Sivu 1/2
2102 -85 1.2 --> 1.7i bensa linjat?
Lähetetty: 21.8.2006 21:38
Kirjoittaja iigorr
eli ois 1200cc chopattu nappisilmä farkku. siihen oisin lykkäämäs 1700 ruisku tekniikkaa. eihän siinä pitäs olla ongelmia muutos katsastustuksesta?
ja mitäs sähköjä joutuu ottamaan 1700 ladasta?
oisko järkevämpää laittaa kaasari tilalle? mikä kaasari?
Lähetetty: 22.8.2006 8:28
Kirjoittaja Lada-Jussi
tästäkin löytyy varmaan haulla jo kaikkea, mutta kerrottakoon niin saan vähän lisää tähtiä... eiku eihän niitä enää saakaan.
kannattaa laittaa kaasarilla, koska ruiskuun on vaikea ja kallis saada varaosia, lisäksi kaasarilla tuntuu olevan enemmän tehoa.
Kaasariksi paras on Ladan oma 1,7 koneen kaasutin, ei tarvii arpoa ja paikalleen ihan heittämällä. 21073-1107010 kaasarit pitää kyllä käydä venäjältä hakemassa, ei taida suomesta löytyä mistään.
jos ruiskun aikoo laittaa niin elintenluovuttajasta vain talteen ruiskun johtosarjat, ne menee kaikki omissa johdoissaan plussat ja maat vain kytketään itse autoon
Lähetetty: 22.8.2006 9:10
Kirjoittaja Qulle
Meneekös tuohon suoraan 1600:n kaasari? Vai joutuuko vaihtamaan 1600:n imusarjan siihen kans?
Ei siinä että olis tollasta tällä hetkellä tekeillä, mutta edellinen päivitys oli niin kiva tehonlisäyksen puitteissa, että tarttee kyl jossain välissä viel koittaa saada 1700:n keulille juurikin kaasarilla

Lähetetty: 22.8.2006 9:24
Kirjoittaja Sergy
Tähän aiheeseen lisää.
Ku itekin oon just vaihtamas omaan farkkuun 1700 konetta, niin mites noi bensapumpun piuhat, mitäs kaikkejä releitä siin piti olla? Ku siit ruiskin piuhahelvetistä vain yks piuha meni sinne taakke.
Lähetetty: 22.8.2006 15:35
Kirjoittaja Aapo89
Mulla on 1200s:n tulossa 1700i kone. tuntee ittensä kyllä melko tyhmäksi kun kattoo sitä 1700i johto viidakkoa.

Se keltä ostin ton 1700i koneen meinas että Opel Vectrassa on sama ruisku. että jos varaosia ostaa niin ooppelia kannattaa kysellä. pitääkö paikkaansa?
Lähetetty: 22.8.2006 18:08
Kirjoittaja hougan
jahas! se on iigorr selviytynyt rankasta matkasta.
laita kaasari. ite laittasin vielä sellasen mis molemmat läpät aukee mekaanisesti.
Lähetetty: 22.8.2006 18:29
Kirjoittaja Lada_Racing
Aapo89 kirjoitti:Mulla on 1200s:n tulossa 1700i kone. tuntee ittensä kyllä melko tyhmäksi kun kattoo sitä 1700i johto viidakkoa.

Se keltä ostin ton 1700i koneen meinas että Opel Vectrassa on sama ruisku. että jos varaosia ostaa niin ooppelia kannattaa kysellä. pitääkö paikkaansa?
kyllä ja e mallin kadetissa kans sama ruisku helvettttt..........
Lähetetty: 22.8.2006 19:48
Kirjoittaja markku
Olisko WEBER mitään !!!
Lähetetty: 22.8.2006 20:06
Kirjoittaja Tuomas
Lada_Racing kirjoitti:Aapo89 kirjoitti:Mulla on 1200s:n tulossa 1700i kone. tuntee ittensä kyllä melko tyhmäksi kun kattoo sitä 1700i johto viidakkoa.

Se keltä ostin ton 1700i koneen meinas että Opel Vectrassa on sama ruisku. että jos varaosia ostaa niin ooppelia kannattaa kysellä. pitääkö paikkaansa?
kyllä ja e mallin kadetissa kans sama ruisku helvettttt..........
Täällä on puhuttu että tuossa Ladan koneessa olisi suorasytkä, mitä ei Kadettin tai Vectran koneista löydy. Joissain uudemmissa on sitten suorasytkälläkin.
Opelin käyttämä 1-pisteruisku on GM Multec, Ladan ruiskusta on aina puhuttu "GM-ruiskuna". Onko se Multec?
Lähetetty: 22.8.2006 20:46
Kirjoittaja iigorr
hougan kirjoitti:jahas! se on iigorr selviytynyt rankasta matkasta.
laita kaasari. ite laittasin vielä sellasen mis molemmat läpät aukee mekaanisesti.
kyllä hienosti

pe viimeistää pitäs leimalle päästä.. eihän siitä ole haettu vika listaa?
Lähetetty: 22.8.2006 20:47
Kirjoittaja iigorr
käviskö kaasariksi 1600cc ladan?
Lähetetty: 22.8.2006 20:59
Kirjoittaja Jokari
iigorr kirjoitti:käviskö kaasariksi 1600cc ladan?
Kyllä sillä ainakin alkuun luulisi pääsevän ihan kivasti.
Lähetetty: 22.8.2006 21:53
Kirjoittaja hougan
ei ole listaa haettu.

Lähetetty: 22.8.2006 22:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
ladan yksipisteruisku on tyyppiä EFI-4, mitä sit tarkottaakaan, mutta tosiaan Opeleissa on sytkäpuoli ihan jakajalla ja Ladassa on suorasytkä. Ainakin näin on ollut kaikissa opeleissa joihin ite olen törmännyt (ja niitä onneksi ei ole kovin montaa)
mun samaraan (GM mpfi) tungettiin opelin jäähd.nesteen lämpötilatunnistin, kun ei Samaran omaa ollut tarjolla. Opelissa on noi liittimet erillaisia kuin Ladassa.
tossa 21073-1107010 kaasarissa on mekaanisesti aukeavat kaasuläpät, solexin lisenssi.
Lähetetty: 22.8.2006 22:26
Kirjoittaja Kimmo86
Lada-Jussi kirjoitti:
tossa 21073-1107010 kaasarissa on mekaanisesti aukeavat kaasuläpät, solexin lisenssi.
Hieman asian vierestä mutta eikös -86-91 samaran solexista saa tehtyä vastaavan pienillä muutoksilla? Vaatii tietysti isommat suuttimet yms. mutta kuitenkin? Olen tuollaista harkinnut orkkisklassikkoon, kun en viitsisi mitään weberiä ainakaan näin alkuun ostaa. Ja noita solexeja nyt luulisi löytyvän käytettyinä suht' edullisesti??