2105 1500 -95 käymisongelmat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
veoti

2105 1500 -95 käymisongelmat

Viesti Kirjoittaja veoti »

Autolla ajettu 52000km. Lähtee kylmänä käyntiin, käy jonkin aikaa ja sammuu. Uudestaan käyntiin, ja tekee saman. Kun pääsee liikkeelle, niin voi sammua ajossa. Sitten alkaa pelata, ja voi ajaa pitkiäkin matkoja. Mutta kun pysähtyy ja sammuttaa niin ei muutaman minuutin päästä käynnisty ollenkaan ja check engine valo palaa. Mutta kun kylmä niin sitten. Ja taas samat ongelmat alkavat....Kaasuttimen ylimmät pultit(ilmanpuhdistajan alla) olivat aivan irti ja kiristin ne. Ei kuitenkaan vaikuttanut ongelmiin. Onko siinä tiivistettä joka pitäis vaihtaa?
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Aloitapas "diagnosointi apu" lukemalla axtec kaasutin kohta osiosta usein kysytyt kysymykset ja sitten hakusanaksi axtec boardille...
veoti

kiitos vastauksesta...

Viesti Kirjoittaja veoti »

Eli autossa ei ole sytytyspuolen ongelmia vaan kaasutin? Autossa alkoi viime syksynä nämä ongelmat(autolla ei ole ajettu talvisin koskaan), ja kun keväällä käyntiin, niin jonkin ajan kuluttua ongelmat taas alkoivat. Käytin auton katsastuksessa 31.7 ja silloin kaikki arvot olivat kunnossa ja eikä autossa mitään ongelmaa(kun olin juuri sillä ajanut ja antanut katsastusaseman edessä käydä). Itse olen omistanut auton vasta pari viikkoa....Ihmetyttää vain, että miksi muutaman käynnistyksen/sammumisen jälkeen käy niin tasaisesti tyhjäkäyntiä ja liikenteessä toimii, mutta ajon jälkeen kun sammuttaa, niin ei lähde käyntiin...
Viimeksi muokannut veoti, 5.9.2006 7:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Jos talven seissyt niin huono/vettynyt bensa?
veoti

Viesti Kirjoittaja veoti »

Ei se siitä voi johtua...tankattu kuitenki normaalisti talvien jälkeen. Imuilmavuodot olen tarkastanut, ja mitään vuotoja osia ei pitäis olla.
Viimeksi muokannut veoti, 5.9.2006 7:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Ettei vaan olis se sytkäboksi, mikä on joillakin boardin ihmisillä oireillut? Tietty voihan bensasyötössäkin olla jotain hämärää... Kyllä nyt atsteekinkin yleensä jotenkin sahaa käyntiin, kunhan bensaa riittää (eikä tulvi liikaa) ja sytytys toimii...

Ainahan kaasarissakin jotain voi olla vialla, mutta kuulostaisi olevan ainakin pääosin toimiva, kun päästöistäkin läpi mennyt... Jos kaasaripuolelle menee, niin silloin voisi olla ryyppyyn liittyvää probleemaa...
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Noh.. Aika kinkkinen ASTEEKKI.

Syitä voi olla useita.

Sähköt: 1. ARF boksi viallinen. 2. Sytkäboksi viallinen 3. Johto akulta laturille sisältä poikki (joskus vain sammuu). 4. Puola kenkkuilee.

Kaasari.: 1. Kaasari neulaventtiili jumii joskus. 2. Ryyppy jumii (jää makaamaan).

Siis: jos auto käy niin TSEKKAA MOTTI valo ei saa palaa. Jos taasen kone ei käy ja virrat on päällä/ startataan niin Tsekkaa motti pitää palaa. Kun motti käynnistyy niin valo samuu. Toimiiko näin ??.

Voi olla ns. Moniongelma ASTEEKKI. Kerran tullut vastaan ja oli paha rasti.
Lada rules
veoti

Kiitos vastauksesta...

Viesti Kirjoittaja veoti »

valo palaa ihan oikein...siis kun käynnissä niin sammuu. Nyt tyhmä kysymys, mutta missä se arf-boxi on?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Matkustajan penkin alla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kurkkaa siellä lattia mattojen alle.
Lada rules
veoti

Kiitos vastauksista!

Viesti Kirjoittaja veoti »

Uutena "ladistina" luulin että vitsi etsiä boxia pelkääjän penkin alta....Olen muuten aika nyreissäni, jos ei ole siellä...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Re: Kiitos vastauksista!

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

veoti kirjoitti:Uutena "ladistina" luulin että vitsi etsiä boxia pelkääjän penkin alta....Olen muuten aika nyreissäni, jos ei ole siellä...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
Mulla entisessä fiatissa oli takapenkin alla.
Nykysessä yks ohjausboxi takakontin sivussa lokarin reunassa.
Eli ei ne aina rintapellissä kökötä.
Avatar
pressa
Viestit: 10523
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kiitos vastauksista!

Viesti Kirjoittaja pressa »

veoti kirjoitti:...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
onhan tuo huono paikka
siihen ei ulkopuolinen suolapaska ja kosteus lennä kuten rintapeltiin
eikä huono asentaja huollon yhteydessä lyö jakoavaimella lommolle
veoti

Viesti Kirjoittaja veoti »

Niin, onhan se sisällä tosiaan suojassa kaikelta paskalta...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo se on siellä suojassa ja miksi sen pitäisi paremmin esillä ollakaan? onko koskaan itse ohjain mennyt rikki oikeesti?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin