Lada käy kolmella
Lada käy kolmella
Ajattelin nyt tänne kirjoitella elämäni ekaa kertaa kun tuossa toissapäivänä ostin elämäni ensimmäisen ladan...
Mutta alkujaankin ostettaessa autossa oli tämä häiriö eli kolmos pytty ei käy...
kipinä tulee... tulpat uusittu...
tietenkin kuulostaa että olis venttiili/ kansi vika mutta mielestäni silloin pitäisi olla tulpan märkä jos esim, imu tai pako venttiili rikki... mutta tulppa on kuiva ja ihan normaalin näköinen...
Voiko olla mahdollista ettei autossa imuventtiili pääse aukeamaan???
voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta tulipa kirjoteltua...
pitäis alkavalla viikolla mitata puristukset niin selviäis ainakin vähän...
Ps. auto on 1200s -87 ja 45tkm ajettu eli ei luulisi olevan mitään kansi/venttiili vikaa... ja olen itse auton toinen omistaja. eli ei ole revitetty...
Mutta alkujaankin ostettaessa autossa oli tämä häiriö eli kolmos pytty ei käy...
kipinä tulee... tulpat uusittu...
tietenkin kuulostaa että olis venttiili/ kansi vika mutta mielestäni silloin pitäisi olla tulpan märkä jos esim, imu tai pako venttiili rikki... mutta tulppa on kuiva ja ihan normaalin näköinen...
Voiko olla mahdollista ettei autossa imuventtiili pääse aukeamaan???
voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta tulipa kirjoteltua...
pitäis alkavalla viikolla mitata puristukset niin selviäis ainakin vähän...
Ps. auto on 1200s -87 ja 45tkm ajettu eli ei luulisi olevan mitään kansi/venttiili vikaa... ja olen itse auton toinen omistaja. eli ei ole revitetty...
Oliskohan mahdollista että venttiilin säätöruuvi olis päässyt auki ja näin ollen joku venttiili kantaisi. Tai kenties keinun jousi päässyt lipsahtaan pois paikoiltaan, muistelen että noin on muutamille käynyt?
Mutta tosiaan, puristuspainemittaus kertoo aika paljon.
Mutta tosiaan, puristuspainemittaus kertoo aika paljon.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada käy kolmella
Ei noi ole tyhmiä kysymyksiä, ei ollenkaan
Ladakerhon sivuilta löytyy,saa, todella paljon tietoa, omakohtaisiin kokemuksiin perustuvaa, tai kirjaviisautta
Pitää vaan kehdata kysyä
[quote="e10_78"]Ajattelin nyt tänne kirjoitella elämäni ekaa kertaa kun tuossa toissapäivänä ostin elämäni ensimmäisen ladan...
Mutta alkujaankin ostettaessa autossa oli tämä häiriö eli kolmos pytty ei käy...
kipinä tulee... tulpat uusittu...
tietenkin kuulostaa että olis venttiili/ kansi vika mutta mielestäni silloin pitäisi olla tulpan märkä jos esim, imu tai pako venttiili rikki... mutta tulppa on kuiva ja ihan normaalin näköinen...
Voiko olla mahdollista ettei autossa imuventtiili pääse aukeamaan???
voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta tulipa kirjoteltua...
pitäis alkavalla viikolla mitata puristukset niin selviäis ainakin vähän...
Ps. auto on 1200s -87 ja 45tkm ajettu eli ei luulisi olevan mitään kansi/venttiili vikaa... ja olen itse auton toinen omistaja. eli ei ole revitetty...[/quote]



[quote="e10_78"]Ajattelin nyt tänne kirjoitella elämäni ekaa kertaa kun tuossa toissapäivänä ostin elämäni ensimmäisen ladan...
Mutta alkujaankin ostettaessa autossa oli tämä häiriö eli kolmos pytty ei käy...
kipinä tulee... tulpat uusittu...
tietenkin kuulostaa että olis venttiili/ kansi vika mutta mielestäni silloin pitäisi olla tulpan märkä jos esim, imu tai pako venttiili rikki... mutta tulppa on kuiva ja ihan normaalin näköinen...
Voiko olla mahdollista ettei autossa imuventtiili pääse aukeamaan???
voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta tulipa kirjoteltua...
pitäis alkavalla viikolla mitata puristukset niin selviäis ainakin vähän...
Ps. auto on 1200s -87 ja 45tkm ajettu eli ei luulisi olevan mitään kansi/venttiili vikaa... ja olen itse auton toinen omistaja. eli ei ole revitetty...[/quote]
warre 353w sedan,
jeps nyt tuli sitten perehdyttyä tuohon paremmin ja kyllähän siellä puristukset on kateissa eli taitaa venttiili remontti tulla...
auto oli vaan niin oudon oloinen, kyllähän minäkin autojen kanssa olen jonkin verran touhunnut, mutta tämä käy tyhjäkäynnillä selvästi 3 pytyllä mutta n.2500 kierroksen jälkeen kuin herää yht´äkkiä. tosin vääntöä ei ole ollenkaan... mutta ei niin väsyneen oloinen ollenkaan kuin yleensä kolmella käyvä auto. kulkeekin 120kmh. tosin kolmosella jo 110kmh eli veto loppuu täysin nelosella...
jotenkin kuvittelen edelleen että voisi olla vain karstainen mutta eipä tunnu millään aukeavan...
voisiko tuo johtua että venttiilistä puuttuu vain pieni pala tai on karstaa välissä ettei pääse menemään kiinni???
auto oli vaan niin oudon oloinen, kyllähän minäkin autojen kanssa olen jonkin verran touhunnut, mutta tämä käy tyhjäkäynnillä selvästi 3 pytyllä mutta n.2500 kierroksen jälkeen kuin herää yht´äkkiä. tosin vääntöä ei ole ollenkaan... mutta ei niin väsyneen oloinen ollenkaan kuin yleensä kolmella käyvä auto. kulkeekin 120kmh. tosin kolmosella jo 110kmh eli veto loppuu täysin nelosella...
jotenkin kuvittelen edelleen että voisi olla vain karstainen mutta eipä tunnu millään aukeavan...
voisiko tuo johtua että venttiilistä puuttuu vain pieni pala tai on karstaa välissä ettei pääse menemään kiinni???
Voi johtua. Tai sitten joku venttiili kantaa hieman välkysen ollessa liian pieni. Eli ehdottomasti ennen kannen pois ottoa kannattaa tarkistaa ja säätää välykset kohdilleen. Jos tuo on hissun kissun ajan kanssa mennyt tuollaiseksi, niin luultavasti välyksen säätö on laiminlyöty(säätöväli muistaakseni 10tkm?) ja siellä on nyt palanut venttiilie10_78 kirjoitti: voisiko tuo johtua että venttiilistä puuttuu vain pieni pala tai on karstaa välissä ettei pääse menemään kiinni???

