1700i päästötodistus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

1700i päästötodistus

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Onko kellään mitään 1700 ruiskuladan papereita esim huoltotiedotetta josta käy ilmi moottorin täyttämät päästönormit?

Tämä todistus auttaisi paljon muutoskatsastuksessa!

Jos ei löydy niin pitää vissiin väsätä paperi itse.. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös kaikissa noissa ruiskuautoissa ole konepellin sisäpinnassa sellainen tarra mikä kertoo nää jutut, tai samarassa oli konepellissä, takavedossa siinä tyyppikilpien vieressä. Jos joltain löytyy raadosta se tarra, niin kävisiköhän se? (voisi muuten omasta combin raadostakin löytyä)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Niin joo aksteekeissahan on sellainen lappu mutta 1,7:ssa ei ole.. :?

Katsastusmies vaatii nimenomaan tiedon euro-normista, mikälie edes ollut vuonna 94??
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Pieni hetki, tässä on vieressäni Konelan oppaat!! tarkistetaan.


Valitan, ei lue tässä oppaassa yhtään mitään päästö arvoista/normeista. Muuten kyllä ihan pätevä opus!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

1700i on normiltaa US83, eli sama kuin axtecissa. Luulisi sellaisen saavan ainakin Helsingistä. Siellä on kouluttajana Eero Laine, joka tietää Ladoista.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

mutta kun tarttee euro-normin..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mihin olet konetta laittamassa? Ei taida olla tyypitetty uudemmille normeille konetta kuin mitä sitä takavedoissa on ollu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kuulemma euro-normit olivat käytössä jo 80 luvulla ja 90 luvulla. Pitäisi vaan tietää mikä niistä, en ole ikinä kuullutkaan. Aina olen luullut että ollut vain tuo us 83 luokitus.

Kone tulee polleen. On jo.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ensimmäisilävähäpäästöisiltä edellytettiineuro1 tai us83 normin täyttämistä, lada täytti us83 normin joka ei kuitenkaan ole sama kuin euro1. Mutta jos polle on vanhempi ku lada mistä kone on niin pitäisi se kelvata. En muista koska ruvettiin vaatimaan euro2 päästöjä mutta joskus 90loppu puolella se oli.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Toivottavasti kelpaa tuo us 83 luokituksen todistaminen, muuten joutuu asentamaan katalysaattorin. Vähäpäästöisen päästöjä ei tosin tarvitse täyttää! Suomen laki kuitenkin vaatii katin! :lol:

Suotta vaan veis ne katin tyhjät kuoret tilaa auton alla.. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

noita 1700 Nivoja on kuitenkin ollut tämän mukaan myös Euro2. "Euro-maita" tossa luettelossa näkyis olevan Ruotsi ja Ranska.

Onkos se Nivan 1700i kone muuten sama kuin siinä farmarissa :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:noita 1700 Nivoja on kuitenkin ollut tämän mukaan myös Euro2. "Euro-maita" tossa luettelossa näkyis olevan Ruotsi ja Ranska.

Onkos se Nivan 1700i kone muuten sama kuin siinä farmarissa :roll:
joo onhan Nivaan vielä Euro-3 ja Euro-4:kin, perustaltaan kone on sama kuin takavetoisissa. euro-1 on ihme juttu, venäläisetkin yleensä joko US83 tai sitten seuraavaksi Euro-2, jommaksi kummaksi niistä pitää suomessakin auto määrittää
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
joo onhan Nivaan vielä Euro-3 ja Euro-4:kin, perustaltaan kone on sama kuin takavetoisissa. euro-1 on ihme juttu, venäläisetkin yleensä joko US83 tai sitten seuraavaksi Euro-2, jommaksi kummaksi niistä pitää suomessakin auto määrittää
joo kyllä mä ton Euro-3 Niva 1700i:n tiesinkin, mutta toi Euro-4 1700i (?)on kyllä itselle uusi tieto :roll: 110:llähän on ainakin se Euro-4. Muistan kuitenkin hiljattain jostain uutisesta lukeneeni, että ensimmäinen venäläinen euro-4 tuli hiljaittain ZMZ:ltä. Se oli kyllä diesel ja voi hyvinkin olla, että tarkoitettiin - 1. dieselmoottori euro-4. :?

PS: eli tämä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No jos sen katin jättää pois niin ei se us 83 normi enää päde ku se on mitattu sen katin kanssa, eli joka tapaukses joutuu katin laittamaan jos ei ole vanhempi ku 1.7.1987.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Niva 21214-20-151 on myynnissä Saksassa, hienoa kun siellä tajuaavat pistää noi tyyppikooditkin esiin nettisivuilla, nii joo no deltahan ei laita yhtään mitään muutakaan. mut siis toi on Euro-4 Niva.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin