Mossen kaasari
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Mossen kaasari
Muistaakseni Mossessa on ollut samanäköistä DAAZ kaasaria, kun Ladassa. Tietääkö kukaan, onko kurkkujen ja venturien koossa eroa?
Onko kukaan porannut Daazista ventureita isommaksi? Onko se mahdollista, ja onko tilaa korjata venturien muoto tuon operaation jälkeen?
Onko kukaan porannut Daazista ventureita isommaksi? Onko se mahdollista, ja onko tilaa korjata venturien muoto tuon operaation jälkeen?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihania nää kaasuttimet
Mossessa on ollu vuoteen 86 asti 412-1107010 kaasutinta joka on rakenteellisesti kuten Ladan 70-lukuiset 2101-1107010 sarjan kaasuttimet mutta niissä on virranjakajan alipainesäätimelle alipaineaukko.
Vuodesta 86 lähtien on ollut Ozon tyyppinen 2140-1107010 joka on vähän kuin 2105/2107-1107010 kaasuttimet Ladassa, eli niissä on se alipaine tyhjäkäyntisysteemi ja magneettiventtiilit sun muuta hauskat systeemit.
Etuveto Moskvitshissa on käytetty Solex tyyppistä kuten uudemmissa Ladoissakin mallia 21412-1107010 (1,5), 1600 konehan oli suoraa lainaa Ladasta eli sama kaasutin.
Ainakin solekseissa on kaikissa samankokoiset kurkut, eikä muutenkaan sen suurempia eroja näytä mossen kaasarissa olevan verrattuna Ladaan kuin 1200-1600 Lada kaasareissa on keskenään.
Mitähän Lada tykkäis perinteisemmästä Mossen K-kaasuttimesta? sen täytyy olla hyvä kun niitä ei juuri suomeen viime vuosikymmeninä tullut.
Vuodesta 86 lähtien on ollut Ozon tyyppinen 2140-1107010 joka on vähän kuin 2105/2107-1107010 kaasuttimet Ladassa, eli niissä on se alipaine tyhjäkäyntisysteemi ja magneettiventtiilit sun muuta hauskat systeemit.
Etuveto Moskvitshissa on käytetty Solex tyyppistä kuten uudemmissa Ladoissakin mallia 21412-1107010 (1,5), 1600 konehan oli suoraa lainaa Ladasta eli sama kaasutin.
Ainakin solekseissa on kaikissa samankokoiset kurkut, eikä muutenkaan sen suurempia eroja näytä mossen kaasarissa olevan verrattuna Ladaan kuin 1200-1600 Lada kaasareissa on keskenään.
Mitähän Lada tykkäis perinteisemmästä Mossen K-kaasuttimesta? sen täytyy olla hyvä kun niitä ei juuri suomeen viime vuosikymmeninä tullut.

-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Ehkä tälläiset porausoperaatiot voi unohtaa aivan suoralta kädeltä sillä niistä ei tule mitään eikä varsinkaan saavuta haettua lopputulosta. Tilanne huononee melko varmasti jos niitä menee porailemaan. Jos isompaa kaasutinta on vaihtamassa ainakin vanhassa 2.0 taunuksessa on sopiva. Käy suoraan alkuperäiseen imusarjaan ja vivustoa ei juuri tarvitse muutella. Ja suuttimien koot täsmäävät yllättävän hyvin, eli ei heitä rikkaalle. Bensapintaa saattaa joutua hieman laskemaan mutta juuri muuta sille et tarvitse tehdä. Myös fordin 2.0 v6 kaasutin on aika kova sana, se vain aukaisee molemmat kurkut yhtäaikaa joten soppa alkoi kelpaamaan.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
En viitsisi Weberiä laittaa, kun se Ladan oman kaasarin ryyppy on niin hyvä. Tietysti jos saisi modifioitua Daazista ryyppysysteemin siihen Weberiin siten, että se toimii samalla tavalla. Siinähän on se jousisysteemi, joka antaa alipaineen avata ryyppyläppää.
Jos Weberiin lopulta päädyn, niin sellainen kyllä löytyy jo omista nurkista.
Sitä poraamista ajattelin sen takia, kun tuplakaasaritkin kerta toimii erikokoisilla ventureilla. Niissä vaan ei tarvitse porata, kun ne voi vaihtaa.
