nivalla halki suomen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
eyeless

nivalla halki suomen

Viesti Kirjoittaja eyeless »

Jeh tulipahan reissu tehtyä..

Olin juuri viimeiset 7kk lapissa töissä ja lähdin sinne nivallani, toki menin autojunalla silloin helsingistä rovaniemelle.. Auto täynnä tavaraa.

No huomattuani että tavaraa taas pääsi kertymään paljon, mm. mönkkäri ja hiab nosturi plus muuta, hankin paikalliselta poroukkelilta peräkärryn, latasin niva niin täyteen ettei pelkääjän paikalle mahtunut istumaan ja takaikkunasta näki noin 20cm leveältä ja 10cm korkeasta raosta juuri ulos, takanani peräkärry mihin lastasin hiabin, mönkijän ja sen päälle vielä crossipyörän..

Matka alkoi Saariselältä mistä ensimmäisen päivän aikana ajoin Jyväskylään, muutaman päivän kuluttua sieltä paukkasin Savonlinnaan josta menin Janakkalaan, josta vihdoin pääsin takaisin Vihtiin.. Matkaa mittariin kertyi kaikenkaikkiaan 1300km, nivan etuperä oli koko matkan sidottuna liinalla koneeseen jottei se tipu sillä sen mutterit ja pultit kaikki oli korkannut..Koko komeus kulki viikon ajan siirtokilvillä ja matka vauhti ei päätä huimannut.. Hienoa oli kuitenkin ja pakko myöntää että lada kestää =)
eyeless

Viesti Kirjoittaja eyeless »

Tähän vielä jatkoa... Mainitsematta jäi että matkan alussa peräkärry lähti auton(pienen) vararenkaan kanssa liikkeelle ja se taisi kestää 300km minkä jälkeen se päätti heittää ilmat väärälle puolelle.. matka tyssäsi dösärille, onneksi oli toinen vastaava matkassa ja siinä hetken aherrettuani paikalle tuli naapurin ukkeli kattelee touhujani ja sanoi : eihän tolla renkaalla voi ajaa, ml on tossa rattaita vanhasta volvosta..
No, siinä lötdettyäni yksi ja ainoa hyvältä vaikuttava kävi ilmi että pultin reikien välit ovat liian pienet.. siinä sitten tallissa näytettyäni vanteelle sorvin ja poranterää se päätti mahtua paikoilleen ja matka saattoi jatkua.. Mahtavaa tavata tuollaisia ihmisiä kylillä, heitin sille parikymppiä ja säkin kuivattua poroa =)

Kertomus jatkuu, siitä saikin ajaa sitten toiset 300km ennen kuin pysähdýin kiristämään etuperää kun se alkoi laahaamaan tukivartea vasten, ajoin noin kilsan ja sitten lähti syyläristä letku irti.. Ja kaiken tämänkin jälkeen lähti myös kaasu"vaijeri" irti.. onneksi ei ollut kuin 100km jyväskylään ja kello 5 aamulla..

Jyväskylässä koetettiin korjata etuperän kiinnikkeitä ja kaikki vaikutti lupaavalta kunnes päätin jatkaa sieltä matkaa.. Tässä vaiheessa oltiin siis jo saatu liina pois konehuoneesta, pääsin jopa 50m ennen kuin perä taas tippui ja joutui laittamaanliinan takaisin ja vasta siitä pääsi vaivalloisesti jatkamaan joutuessaan korjaamaan liinan asentoa 10 km säteellä noin viisi kertaa..

Pääasia että matka saattoi jatkua =)
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Olis varmaan hyvä lukea juuttu vaikka Lada-pravdasta :!:
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin