2102 -85 1.2 --> 1.7i bensa linjat?
2102 -85 1.2 --> 1.7i bensa linjat?
eli ois 1200cc chopattu nappisilmä farkku. siihen oisin lykkäämäs 1700 ruisku tekniikkaa. eihän siinä pitäs olla ongelmia muutos katsastustuksesta?
ja mitäs sähköjä joutuu ottamaan 1700 ladasta?
oisko järkevämpää laittaa kaasari tilalle? mikä kaasari?
ja mitäs sähköjä joutuu ottamaan 1700 ladasta?
oisko järkevämpää laittaa kaasari tilalle? mikä kaasari?
Viimeksi muokannut iigorr, 29.8.2006 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tästäkin löytyy varmaan haulla jo kaikkea, mutta kerrottakoon niin saan vähän lisää tähtiä... eiku eihän niitä enää saakaan.
kannattaa laittaa kaasarilla, koska ruiskuun on vaikea ja kallis saada varaosia, lisäksi kaasarilla tuntuu olevan enemmän tehoa.
Kaasariksi paras on Ladan oma 1,7 koneen kaasutin, ei tarvii arpoa ja paikalleen ihan heittämällä. 21073-1107010 kaasarit pitää kyllä käydä venäjältä hakemassa, ei taida suomesta löytyä mistään.
jos ruiskun aikoo laittaa niin elintenluovuttajasta vain talteen ruiskun johtosarjat, ne menee kaikki omissa johdoissaan plussat ja maat vain kytketään itse autoon
kannattaa laittaa kaasarilla, koska ruiskuun on vaikea ja kallis saada varaosia, lisäksi kaasarilla tuntuu olevan enemmän tehoa.
Kaasariksi paras on Ladan oma 1,7 koneen kaasutin, ei tarvii arpoa ja paikalleen ihan heittämällä. 21073-1107010 kaasarit pitää kyllä käydä venäjältä hakemassa, ei taida suomesta löytyä mistään.
jos ruiskun aikoo laittaa niin elintenluovuttajasta vain talteen ruiskun johtosarjat, ne menee kaikki omissa johdoissaan plussat ja maat vain kytketään itse autoon

Meneekös tuohon suoraan 1600:n kaasari? Vai joutuuko vaihtamaan 1600:n imusarjan siihen kans?
Ei siinä että olis tollasta tällä hetkellä tekeillä, mutta edellinen päivitys oli niin kiva tehonlisäyksen puitteissa, että tarttee kyl jossain välissä viel koittaa saada 1700:n keulille juurikin kaasarilla
Ei siinä että olis tollasta tällä hetkellä tekeillä, mutta edellinen päivitys oli niin kiva tehonlisäyksen puitteissa, että tarttee kyl jossain välissä viel koittaa saada 1700:n keulille juurikin kaasarilla

- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
kyllä ja e mallin kadetissa kans sama ruisku helvettttt..........Aapo89 kirjoitti:Mulla on 1200s:n tulossa 1700i kone. tuntee ittensä kyllä melko tyhmäksi kun kattoo sitä 1700i johto viidakkoa.
Se keltä ostin ton 1700i koneen meinas että Opel Vectrassa on sama ruisku. että jos varaosia ostaa niin ooppelia kannattaa kysellä. pitääkö paikkaansa?
Täällä on puhuttu että tuossa Ladan koneessa olisi suorasytkä, mitä ei Kadettin tai Vectran koneista löydy. Joissain uudemmissa on sitten suorasytkälläkin.Lada_Racing kirjoitti:kyllä ja e mallin kadetissa kans sama ruisku helvettttt..........Aapo89 kirjoitti:Mulla on 1200s:n tulossa 1700i kone. tuntee ittensä kyllä melko tyhmäksi kun kattoo sitä 1700i johto viidakkoa.
Se keltä ostin ton 1700i koneen meinas että Opel Vectrassa on sama ruisku. että jos varaosia ostaa niin ooppelia kannattaa kysellä. pitääkö paikkaansa?
Opelin käyttämä 1-pisteruisku on GM Multec, Ladan ruiskusta on aina puhuttu "GM-ruiskuna". Onko se Multec?
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
kyllä hienostihougan kirjoitti:jahas! se on iigorr selviytynyt rankasta matkasta.![]()
laita kaasari. ite laittasin vielä sellasen mis molemmat läpät aukee mekaanisesti.

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
käviskö kaasariksi 1600cc ladan?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ladan yksipisteruisku on tyyppiä EFI-4, mitä sit tarkottaakaan, mutta tosiaan Opeleissa on sytkäpuoli ihan jakajalla ja Ladassa on suorasytkä. Ainakin näin on ollut kaikissa opeleissa joihin ite olen törmännyt (ja niitä onneksi ei ole kovin montaa)
mun samaraan (GM mpfi) tungettiin opelin jäähd.nesteen lämpötilatunnistin, kun ei Samaran omaa ollut tarjolla. Opelissa on noi liittimet erillaisia kuin Ladassa.
tossa 21073-1107010 kaasarissa on mekaanisesti aukeavat kaasuläpät, solexin lisenssi.

mun samaraan (GM mpfi) tungettiin opelin jäähd.nesteen lämpötilatunnistin, kun ei Samaran omaa ollut tarjolla. Opelissa on noi liittimet erillaisia kuin Ladassa.
tossa 21073-1107010 kaasarissa on mekaanisesti aukeavat kaasuläpät, solexin lisenssi.

Lada-Jussi kirjoitti: tossa 21073-1107010 kaasarissa on mekaanisesti aukeavat kaasuläpät, solexin lisenssi.
Hieman asian vierestä mutta eikös -86-91 samaran solexista saa tehtyä vastaavan pienillä muutoksilla? Vaatii tietysti isommat suuttimet yms. mutta kuitenkin? Olen tuollaista harkinnut orkkisklassikkoon, kun en viitsisi mitään weberiä ainakaan näin alkuun ostaa. Ja noita solexeja nyt luulisi löytyvän käytettyinä suht' edullisesti??