
Kanttilamppu ladaan pyöreät lamput??
Kanttilamppu ladaan pyöreät lamput??
Eli saako katsastettua, jos vaihtaa kanttilamppuseen ladaan nappiksen etuvalot?
ja onkohan takavalojen modifioinnissa jotain rajoituksia??

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
niitä alkuperäsiä tarkotin. Sellasen käsityksen olen saanu jos ne hydraaliset säädöt ovat kiinni niin ne on toimittava!Kimmo86 kirjoitti:miksu kirjoitti:taitaapi kaikissa kanttilampuissa olla korkeuden säätö. joten ne pitäis sovittaa sit noin pyöreisiin umpioihin.
Meinaatko niitä alkuperäisiä hydraulisia? Nehän ei ole pakolliset jos auto on vanhempi kuin -95. Mutta tietysti jonkunlainen säätömahdollisuus pitää olla..
Niinkuin kimmo jo sanoi, ei tarvitse toimia, jos auto on alle -95. Eli viimeisissä axtekeissa ja ruiskuladoissa täytyy olla toimiva säätö. Varma tieto.miksu kirjoitti:niitä alkuperäsiä tarkotin. Sellasen käsityksen olen saanu jos ne hydraaliset säädöt ovat kiinni niin ne on toimittava!Kimmo86 kirjoitti:miksu kirjoitti:taitaapi kaikissa kanttilampuissa olla korkeuden säätö. joten ne pitäis sovittaa sit noin pyöreisiin umpioihin.
Meinaatko niitä alkuperäisiä hydraulisia? Nehän ei ole pakolliset jos auto on vanhempi kuin -95. Mutta tietysti jonkunlainen säätömahdollisuus pitää olla..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Eivät mun -95 axtecissa olleet moinaskaan leimalla (kaksi vuosittaiskatsastusta sillä kävin läpi) kun revin toimimattoman korkeudensäädön ja siitä kertovan tarran pois...Jokari kirjoitti: Niinkuin kimmo jo sanoi, ei tarvitse toimia, jos auto on alle -95. Eli viimeisissä axtekeissa ja ruiskuladoissa täytyy olla toimiva säätö. Varma tieto.
Sen tiian, etta ei enaa mun ladassa (87 tai 89vm, ei nyt muistu mieleen) ei saa kahdentaa lahivaloja, mutta voiko tahan saaha erikois lupia?
Kun oon miettiny, etta tupla etuvaloilla, ja kummassakin ois lyhyet ja pitkat, niin ei sitten niita sumareita tarttis pitaa paalla, kun aina lyhyille vaihettaessa haviaa kaikki valo teho...
Kun oon miettiny, etta tupla etuvaloilla, ja kummassakin ois lyhyet ja pitkat, niin ei sitten niita sumareita tarttis pitaa paalla, kun aina lyhyille vaihettaessa haviaa kaikki valo teho...
Vaihdat uudet umpiot, pääset helpomalla. Sitä paitsi huonoilla lähivaloilla näet paremmin kuin sumarit päällä. Sumarit päällä et näe kuin sen 20 m mitä sumarit valaisevat. Sumarit antavat näköharhan että silloin muka näkisi jotain, kun keulan jälkeen tie on hyvin valaistu.
Itse en nimittäin ole valotehon häviämistä pätkille vaihdettaessa huomannut hyvillä umpioilla, vaikka omien valojen lisäksi pitkät päällä keulalla loimottaa Bosch:n Rallyt, joiden referenssiluku on yhdessä Suomessa suurin sallittu.
Niin ja kait sen tiedät että sumareita saa pitää vain sumula tai kun lumi/vesisade haittaa näkyvyyttä.
Itse en nimittäin ole valotehon häviämistä pätkille vaihdettaessa huomannut hyvillä umpioilla, vaikka omien valojen lisäksi pitkät päällä keulalla loimottaa Bosch:n Rallyt, joiden referenssiluku on yhdessä Suomessa suurin sallittu.
Niin ja kait sen tiedät että sumareita saa pitää vain sumula tai kun lumi/vesisade haittaa näkyvyyttä.
Tieran ma ton et millon niita saa pitaa paalla, tulee vaan pidettya muulloinkin.
Ja jos ne saataa sopivasti, niin kylla lisaavat sita oikeetaki nakyvaisyytta, eika pelkkaa tunnetta.
Hyvat, ja taysin puhtaat umpiot on, muttei kauheeta valotehoa siltikaan ole. Ehka auttais jos vetais kunnon virta kaapelin valoille releineen paivineen..
Ja jos ne saataa sopivasti, niin kylla lisaavat sita oikeetaki nakyvaisyytta, eika pelkkaa tunnetta.
Hyvat, ja taysin puhtaat umpiot on, muttei kauheeta valotehoa siltikaan ole. Ehka auttais jos vetais kunnon virta kaapelin valoille releineen paivineen..
Ei ne edes säätämällä saa näyttämään yhtä pitkälle kuin lähivalot. Usko minua, itse olen aikanaan ajanut vuosia pimeällä sumarit päällä, mutta luovuin niiden käytöstä kokonaan, kun totesin että kirkkaalla säällä ne on aivan turhat ellei jopa vaaralliset kun et näe kuin sen 20 m, jonka jälkeen et näe yhtään mitään. Se on vain näköharhaa että niillä jotain tekisi. Sellaiset kelit jolloin niitä todella tarvii on todella vähän. Tällöin jään mielummin kahville kahvioon tai kotiin.
Ja jos ne säätää niin että niillä "näkee", niin häikäiset vain vastaantulijoita ja vaarannat näin liikenteen.
Mittaa jännite lampunkannasta ja jos sitä on useita voltteja, niin sitten vedät uudet piuhat releillä. Ja käytä paksuja piuhoja. Itse suosin päävirralle 6 mm2:n piuhaa ja valoille 4 mm2:n piuhaa. Heräte sitten voi olla pienimpikin, pääasia että rele vetää.
Ja jos ne säätää niin että niillä "näkee", niin häikäiset vain vastaantulijoita ja vaarannat näin liikenteen.
Mittaa jännite lampunkannasta ja jos sitä on useita voltteja, niin sitten vedät uudet piuhat releillä. Ja käytä paksuja piuhoja. Itse suosin päävirralle 6 mm2:n piuhaa ja valoille 4 mm2:n piuhaa. Heräte sitten voi olla pienimpikin, pääasia että rele vetää.