Tyhjäkäynti kummittelee

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Tyhjäkäynti kummittelee

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Maantieajon jälkeen, kun kone on kunnolla kuuma, tulen rampille, lähestyn liikennevaloja, painan kytkimen pohjaan ja kone sammuu. Kone käyntiin, kaasuttelemalla käynnissä kunnes päästään eteenpäin. Paria liikennevaloa myöhemmin tyhjäkäynti pelaa normaalisti. Ja muutenkin toimii hyvin, ei nykimistä eikä muutakaan.
Mikä lie hänellä hätänä? 1200 L -87.
Nostin tyhjäkäyntiäkin jo, mutta ei auttanut. Se on jo melkein liiankin suuri. Kaasutin on putsattu taannoin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mulla toi axtekki teki tota valoihin sammumista, sillon kun kaasarin kansi oli melkeen irti.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mulla oli kans tuollaista. Vaihdoin kärjettömän sytkän, niin sen jälkeen ei vielä ainakaan ole samaa ongelmaa ilmennyt.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aivan samaa oli mullakin....mä siirryin 98E:n käyttöön ja alkoi pysymään tyhjäkäynnillä ja kulkukin parani. Ehkä 95 vaatisi pientä ennakon säätämistä. Mutta kyllä 98:lla menee niin hyvin että siitä en luovu.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Minulla oli aikoinaan 1200S -89. Auto toimi muuten moitteettomasti mutta siihen tuli tuo sama vika yhtäkkiä. Moottori käynnistyi hyvin ja kävi tasaisesti ryypyllä, mutta lämmettyä ja ryyppy sammutettuna tyhjäkäynti katosi. Tämä oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Veto säilyi kylläkin ennallaan.
Säädin tyhjäkäynnin, seoksen, kohon, sytkän ja kärjet. Puhdistin kaikki löytämäni suuttimet, vaihdoin jopa alipainekäyttöisen tyhjäkäyntiventtiilin mekaaniseen. En saanut käytiä takaisin, joten ruuvasin kaasuläpän ruuvilla kaasuläppää auki sen verran, että kosla kävi tyhjää.
Myöhemmin kapistus jäi varaosa-autoksi ja kaasari joutui talli nurkkaan muiden osien sekaan joten se siitä kiusasta.
Vastaa Viestiin