110 lämmityslaite...
110 lämmityslaite...
Mikä tuska 110:llä kun ei anna lämpöä kabiiniin. Puhallin kyllä pauhaa, mutta puhuri on heikko ja lämpö kuin lehmän henkäys, eikä tottele lämmönsäätöä ollenkaan.
Mistähän kohtaa kannattaisi vilkaista vikaa..
Mistähän kohtaa kannattaisi vilkaista vikaa..
mulla meni sähkä säätimestä pakeliitti vipu poikki eli sijaitsee tuulilasin alla olevan muovin alla.... vipu ohjaa ilman ohjainta jolla säädetään lämpöä... kai tää tuli tarpeeks sekavasti kerrottua...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
aika jännä että ei puhallakaan kunnolla..
Voisko olla joku tukos? Raitisilmasuodatin tukossa tai kastunut (yleinen vaiva)
Onko siinä sisäilman kierto? Jos se on päällä ja toimii ja puhaltaa niin ei ole suodatin tukossa. Yleensä vaan yhdessäkään niin vanhassa autossa missä on kierto niin ei ole suodatinta.. Se suodatin on ennen sisäilmankierron solenoidia.
Jos taas se ilman säätöläppä ei toimi mikä on siellä tuulilasin edessä konehuoneessa niin ei kyllä vaikuta puhallustehoon.
Tuo säätöluukku muutenkin on huvittava juttu. Se luukku oli aluksi metallirunkoinen ja helvetin painava. Siitä ei tykännyt sen säätömoottori vaan sanoi työehtosopimuksen irti. No venäläiset tekivät parannuksen ja luukun muovista, nyt siitä särkyy jompikumpi "sarana" eli se puota jötkähtää irti! Sittenkun sarana pettää niin ei tule kuin kylmää ilmaa.. Se läppä tipahtaa alas ja sulkee ilman kierron kennolle.
Ojasta allikkoon.

Onko siinä sisäilman kierto? Jos se on päällä ja toimii ja puhaltaa niin ei ole suodatin tukossa. Yleensä vaan yhdessäkään niin vanhassa autossa missä on kierto niin ei ole suodatinta.. Se suodatin on ennen sisäilmankierron solenoidia.
Jos taas se ilman säätöläppä ei toimi mikä on siellä tuulilasin edessä konehuoneessa niin ei kyllä vaikuta puhallustehoon.
Tuo säätöluukku muutenkin on huvittava juttu. Se luukku oli aluksi metallirunkoinen ja helvetin painava. Siitä ei tykännyt sen säätömoottori vaan sanoi työehtosopimuksen irti. No venäläiset tekivät parannuksen ja luukun muovista, nyt siitä särkyy jompikumpi "sarana" eli se puota jötkähtää irti! Sittenkun sarana pettää niin ei tule kuin kylmää ilmaa.. Se läppä tipahtaa alas ja sulkee ilman kierron kennolle.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
huh, aika hurjia tyyppivikoja noissa 110 Ladoissa, tilannetta ei helpota se että 110 on vanhempiin malleihin nähden paremmin verhoiltu, eli joutuneeko puolet kojetaulusta purkamaan pois että pääsee lämppärin korjaustoimenpiteisiin?

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Lämmityslaite on yhtä helppo purkaa vaikka kennolle asti kuin vaikka 2107:ssa. Konehuoneenpuolelta pääsee helposti käsiksi koko komeuteen. Se kenno siis on pahin ja syvimmällä mutta puhaltimenmoottori ja lämmönsäätömoottori / läppä ovat hyvässä paikassa. Kennokaan ei ole vaikea vaihtaa.
Venäläinen osaa suunnitella.
(Ei käy kuten fiat puntossa. Kun lämppärin kenno vuotaa niin jotuu purkamaan kojelaudan pois ja koko lämmityslaitteen pois autosta! Kaikkine letkuineen ja ILMASTOINTEINEEN. Sitten saa purettua koko komeuden ja vaihdettua kennon. Helppoa. Saa olla nopea ammattilainen kuka tekee tuon kaiken alle työpäivässä. laskekaapa siitä hintaa.)
Venäläinen osaa suunnitella.
(Ei käy kuten fiat puntossa. Kun lämppärin kenno vuotaa niin jotuu purkamaan kojelaudan pois ja koko lämmityslaitteen pois autosta! Kaikkine letkuineen ja ILMASTOINTEINEEN. Sitten saa purettua koko komeuden ja vaihdettua kennon. Helppoa. Saa olla nopea ammattilainen kuka tekee tuon kaiken alle työpäivässä. laskekaapa siitä hintaa.)
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
puhallus loppuu sen takia että säätö läppä ja sisäilmankierto ei synkkaa toisensa kanssa... näin ainakin mulla kävi kun vipu katkes.... ilma pyöri vain kotelossa..larssi21074 kirjoitti:
Jos taas se ilman säätöläppä ei toimi mikä on siellä tuulilasin edessä konehuoneessa niin ei kyllä vaikuta puhallustehoon.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
En ymmärrä mitä ajat takaa mutta se säätöläppähän on tosiaan sen puhaltimen jälkeen heti. Ja mikäli se säätömoottori menee jumiin tai vipu katkee niin luukku juuttuu tiettyyn asentoon. Puhallukseen sen ei pitäisi vaikuttaa. Sehän säätää vain lämpimän ja kylmän ilman suhdetta sen mukaan kun ohjainlaite määrittelee..Lada110 kirjoitti:puhallus loppuu sen takia että säätö läppä ja sisäilmankierto ei synkkaa toisensa kanssa... näin ainakin mulla kävi kun vipu katkes.... ilma pyöri vain kotelossa..larssi21074 kirjoitti:
Jos taas se ilman säätöläppä ei toimi mikä on siellä tuulilasin edessä konehuoneessa niin ei kyllä vaikuta puhallustehoon.

Sisäilmankiertohan tulee sinne kotelon toiseen päähän, ei kai se voi vaikuttaa?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129