Sivu 1/1

110 Kannentiiviste

Lähetetty: 26.10.2006 12:33
Kirjoittaja Warreossi
Eli nyt paukahti kannentiiviste -02:sesta 110:sta.Kyseessä on siis 16 V-yksilö.Tiiviste vuotaa ykkössylinteriin,toivonmukaan päästään vaan tiivisteen vaihdolla,eikä tarvitsisi oikoa kantta.Harmi vaan,että tuo korjauskirja on venäjäksi.Perusjutut ton kannentiivisteen vaihtamiseksi olisi tervetullutta tietoa,kiristysmomentit jne.jne

Lähetetty: 26.10.2006 21:53
Kirjoittaja samarai
Venäläisestä korjauskirjasta itsekin katselin, niin kiristysjärjestys näyttäisi olevan sama kuin 8V, mutta ainakin tämän mukaan noi pultit kiristetään 16V:ssä "vain" 3:ssa vaiheessa- eikä 4:ssä vaiheessa kuten 8V:ssä - eli toi toinen "8V:n vaihe" jää tässä pois - missä pultit kiristetään 7,1-8,7kgm :?

Kannenpulttien max.pituus 16V 100mm (8V 135,5mm) - johtuiskohan tästä toi "löysä momentti" :roll:

1.vaihe 20Nm (2kgm)
2.vaihe käännetään lisää 90°
3.vaihe käännetään vielä 90°

8 6 2 5 10
* * * * *
* * * * *
7 3 1 4 9

Lähetetty: 27.10.2006 16:24
Kirjoittaja Warreossi
Kiitoksia Samarai!!Kävin tänään hakemassa tuon kannentiivisteen Konalan Delta-autosta,jossa palvelu oli kiitettävällä tasolla.Kysyin varaosamyyjältä teknistä tukea,hän ohjasi suoraan mekaanikon pakeille,joka neuvoi miten tossa kannattaa tuo tiiviste vaihtaa.Antoi myös jo nuo Samarain kertomat arvot mukaan.
Ketään ei ehkä yllätä,että Järvenpään Deltassa palvelu oli taas jotain sitten ihan muuta..

Lähetetty: 27.10.2006 19:28
Kirjoittaja Warreossi
Nyt pitäis keksiä joku työkalu nokka-akselien lukitsemiseksi,jotta saa jakopään purettua.Siihen on olemassa taas joku erikoistyökalu.. :roll:

Lähetetty: 28.10.2006 1:33
Kirjoittaja samarai
Biltema myy tällaista