Puolustusvoimien Ladat
Puolustusvoimien Ladat
Kiinnostaisi tietää, näitkö/ajoitko Ladoja varusmiesaikanasi? Millaisia ja missä tehtävissä niitä käytettiin? Tulivatko Ladat panssarivaunuostosten kylkiäisinä, kuten oletan UAZ:ien tulleen? Lisäksi kiinnostaisi tietää onko Ladoja edelleen jossain varuskunnissa käytössä?
Itse en ladoja nähnyt varusmiesaikanani, mutta olen kuullut, että niitä on ollut varuskunnissa.
Erään edesmenneen kapiaisen kyllä tunsin, joka suosi siviiliautonaan pelkkiä Ladoja.
Itse en ladoja nähnyt varusmiesaikanani, mutta olen kuullut, että niitä on ollut varuskunnissa.
Erään edesmenneen kapiaisen kyllä tunsin, joka suosi siviiliautonaan pelkkiä Ladoja.
Viimeksi muokannut Punatähti, 17.6.2006 22:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Varuskunta Ladat.
Kyllä Kontiorannassa oli vielä minun aikana (2002) postiautona ihan ehta Samurai, jossa oli laatikko melko finaalissa. Hylkykentällä oli 1300 kompi, josta jouduin kerran ominlupineni "lainaamaan" virranjakajankantta+tulpanjohtoja, kun omat sippasivat! Kuulin jälkeenpäin, että Samara oli joutunut myös hylkykentälle piakkoin meidän kotiutumisen jälkeen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Varuskunta Ladat.
2004 ei näkynyt kontiorannassa Ladoja edes hylkykentällä, huoltohallille oli jäänyt yksi käyttöohjekirja tms..köhmä kirjoitti:Kyllä Kontiorannassa oli vielä minun aikana (2002) postiautona ihan ehta Samurai, jossa oli laatikko melko finaalissa. Hylkykentällä oli 1300 kompi, josta jouduin kerran ominlupineni "lainaamaan" virranjakajankantta+tulpanjohtoja, kun omat sippasivat! Kuulin jälkeenpäin, että Samara oli joutunut myös hylkykentälle piakkoin meidän kotiutumisen jälkeen.
-98 Niinisalossa oli Ladoja, ajoinkin keltakilpistä combia siellä muutaman kerran. Autohallien takana oli hylättynä 2102, sen muistan aina. Sotapoliiseilla oli Niva.
Viimeksi muokannut Yogi, 2.6.2006 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Lada-Jussi
1996 Parolassa taisin jonkun satunnaisen Combin nähdä, en tiedä sitten missä ajossa, jotain kapiaisia muistaakseni sellasella kuskattiin (edustavaa kyytiä), Nivoja oli sotapoliiseilla muutamia.

kyllä tuli hennalassa -90 ajeltua 1700i farmarilla aikaspaljon. ehkä siksi ostin itsekkin farkun
. kävin voittamassa taitoajo kilpailun joensuussa torni samaralla. osallistujia oli torni sarjassa minä samaralla ja kaartista 740 volvolla kaveri. vastus oli kova 

TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
- pappa- igor
Meidän aikana lähti yksi lada autohallilta hylkypihalle, se tummansininen combi mallinen, vieläkös se siellä on? Sillä oli kiva antaa hanaa talvella, ihan kuin autohallin skapparitkin antoiKimmo86 kirjoitti:Vekaralla oon pari 2104:sta nähnyt, molemmat vaaleansinisiä ja intin logot kyljessä. Toinen oli peileistä päätellen 1300 ja toinen 1500. En sitten tiedä mistä ne ovat tulleet, kun autohalleilla niitä ei ole koskaan näkynyt.

- pappa- igor
Mun aikana Parolassa (2001) oli Nivoja vielä runsaasti, niin sotapoliiseilla kuin skappareillakin. Tosin esim. G-Mersujakin oli useampia. Jos en ihan väärin muista, yks keltakilpinen 1700i 2104:kin löytyi, auton väriä en tosin muista. UAZ:ien ja ZIL:ien tekniikatkin ehti tulla jotenkuten tutuiksi.pappa- igor kirjoitti:Mä en ainakaan aikanani yhtää samaraa torneilla nähny.. ja nivoja en nähny muutakun sen yhden ainoon joka oli sillä Ahlan vääpelillä...pappa-ladailija kirjoitti:on siä parolassa yks euro-samara kans missä on intin logot kyljessä ja nivoja vissiin on kaks..