Helposti tuo sujuu jos työkalut vaan pysyy käsissä. Ensin rengas ja jarrurumpu irti jonka jälkeen vetarin laipan kiinnitysmutterit auki ( 4kpl ). Vetari irtoaa yleensä melkein käsin vetämällä jos auto on ollut koko ajan ajossa, pitkään seisoneessa laakerin ulkokehä on voinut ruostua kiinni taka-akselikoteloon.
Itse stefa on siellä kolossa melko syvällä, mutta irtoaa varmasti meisselillä kaivamalla..
Ite oon Nivaan vaihtanut (muun remontin yhteydessä). Homma sinänsä on helppo mutta jarrurumpua sai takoa hyvän aikaa auki ja vetoakselin irrottaminen vaati askartelemaan liukuvasaran, millä se tulikin sitten tokalla vedolla. Itse stefan hakkasin rikki ruuvimeisselillä ja vasaralla ja sitten kaivoin roippeet ulos. Uusi stefa paikoilleen isolla hylsyllä avittaen.
Siististi tuollaisen stefan saa irti, kun poraa sen reunaan pienen reiän ja ruuvaa reikään puu/pelti ruuvin. Tästä ruuvista vaan sitten pihdeillä nykäsee.
Tosin irtoaa varmasti myös yo. konsteilla...
Hei!
Mistäs porukka on tuota stefaa hankkinut?
Motonetissä Pienen vetopyörän akselin tiiviste 35.8*68*10 (="perästefa")27-9235 3.70 ???
Ja noitakin vain yksi kappale. Tuo on kuitenkin eri näköinen kuin jo purettu osa. Purettu oli kokonaan kumia kun tämä taasen on metallisella ulkoreunalla?
noose01 kirjoitti:Hei!
Mistäs porukka on tuota stefaa hankkinut?
Motonetissä Pienen vetopyörän akselin tiiviste 35.8*68*10 (="perästefa")27-9235 3.70 ???
Ja noitakin vain yksi kappale. Tuo on kuitenkin eri näköinen kuin jo purettu osa. Purettu oli kokonaan kumia kun tämä taasen on metallisella ulkoreunalla?
Toinen puoli vaihdettu, samalla vaihtui jarrusylinteri ja kengät. Toinenkin puoli purettu ja vetoakselikin jo takaisin paikallaan, odottaa vielä uutta sylinteriä.