Maantieajon jälkeen, kun kone on kunnolla kuuma, tulen rampille, lähestyn liikennevaloja, painan kytkimen pohjaan ja kone sammuu. Kone käyntiin, kaasuttelemalla käynnissä kunnes päästään eteenpäin. Paria liikennevaloa myöhemmin tyhjäkäynti pelaa normaalisti. Ja muutenkin toimii hyvin, ei nykimistä eikä muutakaan.
Mikä lie hänellä hätänä? 1200 L -87.
Nostin tyhjäkäyntiäkin jo, mutta ei auttanut. Se on jo melkein liiankin suuri. Kaasutin on putsattu taannoin.
Tyhjäkäynti kummittelee
Tyhjäkäynti kummittelee
ABC -Absolutely Boring Compromise
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
aivan samaa oli mullakin....mä siirryin 98E:n käyttöön ja alkoi pysymään tyhjäkäynnillä ja kulkukin parani. Ehkä 95 vaatisi pientä ennakon säätämistä. Mutta kyllä 98:lla menee niin hyvin että siitä en luovu.
Minulla oli aikoinaan 1200S -89. Auto toimi muuten moitteettomasti mutta siihen tuli tuo sama vika yhtäkkiä. Moottori käynnistyi hyvin ja kävi tasaisesti ryypyllä, mutta lämmettyä ja ryyppy sammutettuna tyhjäkäynti katosi. Tämä oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Veto säilyi kylläkin ennallaan.
Säädin tyhjäkäynnin, seoksen, kohon, sytkän ja kärjet. Puhdistin kaikki löytämäni suuttimet, vaihdoin jopa alipainekäyttöisen tyhjäkäyntiventtiilin mekaaniseen. En saanut käytiä takaisin, joten ruuvasin kaasuläpän ruuvilla kaasuläppää auki sen verran, että kosla kävi tyhjää.
Myöhemmin kapistus jäi varaosa-autoksi ja kaasari joutui talli nurkkaan muiden osien sekaan joten se siitä kiusasta.
Säädin tyhjäkäynnin, seoksen, kohon, sytkän ja kärjet. Puhdistin kaikki löytämäni suuttimet, vaihdoin jopa alipainekäyttöisen tyhjäkäyntiventtiilin mekaaniseen. En saanut käytiä takaisin, joten ruuvasin kaasuläpän ruuvilla kaasuläppää auki sen verran, että kosla kävi tyhjää.
Myöhemmin kapistus jäi varaosa-autoksi ja kaasari joutui talli nurkkaan muiden osien sekaan joten se siitä kiusasta.