110 Kannentiiviste
110 Kannentiiviste
Eli nyt paukahti kannentiiviste -02:sesta 110:sta.Kyseessä on siis 16 V-yksilö.Tiiviste vuotaa ykkössylinteriin,toivonmukaan päästään vaan tiivisteen vaihdolla,eikä tarvitsisi oikoa kantta.Harmi vaan,että tuo korjauskirja on venäjäksi.Perusjutut ton kannentiivisteen vaihtamiseksi olisi tervetullutta tietoa,kiristysmomentit jne.jne
Venäläisestä korjauskirjasta itsekin katselin, niin kiristysjärjestys näyttäisi olevan sama kuin 8V, mutta ainakin tämän mukaan noi pultit kiristetään 16V:ssä "vain" 3:ssa vaiheessa- eikä 4:ssä vaiheessa kuten 8V:ssä - eli toi toinen "8V:n vaihe" jää tässä pois - missä pultit kiristetään 7,1-8,7kgm
Kannenpulttien max.pituus 16V 100mm (8V 135,5mm) - johtuiskohan tästä toi "löysä momentti"
1.vaihe 20Nm (2kgm)
2.vaihe käännetään lisää 90°
3.vaihe käännetään vielä 90°
8 6 2 5 10
* * * * *
* * * * *
7 3 1 4 9

Kannenpulttien max.pituus 16V 100mm (8V 135,5mm) - johtuiskohan tästä toi "löysä momentti"

1.vaihe 20Nm (2kgm)
2.vaihe käännetään lisää 90°
3.vaihe käännetään vielä 90°
8 6 2 5 10
* * * * *
* * * * *
7 3 1 4 9
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kiitoksia Samarai!!Kävin tänään hakemassa tuon kannentiivisteen Konalan Delta-autosta,jossa palvelu oli kiitettävällä tasolla.Kysyin varaosamyyjältä teknistä tukea,hän ohjasi suoraan mekaanikon pakeille,joka neuvoi miten tossa kannattaa tuo tiiviste vaihtaa.Antoi myös jo nuo Samarain kertomat arvot mukaan.
Ketään ei ehkä yllätä,että Järvenpään Deltassa palvelu oli taas jotain sitten ihan muuta..
Ketään ei ehkä yllätä,että Järvenpään Deltassa palvelu oli taas jotain sitten ihan muuta..