Tuulen suhina häiritsevä 112 mallissa
Tuulen suhina häiritsevä 112 mallissa
Onko 112 malli aerodynaamisesti huonosti suunniteltu vai puuttuuko minulta mahdollisesti joku tiivistelista ovista? Aika kohtuullisillakin (80-110 km/h) maantienopeuksilla kaikki ikkunat suljettuina kuuluu käsittämättömän kovaa suhinaa ja kun siihen liittää melko kovaäänisen tuulettimen (Kun pidän automaatisäätöä päällä pyörii se yllättävän paljon isommalla nopeudella).
Kaupunkiajonopeuksilla ei suhinoita tule eikä siten häiritse.
Kaupunkiajonopeuksilla ei suhinoita tule eikä siten häiritse.
[quote="'aatee'"]joku ikkuna auki
[/quote]
Suhina voimistuu huomattavasti lisää jos ikkunan aukaisee. Siitä päättelisin ettei kyse ole avonaisesta ikkunasta.
Vertaillessani muihin autoihin vaikuttaa suhina joko huonosti suunnitellulta muotoilulta tai jostain puuttuvasta tiivisteestä. Mutta kun auto on melko uusi eikä missään tunnu vetoa vaikuttaa tuo ensimmäinen todennäköisemmältä.

Suhina voimistuu huomattavasti lisää jos ikkunan aukaisee. Siitä päättelisin ettei kyse ole avonaisesta ikkunasta.
Vertaillessani muihin autoihin vaikuttaa suhina joko huonosti suunnitellulta muotoilulta tai jostain puuttuvasta tiivisteestä. Mutta kun auto on melko uusi eikä missään tunnu vetoa vaikuttaa tuo ensimmäinen todennäköisemmältä.
- larssi21074
110 on aerodynaamisesti melko hyvin suunniteltu. Huomaa siitäkin että tuulensuhina ei lisäänny käytännössä yhtään 100 kmh:n jälkeen. Yhtä vähän suhisee 180 nopeudessa.
joskus olen nähnyt 110 ladan joka suhisi peilien säädön vivuista. Muutenkin nuo peilit ovat suurin suhinan lähde. Olen ajatellut kokeilla m-look peilejä.
joskus olen nähnyt 110 ladan joka suhisi peilien säädön vivuista. Muutenkin nuo peilit ovat suurin suhinan lähde. Olen ajatellut kokeilla m-look peilejä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Tuntuu, että vähän jokaisessa 110:ssä on laitettu tiivisteitä eri tavalla. Isän autossa on kuskin lasin tiiviste vinossa -> suhisee. Ex-farkussa suhisi takaoven tiiviste. Noissa kahdessa uudessa ei vielä suhise mikään.
Peilit ovat hyvä arvaus kyllä, mutta myös ovien ja ikkunoiden tiivistystä näin ollen epäilisin itse.
Peilit ovat hyvä arvaus kyllä, mutta myös ovien ja ikkunoiden tiivistystä näin ollen epäilisin itse.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- larssi21074
Suhinat on helppo paikallistaa niin, että ottaa letkunpätkän ja sitten joku ajaa 120kmh. Sitten letkun toinen pää työnnetään korvaan n. 6cm. Tämänjälkeen voidaan alkaa paikallistamaan suhinoita sohimalla letkulla mahdollisia vuotopaikkoja. Letkusta kuulee hyvin kohdan mistä suhnaa..
Olen meidän autossa tehnyt vastaavan testin, pahimmat lähteet ovat peilit ja vuotanut tuulilasin yläkulman liimaus. Liimaus korjattu mutta peilejä en ole vielä vaihtanut.
Olen meidän autossa tehnyt vastaavan testin, pahimmat lähteet ovat peilit ja vuotanut tuulilasin yläkulman liimaus. Liimaus korjattu mutta peilejä en ole vielä vaihtanut.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
Ikkunoiden säädöissä ollu vikaa.... mulla säätivät delttalla ja homma toimi sen jälkeen.......ipronin kirjoitti:Suhina voimistuu huomattavasti lisää jos ikkunan aukaisee. Siitä päättelisin ettei kyse ole avonaisesta ikkunasta.'aatee' kirjoitti:joku ikkuna auki
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~