Takapyörän Stefan vaihtoa tiedossa...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Mika-75

Takapyörän Stefan vaihtoa tiedossa...

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Minkälainen homma on ladaan vaihtaa takapyörän stefa?
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Helposti tuo sujuu jos työkalut vaan pysyy käsissä. Ensin rengas ja jarrurumpu irti jonka jälkeen vetarin laipan kiinnitysmutterit auki ( 4kpl ). Vetari irtoaa yleensä melkein käsin vetämällä jos auto on ollut koko ajan ajossa, pitkään seisoneessa laakerin ulkokehä on voinut ruostua kiinni taka-akselikoteloon.

Itse stefa on siellä kolossa melko syvällä, mutta irtoaa varmasti meisselillä kaivamalla..
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ite oon Nivaan vaihtanut (muun remontin yhteydessä). Homma sinänsä on helppo mutta jarrurumpua sai takoa hyvän aikaa auki ja vetoakselin irrottaminen vaati askartelemaan liukuvasaran, millä se tulikin sitten tokalla vedolla. Itse stefan hakkasin rikki ruuvimeisselillä ja vasaralla ja sitten kaivoin roippeet ulos. Uusi stefa paikoilleen isolla hylsyllä avittaen.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Siististi tuollaisen stefan saa irti, kun poraa sen reunaan pienen reiän ja ruuvaa reikään puu/pelti ruuvin. Tästä ruuvista vaan sitten pihdeillä nykäsee.
Tosin irtoaa varmasti myös yo. konsteilla...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lape

Viesti Kirjoittaja Lape »

vetarin saa hyvin irti kun löysää ne laipan mutterit ja laittaa renkaan vetariin kiinni ja antaa vähän lekaa.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Sama homma olisi edessä, saa nähdä pääseekö kirjoittelemaan epäonnistuneet remontit ketjuun sen jälkeen :D
.
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

noose01 kirjoitti:Sama homma olisi edessä, saa nähdä pääseekö kirjoittelemaan epäonnistuneet remontit ketjuun sen jälkeen :D
Samat sanat :)
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

varttitunnin homma kun vaihtaa ton stefan. jos takapyörän laakerissa meni 30min.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Eipä tuo tosiaan paha homma taida olla. Otettiin tänään toiselta puolelta vanha pois ja huomenna pitäisi metsästää uutta osaa tilalle.
.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Hei!
Mistäs porukka on tuota stefaa hankkinut?
Motonetissä Pienen vetopyörän akselin tiiviste 35.8*68*10 (="perästefa")27-9235 3.70 ???
Ja noitakin vain yksi kappale. Tuo on kuitenkin eri näköinen kuin jo purettu osa. Purettu oli kokonaan kumia kun tämä taasen on metallisella ulkoreunalla?
.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Itse itselleni vastaten. Oikea osa on:
VARATIIVISTEET LADA TAKAVETOISET
Takapyörän tiiviste 30*45*8. . . . . . . . . . . . . . . . 27-9619 2.35 ???
.
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

noose01 kirjoitti:Hei!
Mistäs porukka on tuota stefaa hankkinut?
Motonetissä Pienen vetopyörän akselin tiiviste 35.8*68*10 (="perästefa")27-9235 3.70 ???
Ja noitakin vain yksi kappale. Tuo on kuitenkin eri näköinen kuin jo purettu osa. Purettu oli kokonaan kumia kun tämä taasen on metallisella ulkoreunalla?
venäjältähän noita olen hakenut!
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Toinen puoli vaihdettu, samalla vaihtui jarrusylinteri ja kengät. Toinenkin puoli purettu ja vetoakselikin jo takaisin paikallaan, odottaa vielä uutta sylinteriä.
.
Vastaa Viestiin