Jos Weberiin lopulta päädyn, niin sellainen kyllä löytyy jo omista nurkista.
Sitä poraamista ajattelin sen takia, kun tuplakaasaritkin kerta toimii erikokoisilla ventureilla. Niissä vaan ei tarvitse porata, kun ne voi vaihtaa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Aukeekos tossa tanarin kaasarissa vivusto samaan suuntaan mitä Ladan omassa? Toi Mirafiorin Weberi, mikä mulla on, niin aukasee just päinvastaiseen suuntaan, tai itseasiassa siis kaasarin joutuu laittamaan väärin päin imusarjaan, että vivut tulee samalle puolelle, ja silloin ne pyörii väärään suuntaan. Katselin tuossa, että aika pienet kurkutkin siinä on.Pöhö-Andrei kirjoitti:Ehkä tälläiset porausoperaatiot voi unohtaa aivan suoralta kädeltä sillä niistä ei tule mitään eikä varsinkaan saavuta haettua lopputulosta. Tilanne huononee melko varmasti jos niitä menee porailemaan. Jos isompaa kaasutinta on vaihtamassa ainakin vanhassa 2.0 taunuksessa on sopiva. Käy suoraan alkuperäiseen imusarjaan ja vivustoa ei juuri tarvitse muutella. Ja suuttimien koot täsmäävät yllättävän hyvin, eli ei heitä rikkaalle. Bensapintaa saattaa joutua hieman laskemaan mutta juuri muuta sille et tarvitse tehdä. Myös fordin 2.0 v6 kaasutin on aika kova sana, se vain aukaisee molemmat kurkut yhtäaikaa joten soppa alkoi kelpaamaan.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Taannoin vaihdoin 1980-mallin Ladastani kiihdytyspumpun kalvon 1981-mallin Mosseeni. Vaihdon yhteydessä otin molempien kaasarit pöydälle vierekkäin vertailtavaksi. Samaa näköä ja yhteisiä osia löytyy, mutta erojakin on. Kaasupolkimelta tuleva ja läppiä avaava vivusto ovat erilaisia. Muita eroja en näin äkkiseltään muista. Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt ottaa niistä valokuva rinnakkain.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Aika ennen järkiini tuloa ja Ladan ostoa minulla oli fordeja useitakin kappaleita ja kuten arvata saattaa niitä joutui varsin usein popittamaan. Varsin usein juuri näihin och-koneisiin laitoin Ladan kaasuttimen jolla jopa fordin sai toimimaan jollain tapaa. Etenkin käsiryyppy oli kuningasta. Mitään suurempia muutoksia niihin ei tarvinnut tehdä, ainoastaan pitemmät pinnapultit. Vivustot jne kävi suoraan ja ne sijaitsi samalla puolella kuin Ladan vastaavat.
Volgan kaasari?
Mikäs muuten on volgan kaasarin mitat? 3102 mallissa on näköjään ollut kaksikurkkuinen kaasari. Oiskohan se isompi?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
Volgaan ja UAZiin olis Solex tyyppistä DAAZ kaasutinta
4178-1107010 UAZ 2,445 koneeseen
4178-1107010-30 UAZ 3,000 koneeseen
4178-1107010-40 GAZ 2,445 koneeseen
mutta mistäs noitten tekniset tiedot löytäis??
4178-1107010 UAZ 2,445 koneeseen
4178-1107010-30 UAZ 3,000 koneeseen
4178-1107010-40 GAZ 2,445 koneeseen
mutta mistäs noitten tekniset tiedot löytäis??

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
löysimpäs dokumentin, joka käsittelee tota Volgan kaasutinta, joka siis toiseltanimeltään on K-151.
taitanee olla samat mitat kuin Lada 1700 kaasuttimessa 21073-1107010. Kuristimet ainakin molemmissa kurkuissa 24 mm. Ja oletettavasti myös näissä solekseissa kuten muissakin on 32 mm kurkut.
http://www.gazclub.ru/faq/?mess_id=221
taitanee olla samat mitat kuin Lada 1700 kaasuttimessa 21073-1107010. Kuristimet ainakin molemmissa kurkuissa 24 mm. Ja oletettavasti myös näissä solekseissa kuten muissakin on 32 mm kurkut.
http://www.gazclub.ru/faq/?mess_id=221
