perä tukirauta...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

perä tukirauta...

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _photo.php

http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _photo.php


Löytysköhän tota jostakin valmiina?
Onkohan tuosta mitään hyötyä?
Aika monessa venäläisessä kapistuksessa näkyy olevan.
Onko joku kerholainen rakentanu tai jopa asentanu tollasen?
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Ei kuvat oikein näy :?:
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kyllä nuo kuvat näkyy ihan hyvin.

Äkkiseltään ei kyllä osaa sanoo että mitä tuollasesta vois olla hyötyä. Liekkö jotain lisäsivuttaistukea tuolla haettu.
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Sanokaa kuidas mä saan ne näkymään?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikös tuo ole kallistuksenvakaaja
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Selkeesti kallistuksen vakaajahan toi on :wink:
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Siinä on näköjään astetta vahvemmat alatukivarret, puslatkin näyttää paljon jäykemmiltä; keskiholkki on paksumpi=kumin osuus pienempi=jäykempi.
Tukivarsien välissä vielä kallistuksenvakaaja.

Tuollaisella kokoonpanolla luulis peräpään kyllä jämäköityvän melko lailla, varsinkin jos vertaa vanhoihin ja väsyneisiin orkkispusliin.
Alkuperäset puslat niin tukivarsissa kuin myös panhardissa on monasti niin löysää ja halkeillutta kumia että keskiholkin taivuttelee sormin reunasta toiseen. :wink:

Tää on tavallaan jännä homma kun auton rata-ajo-ominaisuuksia parannellessa vaihdetaan jäykempiä puslia ja lisätään kallistuksenvaimentimia; sitten taas offipuolella revitään kaikki maholliset heilahduksenvaimentimet pois ja vaihdellaan pehmeempiä ja notkeempia puslia - meitä on onneks joka lähtöön :D
Kuva
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Eli tommonen on siis se kallistuksen vakkaaja?

Mistä tollasia sais vaikka uutena? tai onko kellään käytettynä?
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

IlkkaHe kirjoitti: Mistä tollasia sais vaikka uutena? tai onko kellään käytettynä?
Tässä tapauksessa sun tarttis soveltaa jostain autosta vakaaja itse. Tuskin saa mistään valmiina pakettina. :wink:

Tai mistäs mä tiiän jos vaikka venäjältä löytyis mutta epäilen..
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mutta sooko tuollaista ainakaan ite tehä näin tieliikenteeseen? Kun muistelin vain että tukivarsiahan ei hitsaileen sais mennä.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyseinen osa on luokiteltu lada 2105 a-ryhmään ja se on kallistuksenvakaaja.
ja kun se luokiteltu niin se saa myös olla (siviili)liikenteessä siellä.
se mistä noita saa on taas arvoitus.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Eli pitää alkaa ite väänteleen ja hitsaileen....
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Toishan toi lisää katu-uskottavuutta 8)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Eli itte vääntämään.
Periaatteena siis on tuon raudan kiertyminen? Mutta miks helvetissä pitää olla tossa nuita mutkia nui paljon?

Ja hitsaa vaan kiinnikkeet nuihun tukivarsiin, ja sitten taivuttaa sen raudan, ja sehän on pakko karkasta, nii muutenkaa ei voi suoraan oikee hitsata kiinni..
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Muoto määräytyy perän mukaan,sehän tulee kiinni myös taka-akseliin kiinni.
Tuossa virallinen kuva siitä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 190&pos=17
Vastaa Viestiin