2105 1500 -95 käymisongelmat
2105 1500 -95 käymisongelmat
Autolla ajettu 52000km. Lähtee kylmänä käyntiin, käy jonkin aikaa ja sammuu. Uudestaan käyntiin, ja tekee saman. Kun pääsee liikkeelle, niin voi sammua ajossa. Sitten alkaa pelata, ja voi ajaa pitkiäkin matkoja. Mutta kun pysähtyy ja sammuttaa niin ei muutaman minuutin päästä käynnisty ollenkaan ja check engine valo palaa. Mutta kun kylmä niin sitten. Ja taas samat ongelmat alkavat....Kaasuttimen ylimmät pultit(ilmanpuhdistajan alla) olivat aivan irti ja kiristin ne. Ei kuitenkaan vaikuttanut ongelmiin. Onko siinä tiivistettä joka pitäis vaihtaa?
-
kiitos vastauksesta...
Eli autossa ei ole sytytyspuolen ongelmia vaan kaasutin? Autossa alkoi viime syksynä nämä ongelmat(autolla ei ole ajettu talvisin koskaan), ja kun keväällä käyntiin, niin jonkin ajan kuluttua ongelmat taas alkoivat. Käytin auton katsastuksessa 31.7 ja silloin kaikki arvot olivat kunnossa ja eikä autossa mitään ongelmaa(kun olin juuri sillä ajanut ja antanut katsastusaseman edessä käydä). Itse olen omistanut auton vasta pari viikkoa....Ihmetyttää vain, että miksi muutaman käynnistyksen/sammumisen jälkeen käy niin tasaisesti tyhjäkäyntiä ja liikenteessä toimii, mutta ajon jälkeen kun sammuttaa, niin ei lähde käyntiin...
Viimeksi muokannut veoti, 5.9.2006 7:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ettei vaan olis se sytkäboksi, mikä on joillakin boardin ihmisillä oireillut? Tietty voihan bensasyötössäkin olla jotain hämärää... Kyllä nyt atsteekinkin yleensä jotenkin sahaa käyntiin, kunhan bensaa riittää (eikä tulvi liikaa) ja sytytys toimii...
Ainahan kaasarissakin jotain voi olla vialla, mutta kuulostaisi olevan ainakin pääosin toimiva, kun päästöistäkin läpi mennyt... Jos kaasaripuolelle menee, niin silloin voisi olla ryyppyyn liittyvää probleemaa...
Ainahan kaasarissakin jotain voi olla vialla, mutta kuulostaisi olevan ainakin pääosin toimiva, kun päästöistäkin läpi mennyt... Jos kaasaripuolelle menee, niin silloin voisi olla ryyppyyn liittyvää probleemaa...
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Noh.. Aika kinkkinen ASTEEKKI.
Syitä voi olla useita.
Sähköt: 1. ARF boksi viallinen. 2. Sytkäboksi viallinen 3. Johto akulta laturille sisältä poikki (joskus vain sammuu). 4. Puola kenkkuilee.
Kaasari.: 1. Kaasari neulaventtiili jumii joskus. 2. Ryyppy jumii (jää makaamaan).
Siis: jos auto käy niin TSEKKAA MOTTI valo ei saa palaa. Jos taasen kone ei käy ja virrat on päällä/ startataan niin Tsekkaa motti pitää palaa. Kun motti käynnistyy niin valo samuu. Toimiiko näin ??.
Voi olla ns. Moniongelma ASTEEKKI. Kerran tullut vastaan ja oli paha rasti.
Syitä voi olla useita.
Sähköt: 1. ARF boksi viallinen. 2. Sytkäboksi viallinen 3. Johto akulta laturille sisältä poikki (joskus vain sammuu). 4. Puola kenkkuilee.
Kaasari.: 1. Kaasari neulaventtiili jumii joskus. 2. Ryyppy jumii (jää makaamaan).
Siis: jos auto käy niin TSEKKAA MOTTI valo ei saa palaa. Jos taasen kone ei käy ja virrat on päällä/ startataan niin Tsekkaa motti pitää palaa. Kun motti käynnistyy niin valo samuu. Toimiiko näin ??.
Voi olla ns. Moniongelma ASTEEKKI. Kerran tullut vastaan ja oli paha rasti.
Lada rules
Kiitos vastauksesta...
valo palaa ihan oikein...siis kun käynnissä niin sammuu. Nyt tyhmä kysymys, mutta missä se arf-boxi on?
Kiitos vastauksista!
Uutena "ladistina" luulin että vitsi etsiä boxia pelkääjän penkin alta....Olen muuten aika nyreissäni, jos ei ole siellä...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
Re: Kiitos vastauksista!
Mulla entisessä fiatissa oli takapenkin alla.veoti kirjoitti:Uutena "ladistina" luulin että vitsi etsiä boxia pelkääjän penkin alta....Olen muuten aika nyreissäni, jos ei ole siellä...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
Nykysessä yks ohjausboxi takakontin sivussa lokarin reunassa.
Eli ei ne aina rintapellissä kökötä.
Re: Kiitos vastauksista!
onhan tuo huono paikkaveoti kirjoitti:...Miksi venäjän insinöörit olis niin hulluun paikkaan laittaneet? Onhan rintapellissä tilaa....
siihen ei ulkopuolinen suolapaska ja kosteus lennä kuten rintapeltiin
eikä huono asentaja huollon yhteydessä lyö jakoavaimella lommolle
- Lada-Jussi