
moottorin kierrosten nousu
moottorin kierrosten nousu
Niin onko kaikissa ladoissa paitsi ruiskuissa alipainesäädin vai millä ne kierrokset nousevat ja sytytys menee aikasemmalle? ainakaan omassa ladassa 21011 1300cc ei ole alipainesäädintä ja ei siinä kierroksetkaan nousseet kunnolla paitsi pumppaamalla kaasua, että puuttuuko tästä alipainesäädin vai joku muu säätö pielessä? 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
jos auto on orkkis (mikä olisi toivottavaa) niin siinä ei ole alipaine säädintä vaan sen sijaan käsikäyttöinen oktaanisäädin rulla virranjakajan kyljessä. Vuosimallillakaan ei pitäisi olla merkitystä kun tuota mallia ei koskaan myyty niin uutta että olisi ollut alipainesäätimellä varustettu virranjakaja.
Kerroppa lisää autosta, itsellä oli kans tuollainen harvinaisuus, mallia -77 mutta valitettavasti oli ihan mätä
Kerroppa lisää autosta, itsellä oli kans tuollainen harvinaisuus, mallia -77 mutta valitettavasti oli ihan mätä

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
sitä joskus ihmetellyt miten voi toimia jakaja ilman alipaine säädintä, siinä on silloin vain keskipakosäädin. (Mossessa oli joskus 70-luvulla sellainenkin jakaja missä oli alipaine-, oktaani- ja keskipako säätimet) oktaani säädin on vain ihan käsikäyttöinen, millä voi hieno säätää ennakkoa.
Alipaine säädin tarvitsee alipaineen, joka vastaavissa Lada malleissa otetaan kaasuttimen kyljestä. Mutta jos kaasutin on alkuperäinen siinä ei ole sitä reikää, silloin pitäisi kaasutin vaihtaa uudemman malliseksi. Alipainesäätimellä varustettu jakaja ei ilman sitä alipainetta oikein taida toimia?
Itse ostin 2002 kesällä tuollaisen Lada 1300 auton 50 eurolla, vielä oli katsastusta jäljellä ja hyvin toimi sen kuukauden mitä sillä ajoin.
siitä on pari kuvaa täällä
sama auto seuraavan omistajan kuvaamana, jossa vauriot tulee paremmin esiin
silloin kysyin tilastokeskuksesta noitten 1300 mallien määrää Suomen autorekisterissä, eikä niitä ollut kuin 53 kpl silloin, joista toi yksikin on nyt jo pois
Alipaine säädin tarvitsee alipaineen, joka vastaavissa Lada malleissa otetaan kaasuttimen kyljestä. Mutta jos kaasutin on alkuperäinen siinä ei ole sitä reikää, silloin pitäisi kaasutin vaihtaa uudemman malliseksi. Alipainesäätimellä varustettu jakaja ei ilman sitä alipainetta oikein taida toimia?
Itse ostin 2002 kesällä tuollaisen Lada 1300 auton 50 eurolla, vielä oli katsastusta jäljellä ja hyvin toimi sen kuukauden mitä sillä ajoin.
siitä on pari kuvaa täällä
sama auto seuraavan omistajan kuvaamana, jossa vauriot tulee paremmin esiin
silloin kysyin tilastokeskuksesta noitten 1300 mallien määrää Suomen autorekisterissä, eikä niitä ollut kuin 53 kpl silloin, joista toi yksikin on nyt jo pois
