Puolustusvoimien Ladat

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Punatähti

Puolustusvoimien Ladat

Viesti Kirjoittaja Punatähti »

Kiinnostaisi tietää, näitkö/ajoitko Ladoja varusmiesaikanasi? Millaisia ja missä tehtävissä niitä käytettiin? Tulivatko Ladat panssarivaunuostosten kylkiäisinä, kuten oletan UAZ:ien tulleen? Lisäksi kiinnostaisi tietää onko Ladoja edelleen jossain varuskunnissa käytössä?

Itse en ladoja nähnyt varusmiesaikanani, mutta olen kuullut, että niitä on ollut varuskunnissa.

Erään edesmenneen kapiaisen kyllä tunsin, joka suosi siviiliautonaan pelkkiä Ladoja.
Viimeksi muokannut Punatähti, 17.6.2006 22:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
köhmä

Varuskunta Ladat.

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Kyllä Kontiorannassa oli vielä minun aikana (2002) postiautona ihan ehta Samurai, jossa oli laatikko melko finaalissa. Hylkykentällä oli 1300 kompi, josta jouduin kerran ominlupineni "lainaamaan" virranjakajankantta+tulpanjohtoja, kun omat sippasivat! Kuulin jälkeenpäin, että Samara oli joutunut myös hylkykentälle piakkoin meidän kotiutumisen jälkeen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Jargon

Re: Varuskunta Ladat.

Viesti Kirjoittaja Jargon »

köhmä kirjoitti:Kyllä Kontiorannassa oli vielä minun aikana (2002) postiautona ihan ehta Samurai, jossa oli laatikko melko finaalissa. Hylkykentällä oli 1300 kompi, josta jouduin kerran ominlupineni "lainaamaan" virranjakajankantta+tulpanjohtoja, kun omat sippasivat! Kuulin jälkeenpäin, että Samara oli joutunut myös hylkykentälle piakkoin meidän kotiutumisen jälkeen.
2004 ei näkynyt kontiorannassa Ladoja edes hylkykentällä, huoltohallille oli jäänyt yksi käyttöohjekirja tms..
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

-98 Niinisalossa oli Ladoja, ajoinkin keltakilpistä combia siellä muutaman kerran. Autohallien takana oli hylättynä 2102, sen muistan aina. Sotapoliiseilla oli Niva.
Viimeksi muokannut Yogi, 2.6.2006 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1996 Parolassa taisin jonkun satunnaisen Combin nähdä, en tiedä sitten missä ajossa, jotain kapiaisia muistaakseni sellasella kuskattiin (edustavaa kyytiä), Nivoja oli sotapoliiseilla muutamia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
evo2

Viesti Kirjoittaja evo2 »

kyllä tuli hennalassa -90 ajeltua 1700i farmarilla aikaspaljon. ehkä siksi ostin itsekkin farkun :lol: . kävin voittamassa taitoajo kilpailun joensuussa torni samaralla. osallistujia oli torni sarjassa minä samaralla ja kaartista 740 volvolla kaveri. vastus oli kova :roll:
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Vekaralla oon pari 2104:sta nähnyt, molemmat vaaleansinisiä ja intin logot kyljessä. Toinen oli peileistä päätellen 1300 ja toinen 1500. En sitten tiedä mistä ne ovat tulleet, kun autohalleilla niitä ei ole koskaan näkynyt.
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

parolassa on enään vain yksi lada!!! sekin on niva, vanha sotapoliisin kärry... nykyisin (ainakin oli viä maaliskuussa) autohuoltolan vääpelin kasarmi kärry :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kimmo86 kirjoitti:Vekaralla oon pari 2104:sta nähnyt, molemmat vaaleansinisiä ja intin logot kyljessä. Toinen oli peileistä päätellen 1300 ja toinen 1500. En sitten tiedä mistä ne ovat tulleet, kun autohalleilla niitä ei ole koskaan näkynyt.
Meidän aikana lähti yksi lada autohallilta hylkypihalle, se tummansininen combi mallinen, vieläkös se siellä on? Sillä oli kiva antaa hanaa talvella, ihan kuin autohallin skapparitkin antoi :D
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Mikko K kirjoitti: Meidän aikana lähti yksi lada autohallilta hylkypihalle, se tummansininen combi mallinen, vieläkös se siellä on? Sillä oli kiva antaa hanaa talvella, ihan kuin autohallin skapparitkin antoi :D
Ei oo näkynyt.. Vekaralla ei taida olla enään yhtään Ladaa :(
pappa-ladailija

Viesti Kirjoittaja pappa-ladailija »

on siä parolassa yks euro-samara kans missä on intin logot kyljessä ja nivoja vissiin on kaks..
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

pappa-ladailija kirjoitti:on siä parolassa yks euro-samara kans missä on intin logot kyljessä ja nivoja vissiin on kaks..
Mä en ainakaan aikanani yhtää samaraa torneilla nähny.. ja nivoja en nähny muutakun sen yhden ainoon joka oli sillä Ahlan vääpelillä...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
raul

Viesti Kirjoittaja raul »

pappa- igor kirjoitti:
pappa-ladailija kirjoitti:on siä parolassa yks euro-samara kans missä on intin logot kyljessä ja nivoja vissiin on kaks..
Mä en ainakaan aikanani yhtää samaraa torneilla nähny.. ja nivoja en nähny muutakun sen yhden ainoon joka oli sillä Ahlan vääpelillä...
Mun aikana Parolassa (2001) oli Nivoja vielä runsaasti, niin sotapoliiseilla kuin skappareillakin. Tosin esim. G-Mersujakin oli useampia. Jos en ihan väärin muista, yks keltakilpinen 1700i 2104:kin löytyi, auton väriä en tosin muista. UAZ:ien ja ZIL:ien tekniikatkin ehti tulla jotenkuten tutuiksi. :lol:
4d sedan

Viesti Kirjoittaja 4d sedan »

Kyllä ajoin.
1200 combi, 1500 combi ja 2104. Aika 80-luvun puoliväli ja paikka UudRakP.
Darkkis

Viesti Kirjoittaja Darkkis »

Meillä oli riihimäellä yksi samurai postiautona ja muistaakseni kaksi tai kolme farmari ladaa. Varuskuntataksina toimineessa larkossa oli muistaakseni Nivan pannu...
Vastaa Viestiin