Magnesium vanteet
Magnesium vanteet
Tulipa tuossa ostettua tollaiset magnesium vanteet 14" ja tietenkin valmistettu vanhassa hyvässä Neuvostoliitossa
Kuulemma käytetty VFTS latassa aikoinaan samaa vannetta
Kenelläkään kokemuksia ? On todella kevyt ja kestää kolhuja paremmin kuin alumiinivanne
Noihin puhallus ja valkoinen väri pintaan, niin avot. Niin ja kuva löytyy galleriasta.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Nuo kun laittaa alle niin saavutetaan jonkunlaista hyötyäkin kun jousittamaton massa kevenee selkeästi...siinä mielessä minäkin näkisin Ladan alla vaikka Compon/Revon vanteita...useimmat vielä niin pirun hienoja 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Kevyet ovat ja kestävät mutta pirun rumat ja et on huono takavetosiin.
Sopivat samaraan paremmin kuin takatuuppariin.
Piikkipyörissä kylläkn ovat omiaan myös takavetoisissa.
Muistaakseni vfts:ssä käytetiin 13" viisipuolaisia vanteita,aine kylläkin oli sama.
Onnea hankinnasta silti,ei tule joka ladan alla vastaan samamoisia.
Sopivat samaraan paremmin kuin takatuuppariin.
Piikkipyörissä kylläkn ovat omiaan myös takavetoisissa.
Muistaakseni vfts:ssä käytetiin 13" viisipuolaisia vanteita,aine kylläkin oli sama.
Onnea hankinnasta silti,ei tule joka ladan alla vastaan samamoisia.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Noita ei sitten kannata pitää talvivanteina, magnesiumilla on ikävä tapa korrosoitua suolavellissä.
Varmasti hyötyä noista on kun ladan jousittamaton massa on muutenkin niin ihanan pieni, etenkin takana..
Mutta tuollasethan on tosiaankin säilyttämisen arvoiset ja arvokkaat, kannattaa pitää mielessä että magnesium on yhä hyvin eksoottinen materiaali!
Tulevaisuudessa ehkä ei ole yhtä harvinainen materiaali, saatavuudesta ei tule ongelmaa ja seostettuna on todella moneen käyttöön soveltuva kevytmetalli.
Mutta tosi hienot ovat..
Varmasti hyötyä noista on kun ladan jousittamaton massa on muutenkin niin ihanan pieni, etenkin takana..
Mutta tuollasethan on tosiaankin säilyttämisen arvoiset ja arvokkaat, kannattaa pitää mielessä että magnesium on yhä hyvin eksoottinen materiaali!
Tulevaisuudessa ehkä ei ole yhtä harvinainen materiaali, saatavuudesta ei tule ongelmaa ja seostettuna on todella moneen käyttöön soveltuva kevytmetalli.
Mutta tosi hienot ovat..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Elä ainakaan hiekalla puhalla. Se syö magnesiumia kuin mummo juustoa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kokeile lasikuulapuhallusta. Voi olla että sekin on raaka menetelmä magnesiumille. Tietysti on paljon kiinni seostuksesta ja laadusta.
Ainakin mitä MZ moottoripyörissä on noita magnesiumrunkoja niin ovat aika herkkiä syöpymään. Sitten sen ehjän näköisen mutta syöpyneen pinnan puhdistus saa aikaan pahaa jälkeä.
Tuon oman "ratapyörä" mz:tin rungon joskus puhdistelin niin on hieman kokemusta..
Ei muuten moni arvaa mitä materiaalia runko on kun arvuuttaa minun kilpurista!
Onhan sitä idässäkin osattu..
Ainakin mitä MZ moottoripyörissä on noita magnesiumrunkoja niin ovat aika herkkiä syöpymään. Sitten sen ehjän näköisen mutta syöpyneen pinnan puhdistus saa aikaan pahaa jälkeä.
Tuon oman "ratapyörä" mz:tin rungon joskus puhdistelin niin on hieman kokemusta..
Ei muuten moni arvaa mitä materiaalia runko on kun arvuuttaa minun kilpurista!
Onhan sitä idässäkin osattu..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Jep,jep ! Onhan ne käynneet avaruudessakin...larssi21074 kirjoitti:Kokeile lasikuulapuhallusta. Voi olla että sekin on raaka menetelmä magnesiumille. Tietysti on paljon kiinni seostuksesta ja laadusta.
Ainakin mitä MZ moottoripyörissä on noita magnesiumrunkoja niin ovat aika herkkiä syöpymään. Sitten sen ehjän näköisen mutta syöpyneen pinnan puhdistus saa aikaan pahaa jälkeä.
Tuon oman "ratapyörä" mz:tin rungon joskus puhdistelin niin on hieman kokemusta..![]()
Ei muuten moni arvaa mitä materiaalia runko on kun arvuuttaa minun kilpurista!
Onhan sitä idässäkin osattu..
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi