eikös kaikissa noissa ruiskuautoissa ole konepellin sisäpinnassa sellainen tarra mikä kertoo nää jutut, tai samarassa oli konepellissä, takavedossa siinä tyyppikilpien vieressä. Jos joltain löytyy raadosta se tarra, niin kävisiköhän se? (voisi muuten omasta combin raadostakin löytyä)
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
1700i on normiltaa US83, eli sama kuin axtecissa. Luulisi sellaisen saavan ainakin Helsingistä. Siellä on kouluttajana Eero Laine, joka tietää Ladoista.
Kuulemma euro-normit olivat käytössä jo 80 luvulla ja 90 luvulla. Pitäisi vaan tietää mikä niistä, en ole ikinä kuullutkaan. Aina olen luullut että ollut vain tuo us 83 luokitus.
Ensimmäisilävähäpäästöisiltä edellytettiineuro1 tai us83 normin täyttämistä, lada täytti us83 normin joka ei kuitenkaan ole sama kuin euro1. Mutta jos polle on vanhempi ku lada mistä kone on niin pitäisi se kelvata. En muista koska ruvettiin vaatimaan euro2 päästöjä mutta joskus 90loppu puolella se oli.
Toivottavasti kelpaa tuo us 83 luokituksen todistaminen, muuten joutuu asentamaan katalysaattorin. Vähäpäästöisen päästöjä ei tosin tarvitse täyttää! Suomen laki kuitenkin vaatii katin!
Suotta vaan veis ne katin tyhjät kuoret tilaa auton alla..
samarai kirjoitti:noita 1700 Nivoja on kuitenkin ollut tämän mukaan myös Euro2. "Euro-maita" tossa luettelossa näkyis olevan Ruotsi ja Ranska.
Onkos se Nivan 1700i kone muuten sama kuin siinä farmarissa
joo onhan Nivaan vielä Euro-3 ja Euro-4:kin, perustaltaan kone on sama kuin takavetoisissa. euro-1 on ihme juttu, venäläisetkin yleensä joko US83 tai sitten seuraavaksi Euro-2, jommaksi kummaksi niistä pitää suomessakin auto määrittää
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:
joo onhan Nivaan vielä Euro-3 ja Euro-4:kin, perustaltaan kone on sama kuin takavetoisissa. euro-1 on ihme juttu, venäläisetkin yleensä joko US83 tai sitten seuraavaksi Euro-2, jommaksi kummaksi niistä pitää suomessakin auto määrittää
joo kyllä mä ton Euro-3 Niva 1700i:n tiesinkin, mutta toi Euro-4 1700i (?)on kyllä itselle uusi tieto 110:llähän on ainakin se Euro-4. Muistan kuitenkin hiljattain jostain uutisesta lukeneeni, että ensimmäinen venäläinen euro-4 tuli hiljaittain ZMZ:ltä. Se oli kyllä diesel ja voi hyvinkin olla, että tarkoitettiin - 1. dieselmoottori euro-4.
No jos sen katin jättää pois niin ei se us 83 normi enää päde ku se on mitattu sen katin kanssa, eli joka tapaukses joutuu katin laittamaan jos ei ole vanhempi ku 1.7.1987.
Niva 21214-20-151 on myynnissä Saksassa, hienoa kun siellä tajuaavat pistää noi tyyppikooditkin esiin nettisivuilla, nii joo no deltahan ei laita yhtään mitään muutakaan. mut siis toi on Euro-4 Niva.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)