K(J)ärjetön kysymys.
K(J)ärjetön kysymys.
Eli.yksinkertaisuudessaan.
Mistä kannattaisi ostaa kärjetön sytkä Ladaan.?
Merkki,kauppa?
Onko hinnoissa ja laadussa paljon heittoa?
'koneet on 1200 ja 1500,aikalailla vakiot olis tarkoitus pitää.
Eli ei Race vaan toiminta varmuutta ja paljon kilsoja.
Kyllähän ne kärjetkin toimii mutta kokemusten perusteella,muista autoista niin kärjetön on kyllä parempi,lähes joka asiassa.
ehdotuksia,kokemuksia..?
ai niin autot on nappikset 86&88 ja ulkonäkö olis tarkoitus pitää mahd.orgis.
Kiitti vinkeistä.
Mistä kannattaisi ostaa kärjetön sytkä Ladaan.?
Merkki,kauppa?
Onko hinnoissa ja laadussa paljon heittoa?
'koneet on 1200 ja 1500,aikalailla vakiot olis tarkoitus pitää.
Eli ei Race vaan toiminta varmuutta ja paljon kilsoja.
Kyllähän ne kärjetkin toimii mutta kokemusten perusteella,muista autoista niin kärjetön on kyllä parempi,lähes joka asiassa.
ehdotuksia,kokemuksia..?
ai niin autot on nappikset 86&88 ja ulkonäkö olis tarkoitus pitää mahd.orgis.
Kiitti vinkeistä.
Hmmm... ollaan varmaan huomenna lyömässä se 1500:n nippuun ja kiinni tohon meitin keltuaiseen, missä on 1200:n pata. Tän 1500:n virranjakaja on vähän väljä, joten ajateltiin laittaa ja oikeestaan laitettiinkin jo jakaja siitä 1200:sta siihen. Kone ei ole vielä autossa kiinni mutta ei me kyllä mitenkään huomattu että jakajissa on eroja...ladasape kirjoitti:tallinnasta saa halvalla, ehkä n.40-50e, muista kuitenkin että 1200 ja 1500 kuutiosessa on eri jakajat (akselit eri pituisia).
Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???
Mitä vahinko syntyy, jos antaa mennä tolla 1200:n jakajalla?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1200 jakajassa lyhyempi akseli, joka juuri ja juuri ylettyy käyttöakselille, kuitenkin voi helposti pompata pois paikaltaan ja sitten on sytkä sekaisin.

Ahaa... kiitoksia. Onko muuten jotain hyvää patenttia tuon 1200:n sytkän laittoon 1500:n koneeseen? Siis toisin sanoen saakos sen jotenkin varmasti lukittua niin että pysyy?Lada-Jussi kirjoitti:1200 jakajassa lyhyempi akseli, joka juuri ja juuri ylettyy käyttöakselille, kuitenkin voi helposti pompata pois paikaltaan ja sitten on sytkä sekaisin.
Meillä olis myös 1300:n sytkä... onko se sitten pitemmällä akselilla?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllä se ihan käyttökelpoinen oli, sellaisenaan sillä ajettiin ja ajossa ei huomannut mitään. Koneen vaihtanut kaveri vaan huomasi että on vähän huonona.

Ok. Katotaan nyt mitä tehdään... vois olla ehkä fiksua iskeä se siihen kuuluva jakaja kiinni ja alkaa pikkuhiljaa metsästämään sopivaa jakajaa siihenLada-Jussi kirjoitti:kyllä se ihan käyttökelpoinen oli, sellaisenaan sillä ajettiin ja ajossa ei huomannut mitään. Koneen vaihtanut kaveri vaan huomasi että on vähän huonona.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3664
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Ihan tarkalleen ottaen ensimmäisissä 1500-koneissa (72-73) käytettiin samaa jakajaa kuin 1200:ssa, siinä apuakselin päällä oli korkeampi käyttöratas.Qulle kirjoitti: Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Ahaa... tosin musta tuntuu että tämä pata ei taida olla ihan noin vanha, tai sitten Jussi meni luopumaan vahingossa antiikkisesta myllystäAI kirjoitti:Ihan tarkalleen ottaen ensimmäisissä 1500-koneissa (72-73) käytettiin samaa jakajaa kuin 1200:ssa, siinä apuakselin päällä oli korkeampi käyttöratas.Qulle kirjoitti: Onko tuo ero aina olemassa 1200 ja 1500:n välillä vai onko jotenkin sidoksissa vuosimalliin???


Kyllä se 1200 jakaja siellä toimii... Mutta kuoppaisella tiellä saa olla jatkuvasti sytkää laittamassa kohilleen, kun virranjakaja pomppii poies... Tosin siihen kun tottuu, niin ei sytkän säädössä mene kuin muutama minuutti... Ja yöllä pimeässä se on aika hanurista!
Niin eikä itse konelan korjaajatkaan tienneet silloin kun 1500/1600 koneet tuli että mitä eroa niiden virranjakajassa on ja laittoivat tavallisia 1200 jakajia... Kuulemma näin on Kouvolassa silloin aikoinaan käynyt...
Niin eikä itse konelan korjaajatkaan tienneet silloin kun 1500/1600 koneet tuli että mitä eroa niiden virranjakajassa on ja laittoivat tavallisia 1200 jakajia... Kuulemma näin on Kouvolassa silloin aikoinaan käynyt...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Laitettiin eilen se 1500:n jakaja paikoilleen. Ei päästy viel konetta koittamaan kun siitä vesipumpun kyljessä olevastta reiästä oli menny jenka eikä siten saatu laturin kiinnitysrautaa siihen menemään.
Puolisen tuntia meni säätäessä ja sitten olikin jo uudet kierteet kolossa ja isompi pultti paikoillaan.
Pistettiin jakajat vierekkäin ja kyllä se 1200:n jakajan akseli tosiaan on jonkin verran lyhyempi. Muuten verrattiin myös 1300:n remmikoneen jakajaan ja se on samanlainen kuin 1200:ssa.
...jospa vaikka huomenna tai pe pääsis sitten koittamaan kulkupuolta.
Puolisen tuntia meni säätäessä ja sitten olikin jo uudet kierteet kolossa ja isompi pultti paikoillaan.
Pistettiin jakajat vierekkäin ja kyllä se 1200:n jakajan akseli tosiaan on jonkin verran lyhyempi. Muuten verrattiin myös 1300:n remmikoneen jakajaan ja se on samanlainen kuin 1200:ssa.
...jospa vaikka huomenna tai pe pääsis sitten koittamaan kulkupuolta.