Auto"hihin" asentamisesta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Lada Kardaan

Auto"hihin" asentamisesta

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Eli tuli hankittua rautaa humpan soittamiseen. Vielä en ole asennellut, kun pari asiaa on selvitettävä ennen.

Ensinnäkin, onko Ladan soittimessa mimmonen liitinpakettin, "ISO"? Tuossa clarionin laitteessa on vähän oudon näköinen liitinjärjestely. Takapuolella on n. 5cm levee aukko, jonka ylä- ja alalaidassa on 10+1 metalliliuskaa. Clarionin oma viritys vai onko kyseessä vanhemman mallin liitäntätapa ? Laitteen mallia en muista, rds-radio/kasetinvenytin.

Toinen rojektin suunnittelua vaativa osa on kajarien asentaminen. Ei taida 6,5" kajarit mahtuu etuoviin kuin pinta-asennettaviin koteloihin ? Syvyyttä ämyrit vaatii n. 5cm. Takakajarit ei tuota juurikaan ongelmia. Hattuhyllyyn aukot ja ruuvit kiinni.

Jos nyt jollain on parempaa tietoa tosta liittimestä tai muita asennusvinkkejä, niin eikun vastailemaan :)

- L K
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Etuoviin saa kaiuttimet mielestäni parhaiten tekemällä reijän ovipahviin ja asentamalla elementti sopivan korokkeen avulla niin, että ovi toimii suljettuna kotelona.

Itse väsäsin "sopivat korokkeet" parikymmen millisestä MDF-levystä, josta leikkasin pistosahalla sopivaa sapluunaa käyttäen toisiinsä nähden peilikuvat kappaleet eri puolille autoa. Jos korokekappaleetta ei saa tehtyä suoraan yhdestä kappaleesta, on siihen liitettävä lisää levynpaloja, jotta sen alapinta mukautuu oven muotoon. Ladassa tätä ongelmaa ei kait ole, kun ovipahvi on suora.

Sitten kaiutinverhoiluun tarkoitettua huopaa käyttäen päälystin nuo kappaleet ja ruuvasin ovipahvin vastapuolelta korokkeen kiinni. Viitseliäs käyttäisi vielä jotain massaa tiivistämässä korokkeen ja ovipahvin rajapinnalla. Huovan kiinittämiseen on liimaspray ja niittipyssy ihan kätevät.

Kaiutinjohdotus on sitten oma taiteenlajinsa...
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Etuovien kannalle oon kääntymässä. Löytyki foorumilta juttua aiheesta. Kuvista on iso apu kieltämättä. Tarvikkeet korotukseen löytynee jemmasta.

Kaiutinjohtojen vetämisen suunnittelen, jos maltan ja ehdin :) Kurkkasin eilen keskikonsolin taakse, melkonen johtospagetti bolognese löyty. Tupakkia kulu, jätin piuhojen selvittämisen myöhäsempään ajankohtaan. Kauittimia asentelen viikonloppuna, reilun viikonpäästä saan paremman nauhurin. Clarioni lentää verkonpainoks, ellei kaveri löydä sen liitintä. Kiertelin eilen liikkeitä ja olivat vielä enemmän ihmeissään kuin minä.
Jaska HKI

Auto Hi HI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla oli Samarassa Munchen-merkkinen auto-hi hi.Radoi oli nk. kiikarimallia.Tehoja valehtelematta 2x3Wattia.Radio oli niin epästabiili,että sitä sai olla vähän väliä ruuvaamassa.Rakennukset,jopa lihavat ihmiset aiheuttivat sen kenttään sellaisia peilauksia,että rutinaa ja suhinaa riitti.Ei siinä aina pokka pitänyt sitä ruuvailessa,vaikka olen vakavahenkinen mies.Se olisi tarjolla lahjoitetaan palstalla,mutta ei kai sitä kukaan huoli.Hi hi-hi hi.
Vastaa Viestiin