Sivu 1/2
K(J)ärjetön kysymys.
Lähetetty: 21.7.2006 14:04
Kirjoittaja Ralf
Eli.yksinkertaisuudessaan.
Mistä kannattaisi ostaa kärjetön sytkä Ladaan.?
Merkki,kauppa?
Onko hinnoissa ja laadussa paljon heittoa?
'koneet on 1200 ja 1500,aikalailla vakiot olis tarkoitus pitää.
Eli ei Race vaan toiminta varmuutta ja paljon kilsoja.
Kyllähän ne kärjetkin toimii mutta kokemusten perusteella,muista autoista niin kärjetön on kyllä parempi,lähes joka asiassa.
ehdotuksia,kokemuksia..?
ai niin autot on nappikset 86&88 ja ulkonäkö olis tarkoitus pitää mahd.orgis.
Kiitti vinkeistä.
Lähetetty: 21.7.2006 15:43
Kirjoittaja pressa
kokoontumisissa on rompetoria ja yleensä alkuperäisiä ladan kärjettömiä ollut myynnissä
hintaluokka n.60e täydellisestä sarjasta
rtjn:lläkin niit5ä yleensä on eli pistä hänelle yv:tä että mikä on nyt tilanne
Lähetetty: 23.7.2006 22:16
Kirjoittaja ladasape
tallinnasta saa halvalla, ehkä n.40-50e, muista kuitenkin että 1200 ja 1500 kuutiosessa on eri jakajat (akselit eri pituisia).
Lähetetty: 24.7.2006 12:53
Kirjoittaja Qulle
ladasape kirjoitti:tallinnasta saa halvalla, ehkä n.40-50e, muista kuitenkin että 1200 ja 1500 kuutiosessa on eri jakajat (akselit eri pituisia).
Hmmm... ollaan varmaan huomenna lyömässä se 1500:n nippuun ja kiinni tohon meitin keltuaiseen, missä on 1200:n pata. Tän 1500:n virranjakaja on vähän väljä, joten ajateltiin laittaa ja oikeestaan laitettiinkin jo jakaja siitä 1200:sta siihen. Kone ei ole vielä autossa kiinni mutta ei me kyllä mitenkään huomattu että jakajissa on eroja...
Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???
Mitä vahinko syntyy, jos antaa mennä tolla 1200:n jakajalla?
Lähetetty: 25.7.2006 8:15
Kirjoittaja Qulle
Tänään olis EHKÄ jo ensisavujen otto, joten jos on mahdollista rikkoa jotain mahdollisella "väärällä" jakajalla niin olisi kiva tietää...
Lada-Gurut, valaiskaa mua

Lähetetty: 25.7.2006 9:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
1200 jakajassa lyhyempi akseli, joka juuri ja juuri ylettyy käyttöakselille, kuitenkin voi helposti pompata pois paikaltaan ja sitten on sytkä sekaisin.
Lähetetty: 25.7.2006 9:36
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi kirjoitti:1200 jakajassa lyhyempi akseli, joka juuri ja juuri ylettyy käyttöakselille, kuitenkin voi helposti pompata pois paikaltaan ja sitten on sytkä sekaisin.
Ahaa... kiitoksia. Onko muuten jotain hyvää patenttia tuon 1200:n sytkän laittoon 1500:n koneeseen? Siis toisin sanoen saakos sen jotenkin varmasti lukittua niin että pysyy?
Meillä olis myös 1300:n sytkä... onko se sitten pitemmällä akselilla?
Lähetetty: 25.7.2006 9:44
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi olikos siinä 1500:ssa koneessa se jakaja ihan sökö vai miten? Sähän sanoit että se kannattais vaihtaa... olikos se jo siinä pisteessä että haittas kulkua vai viittasitkos vain siihen väljyyteen, mitä siinä on havaittavissa??
Lähetetty: 25.7.2006 15:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä se ihan käyttökelpoinen oli, sellaisenaan sillä ajettiin ja ajossa ei huomannut mitään. Koneen vaihtanut kaveri vaan huomasi että on vähän huonona.
Lähetetty: 25.7.2006 15:26
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi kirjoitti:kyllä se ihan käyttökelpoinen oli, sellaisenaan sillä ajettiin ja ajossa ei huomannut mitään. Koneen vaihtanut kaveri vaan huomasi että on vähän huonona.
Ok. Katotaan nyt mitä tehdään... vois olla ehkä fiksua iskeä se siihen kuuluva jakaja kiinni ja alkaa pikkuhiljaa metsästämään sopivaa jakajaa siihen

Lähetetty: 25.7.2006 15:41
Kirjoittaja AI
Qulle kirjoitti:
Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???
Ihan tarkalleen ottaen ensimmäisissä 1500-koneissa (72-73) käytettiin samaa jakajaa kuin 1200:ssa, siinä apuakselin päällä oli korkeampi käyttöratas.
Lähetetty: 25.7.2006 15:45
Kirjoittaja Qulle
AI kirjoitti:Qulle kirjoitti:
Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???
Ihan tarkalleen ottaen ensimmäisissä 1500-koneissa (72-73) käytettiin samaa jakajaa kuin 1200:ssa, siinä apuakselin päällä oli korkeampi käyttöratas.
Ahaa... tosin musta tuntuu että tämä pata ei taida olla ihan noin vanha, tai sitten Jussi meni luopumaan vahingossa antiikkisesta myllystä

Lähetetty: 25.7.2006 16:33
Kirjoittaja dJONY
Kyllä se 1200 jakaja siellä toimii... Mutta kuoppaisella tiellä saa olla jatkuvasti sytkää laittamassa kohilleen, kun virranjakaja pomppii poies... Tosin siihen kun tottuu, niin ei sytkän säädössä mene kuin muutama minuutti... Ja yöllä pimeässä se on aika hanurista!
Niin eikä itse konelan korjaajatkaan tienneet silloin kun 1500/1600 koneet tuli että mitä eroa niiden virranjakajassa on ja laittoivat tavallisia 1200 jakajia... Kuulemma näin on Kouvolassa silloin aikoinaan käynyt...
Lähetetty: 26.7.2006 11:12
Kirjoittaja Qulle
Laitettiin eilen se 1500:n jakaja paikoilleen. Ei päästy viel konetta koittamaan kun siitä vesipumpun kyljessä olevastta reiästä oli menny jenka eikä siten saatu laturin kiinnitysrautaa siihen menemään.
Puolisen tuntia meni säätäessä ja sitten olikin jo uudet kierteet kolossa ja isompi pultti paikoillaan.
Pistettiin jakajat vierekkäin ja kyllä se 1200:n jakajan akseli tosiaan on jonkin verran lyhyempi. Muuten verrattiin myös 1300:n remmikoneen jakajaan ja se on samanlainen kuin 1200:ssa.
...jospa vaikka huomenna tai pe pääsis sitten koittamaan kulkupuolta.
Lähetetty: 26.7.2006 16:53
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli karettoman sytkan laittaminen on niinkin helppo homma, ku tokkaa vaan vanhan paikalle, ja piuhat kiinni? vai onko siina viela muite piuhoja lisaa?
Eipa ainakaan nuissa japsi varkeissa oo ollu, mutta tiia naista lahemman idan tuotteista
