Mikä kone ladaan?
Mikä kone ladaan?
ajattelin kysästä, et mikä kone mahtais sopia ladaan, muut kun jotkut fiatin tekeleet. Saisko esimerkiks jonkun volvon tai bemarin koneen ladaan? pistäkää ehdotuksia!
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
Kai Moskvitsh 1500 konekin menis kun kerran vastaavan koneen vaihtoehdoksi mosseen menee Ladan 1600:kin. Ja mossen koneenhan sanotaan olevan BMW:n kopio joten bemarin konekin kai sitten menee. Asialinjalla pysyvä tuningmies laittaa kyllä Ladaan mieluummin sitten ihan isänmaallisen moottorin, mites vaikka Volgan 2,445 100 hv?

Mikä ihmeen fiatin tekele
Ensinnäkin fiatin kone oli aikalaisistaan melkoisesti edellä sillä muistaakseni voitettiin ralleja ja erityisesti fordeja. virityksen kannalta fiatin kone on hyvä vaihtoehto tehot vakiona 1.6 jo yli 100hp joissain malleissa kärjetön sytytys, jos ei fiatin kone riitä niin ainahan voi kokeilla lancian ruisku konetta johon saa turbon niin eiköhän ala vetämään vähän erilailla kuin kaksi kertaa painavammat bmw:n ja volvon koneet puhumattakaan jos laittaa 2.0l ruisku koneen turbolla. kestää melkoista rääkkäystä jos laittaa öljynlauhduttimen ja kiertää kuin pienieläin ajossa.
kokemuksesta voin sanoa että vakio 2.0 TC heittää perän sivulle joka vaihteella 140km/h asti soralla, nelosta pienempää ei tarvita kuin liikennevaloissa bemarin rinnalla.
kokemuksesta voin sanoa että vakio 2.0 TC heittää perän sivulle joka vaihteella 140km/h asti soralla, nelosta pienempää ei tarvita kuin liikennevaloissa bemarin rinnalla.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Itsekin tuon fiatin tc:n kannalla. Hyviä puolia: helppo laittaa ladaan, saa voimaa, osia löytyy ja edullinen.
Ei tarvitse edes mennä lanciaan että osia on, esim 2l pystykone turbo-croman ruiskulla ja turbolla, hieman peukoloidaan ja 150hp takapyörillä. Ainoa ongelmahan tc:ssä on nokka-akselien noston rajoittuminen n. 12mm:n mutta siltikin vaparista saa jo sen 240 että ladaan riittänee.
Olen kyllä volvon B200:n nähnyt ladan keulalla mutta en itse rupeisi laittamaan. Vaikka toisaalta 100e + tuplat moisesta on n. 160hp takapyörillä (JM-autossa)
Ei tarvitse edes mennä lanciaan että osia on, esim 2l pystykone turbo-croman ruiskulla ja turbolla, hieman peukoloidaan ja 150hp takapyörillä. Ainoa ongelmahan tc:ssä on nokka-akselien noston rajoittuminen n. 12mm:n mutta siltikin vaparista saa jo sen 240 että ladaan riittänee.
Olen kyllä volvon B200:n nähnyt ladan keulalla mutta en itse rupeisi laittamaan. Vaikka toisaalta 100e + tuplat moisesta on n. 160hp takapyörillä (JM-autossa)
oon vähän tietämätön mutta saako ladaan fiatin 1.6 TC koneen laillisesti?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Samat lukemat ne pitäis olla molemmissa (nappis & kantti) eli luetaan samaksi malliksi. Fiuden 2.0 CHT (vai mikä se ny olihougan kirjoitti:kax litrasenkin saa. kanttiladaan. pyöreelamppuses fiatin TC on 30cc liian iso. muutoskatsastus hylättiin toin takii!

Jos ruvetaan eritteleen autoja joiden mallierot rajoittuu peltien muotoon niin voipi valittaa tai vaihtaa asemaa... Tarttis vielä joskus kokeilla laittaa levyt joka nurkkaan ja koittaa 124 fiuden papereilla enempi tehoja niin ei olis mitään ongelmia tehojen kanssa


124/2101 practical beauty