Repsikan puolella etupäässä joku paukkuu, varmaankin pallonivel, mutta mistä mä tiedän onko se ylä- vai alapallo? Klappia tuntuu pyörää liikutellessa, mutta niin kyllä tuntuu paukkumattomassa puolessakin. Katsastusmies ei huomannut mitään, mutta pauke saattoi kyllä alkaa vasta katsastuksen jälkeenkin, en muista.
Etuiskaria olen vahtinut hysteerisesti, koska se kerran pääsi irtoomaan. Ääni kuuluu erityisesti töyssyissä. Apusimpukka on kyllä joku kuulalaakeroitu Venäjän ihme, joten en tiedä olisiko tullut tiensä päähän jo näin nopeaan.
Tarkennetaan siis että klappi tuntuu kun heiluttaa iskarin alta ylöstunkattua pyörää pysty- ja sivuttaissuunnassa (käsin). Laakerinvälystäkin toki on. Mutta kolina kuuluu toiselta puolelta pyörää kun pyörää lonksuttaa pystysuunnassa putkenpätkää lisävoimana käyttäen. Ja ajaessa tietty.
Onko motonetin pallonivelet niitä jotka hajoaa ennen seuraavaa katsastusta (03/07)? Jos joutuu vaihtamaan kummankin pallon kun ei tiedä kumpi on paskana niin ei huvittas ihan turhaa työtä tehä.
Nivaan käy muistaakseni takavedon pallonivelet. Ainut ero että yläpallo ja alapallo on samanlaiset. Eli takavedon alapalloja ei tartte. Noin joskus eräästä opuksesta tavasin (100% varma en ole mistään muusta kuin itsestäni) .
RTJN65 kirjoitti:Nivaan käy muistaakseni takavedon pallonivelet. Ainut ero että yläpallo ja alapallo on samanlaiset. Eli takavedon alapalloja ei tartte. Noin joskus eräästä opuksesta tavasin (100% varma en ole mistään muusta kuin itsestäni) .
No kyllä mä varmaan tohon orkkisklassikkoon tarviin takavedon pallot
RTJN65 kirjoitti:Nivaan käy muistaakseni takavedon pallonivelet. Ainut ero että yläpallo ja alapallo on samanlaiset. Eli takavedon alapalloja ei tartte. Noin joskus eräästä opuksesta tavasin (100% varma en ole mistään muusta kuin itsestäni) .
No kyllä mä varmaan tohon orkkisklassikkoon tarviin takavedon pallot
Sorry. Ajattelin vaan että olet jo 100% Niva ihminen.
Eikä tuo takavedon pallojen vaihto ole vaikea homma Venäläisellä erikoistyökalulla. Max. 15 min/pallo (kokeiltu juttu Pietarissa keskellä tietä, Jaakkima todistaa).
Pallonivelen (kuten myös raidetankojen päiden) väljyys tuntuu myös siten että toinen heiluttaa rengasta ja toinen tunnustelee nivelen kumista että onko siellä väljää, jos on niin sisukset selvästi heiluu.
kyllä katsastusmies noi viat sitten löytää, niitä kannata ite pohtia, vai löytääköhän se sittenkään (viittaus: jaakkiman tapaus)
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)