Sivu 1/1
Mikä kone ladaan?
Lähetetty: 10.2.2004 21:16
Kirjoittaja LÅDÅ
ajattelin kysästä, et mikä kone mahtais sopia ladaan, muut kun jotkut fiatin tekeleet. Saisko esimerkiks jonkun volvon tai bemarin koneen ladaan? pistäkää ehdotuksia!
Lähetetty: 10.2.2004 21:19
Kirjoittaja veli alexei
Joo sekä Volvon että Bemun myllyjä ovat Ladaan laittaneet isot pojat.
Lähetetty: 10.2.2004 21:35
Kirjoittaja LÅDÅ
ei varmaan mikään helppo projekti. kyllähän joku bemmun mylly mukavasti ladaa eteenpäin tuuppais! ...joku M3!

hmm
Lähetetty: 10.2.2004 21:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kai Moskvitsh 1500 konekin menis kun kerran vastaavan koneen vaihtoehdoksi mosseen menee Ladan 1600:kin. Ja mossen koneenhan sanotaan olevan BMW:n kopio joten bemarin konekin kai sitten menee. Asialinjalla pysyvä tuningmies laittaa kyllä Ladaan mieluummin sitten ihan isänmaallisen moottorin, mites vaikka Volgan 2,445 100 hv?
Mikä ihmeen fiatin tekele
Lähetetty: 12.2.2004 0:49
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ensinnäkin fiatin kone oli aikalaisistaan melkoisesti edellä sillä muistaakseni voitettiin ralleja ja erityisesti fordeja. virityksen kannalta fiatin kone on hyvä vaihtoehto tehot vakiona 1.6 jo yli 100hp joissain malleissa kärjetön sytytys, jos ei fiatin kone riitä niin ainahan voi kokeilla lancian ruisku konetta johon saa turbon niin eiköhän ala vetämään vähän erilailla kuin kaksi kertaa painavammat bmw:n ja volvon koneet puhumattakaan jos laittaa 2.0l ruisku koneen turbolla. kestää melkoista rääkkäystä jos laittaa öljynlauhduttimen ja kiertää kuin pienieläin ajossa.
kokemuksesta voin sanoa että vakio 2.0 TC heittää perän sivulle joka vaihteella 140km/h asti soralla, nelosta pienempää ei tarvita kuin liikennevaloissa bemarin rinnalla.
Lähetetty: 13.2.2004 0:52
Kirjoittaja Stefa
Itsekin tuon fiatin tc:n kannalla. Hyviä puolia: helppo laittaa ladaan, saa voimaa, osia löytyy ja edullinen.
Ei tarvitse edes mennä lanciaan että osia on, esim 2l pystykone turbo-croman ruiskulla ja turbolla, hieman peukoloidaan ja 150hp takapyörillä. Ainoa ongelmahan tc:ssä on nokka-akselien noston rajoittuminen n. 12mm:n mutta siltikin vaparista saa jo sen 240 että ladaan riittänee.
Olen kyllä volvon B200:n nähnyt ladan keulalla mutta en itse rupeisi laittamaan. Vaikka toisaalta 100e + tuplat moisesta on n. 160hp takapyörillä (JM-autossa)
kone
Lähetetty: 16.2.2004 17:31
Kirjoittaja leksa
jos laittaa volvon koneen niin joutuuko tekeen paljon muutoksia...mitäs jarrut yms??
Lähetetty: 25.8.2004 16:12
Kirjoittaja iigorr
oon vähän tietämätön mutta saako ladaan fiatin 1.6 TC koneen laillisesti?
Lähetetty: 25.8.2004 17:35
Kirjoittaja kapa
iigorr kirjoitti:oon vähän tietämätön mutta saako ladaan fiatin 1.6 TC koneen laillisesti?
Saa
Lähetetty: 26.8.2004 15:31
Kirjoittaja hougan
kax litrasenkin saa. kanttiladaan. pyöreelamppuses fiatin TC on 30cc liian iso. muutoskatsastus hylättiin toin takii!

Lähetetty: 26.8.2004 20:33
Kirjoittaja arpati
hougan kirjoitti:kax litrasenkin saa. kanttiladaan. pyöreelamppuses fiatin TC on 30cc liian iso. muutoskatsastus hylättiin toin takii!

Samat lukemat ne pitäis olla molemmissa (nappis & kantti) eli luetaan samaksi malliksi. Fiuden 2.0 CHT (vai mikä se ny oli

) tai ameriikan malli on vissiin ainoot fiuden 2.0 koneet jotka saa nykysäännöllä eli muissa menee tehot yli 100.8
Jos ruvetaan eritteleen autoja joiden mallierot rajoittuu peltien muotoon niin voipi valittaa tai vaihtaa asemaa... Tarttis vielä joskus kokeilla laittaa levyt joka nurkkaan ja koittaa 124 fiuden papereilla enempi tehoja niin ei olis mitään ongelmia tehojen kanssa

(pitäishän

se mennä mutta saa nähdä. Erot on sen verran pienet että täytyy yrittää joskus)
Lähetetty: 27.8.2004 16:46
Kirjoittaja kapa
Joo, jos alkavat konttorilla väittämään että pyöreälamppuinen ja kantti ovat eri mallia, niin toiselle asemalle vaan. Kyllä kaikkiin takavetoladoihin on vertailukoneena 1700i.
Lähetetty: 27.8.2004 19:54
Kirjoittaja Stefa
Tuosta löytyy ihan konelan todistus että ovat samaa mallisarjaa ja verrokiksi käy se 1700i. Tosin vanhimpiin älliin pitää lisätä jarrutehostin. Multakin löytyy skannattuna tuo paperi ja täälä foorumillakin on näkynyt monasti.
Lähetetty: 28.8.2004 17:08
Kirjoittaja kapa
Tuossa Konelan todistuksessahan tuo tosiaan on kerrottu. Kannattaa sellainen hankkia jos näissä asioissa on konttorille menossa. Muistaisin että kun sen itse Konelasta aikoinaan tilasin, oli hinta 100 ex-markkaa.
Lähetetty: 28.8.2004 19:21
Kirjoittaja Stefa
Eli jos konttorilla joku väittää että ei nappikseen käy verrokiksi tuo 1700i niin se on aina väärässä.