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
ihan yleinen että ladasta menee 2 tai 3 pytyltä pakoventtiili....(jostain ihme syystä hyvin harvoin 1 tai 4 pytyiltä) ja yleensä siitä murtuu palanen ihan normi käytössä. tästä on joskus väännetty foorumilla mutta jos joku on erimieltä voin noita nipun tuoda seuraavaan kokoontumiseen.... mitä olen ladoihin kansiremontteja tehnyt ovat olleet vanhojen ihmisten laitteita eli ainakaan vedättmisen takia nuo eivät ole hajonneet.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Juuri meni myös äitimuorini käytössä olevasta ladasta kaikki puristukset kakkospytystä. Autolla on körötelty useita vuosia hiljaa.
Kantta ei ole vielä avattu, mutta pakoventtiiliä Pressan kanssa epäiltiin.
Puristukset täysin kadonneet. Kuumana 0 ja vähän jäähtyneenä 2.
Tulpat törkiän karstaiset.
Sopisi tuo Team Perseauki Racingin kuvaus juuri tässä kohdalleen.
Kantta ei ole vielä avattu, mutta pakoventtiiliä Pressan kanssa epäiltiin.
Puristukset täysin kadonneet. Kuumana 0 ja vähän jäähtyneenä 2.
Tulpat törkiän karstaiset.
Sopisi tuo Team Perseauki Racingin kuvaus juuri tässä kohdalleen.
Ostin "Lada_Racing" Juhalta hänen huoltamansa kannen. Venttiilit
hiottu ja ohjurin kumit vaihdettu ja vein auton paikalliseen
korjaamoon.
Soittivat että kansi on vaihdettu ja että auton voi noutaa.
Noutaessani autoa mulle sanottiin että he eivät saaneet autoa käymään
kunnolla ja tulpat on syytä vaihtaa.
Kun lähdin pihasta huomasin heti että kauhea nakutus kuuluu. Hain
uudet tulpat, vaihdoin ne ja huomasin että nyt nelosessa ei tapahdu
mitään. Käynti ei muutu vaikka nelosen tulpanjohdon ottaa irti.
Kiristin varmuuden vuoksi jakoketjun, jos se olis pitänyt ääntä, mutta ei...
Vein auton takaisin korjaamolle ja sanoin että ei käy kunnolla että
voisko venttiilien säädoissä olla vikaa.
Myönsivät heti että EIVÄT olleet edes säätäneet venttiileitä!!!!
Nokka akseli piti ottaa vanhasta kannesta, joten oletin että he
tietenkin säätävät venttiilit, mutta ei...
Tässä vielä pari kuvaa vanhasta kannesta, jossa näkyy että pakoventtiili oli kakkos pytysta lohjennut.



Avautuvat isommaksi klikkaamalla kuvaa.
hiottu ja ohjurin kumit vaihdettu ja vein auton paikalliseen
korjaamoon.
Soittivat että kansi on vaihdettu ja että auton voi noutaa.
Noutaessani autoa mulle sanottiin että he eivät saaneet autoa käymään
kunnolla ja tulpat on syytä vaihtaa.
Kun lähdin pihasta huomasin heti että kauhea nakutus kuuluu. Hain
uudet tulpat, vaihdoin ne ja huomasin että nyt nelosessa ei tapahdu
mitään. Käynti ei muutu vaikka nelosen tulpanjohdon ottaa irti.
Kiristin varmuuden vuoksi jakoketjun, jos se olis pitänyt ääntä, mutta ei...
Vein auton takaisin korjaamolle ja sanoin että ei käy kunnolla että
voisko venttiilien säädoissä olla vikaa.
Myönsivät heti että EIVÄT olleet edes säätäneet venttiileitä!!!!
Nokka akseli piti ottaa vanhasta kannesta, joten oletin että he
tietenkin säätävät venttiilit, mutta ei...
Tässä vielä pari kuvaa vanhasta kannesta, jossa näkyy että pakoventtiili oli kakkos pytysta lohjennut.



Avautuvat isommaksi klikkaamalla kuvaa.