumissa :roll:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

kyllä kestää kun maalaa raskaskalustomaalilla,kilpakäytössä maali pysyy 2-3 vuotta. siviili liikenteessä paljon pidempään.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Paljonko nuo painaa?
.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Elä ainakaan hiekalla puhalla. Se syö magnesiumia kuin mummo juustoa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Elikkäs lasikuula puhallus vai mitä niitä nyt onkaan... :?:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

BA3 kirjoitti:Elikkäs lasikuula puhallus vai mitä niitä nyt onkaan... :?:
Lasikuulapuhallus. Tulee todella hieno pinta, hyvä maalata siihen sitten päälle.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kokeile lasikuulapuhallusta. Voi olla että sekin on raaka menetelmä magnesiumille. Tietysti on paljon kiinni seostuksesta ja laadusta.

Ainakin mitä MZ moottoripyörissä on noita magnesiumrunkoja niin ovat aika herkkiä syöpymään. Sitten sen ehjän näköisen mutta syöpyneen pinnan puhdistus saa aikaan pahaa jälkeä.

Tuon oman "ratapyörä" mz:tin rungon joskus puhdistelin niin on hieman kokemusta.. :lol:
Ei muuten moni arvaa mitä materiaalia runko on kun arvuuttaa minun kilpurista!

Onhan sitä idässäkin osattu.. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

larssi21074 kirjoitti:Kokeile lasikuulapuhallusta. Voi olla että sekin on raaka menetelmä magnesiumille. Tietysti on paljon kiinni seostuksesta ja laadusta.

Ainakin mitä MZ moottoripyörissä on noita magnesiumrunkoja niin ovat aika herkkiä syöpymään. Sitten sen ehjän näköisen mutta syöpyneen pinnan puhdistus saa aikaan pahaa jälkeä.

Tuon oman "ratapyörä" mz:tin rungon joskus puhdistelin niin on hieman kokemusta.. :lol:
Ei muuten moni arvaa mitä materiaalia runko on kun arvuuttaa minun kilpurista!

Onhan sitä idässäkin osattu.. :wink:
Jep,jep ! Onhan ne käynneet avaruudessakin... :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Vastaa Viestiin