Sivu 1/1
Kokemuksia: "Lujaa" Lada 1700i -96 laatua
Lähetetty: 13.5.2006 19:45
Kirjoittaja larssi21074
Nyt alkaa huumori loppumaan..
Tämmöistä mahtuu vajaaseen 50000km ajomäärään.
Kannentiiviste paskana, öljyt ja vedet sekaisin.
Öljypumppu paskana
Laturi hajalla, samalla suli katalysaattori ja melkein palo auto samalla..
Startti hajalla
Vaihdelaatikon siirtohaarukka poikki
Vaihdelaatiko etupään stefa vuotaa joten..
..kytkin paskana
Vesipumppu hajalla
Syyläri vuotaa, tinaukset halki
Ylävesiletku poikki
Termostaatti jumissa
Moottorin etupään stefa vuotaa
Moottorin takapään stefa vuotaa
Jakoketjun muovinen laahain tuli ulos öljynvaihdon yhteydessä
Kaasuläpän asentotunnistin hajalla
20000 vaiheilla alapallot ja apusimpukka väljä ja simpukan stefa vuotaa
Vetoakseleleiden (takana) stefat vuotaa
Vesihanoja mennyt repullinen
Lämmityslaitteen vivusto hajalla
Kuskinpenkin siirtomekanismi hajalla
Kuskin oven lasinnostin hajalla
Takaoven lasinnostin hajalla
Bensatankin kannen tiiviste vuotaa eikä uutta saa suomesta.
Pissapojan pumppuja hajonnut
Tuulilasin tiiviste vuotaa
Ovien tiivisteet kutistuneet niin että nurkista "oikaisseet"
Satunnaisia sähkövikoja, akku purkaantuu milloin mitäkin kautta
Moottorissa, laatikossa ja perässä kroonisia öljyvuotoja. Perä jollottaa.
Kaikki ovien sovitukset prseellään ja myös peltisaumat hitsattu päin prsettä. Osa hitsaussaumoista hitsattu ohi. -> Koko kori pitäis käydä läpi ja korjata hitsaukset.. Maalaus ala-arvoinen, esim ovien alalaidoissa ei ole kuin pohjamaali.
EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI KUN EN KAIKKEA MUISTA MAINITA!!
Kaikki on tällä hetkellä kyllä korjattu mutta mutta.. Hohhoijaa..
Lähetetty: 13.5.2006 19:58
Kirjoittaja Kimmo86
No ompas ollut taistelua tuon auton kanssa

Mutta nythän sillä ajaa varmaan seuraavat 200 th ilman mitään kun kaikki on jo laitettu

Lähetetty: 13.5.2006 20:13
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 13.5.2006 20:42
Kirjoittaja Jaska HKI
...no ainakin noilla lämmityslaitteen hanoilla voi nakata vesilintua.Ratkaisuni pojan autoon oli 2kpl 1/2 tuuman letkukaraa,jonka välissä vivulla varustettu palloventtiili.Milloin se suora putki alkaa vuotamaan?
Lähetetty: 13.5.2006 20:56
Kirjoittaja Mara
Mitäs pahaa vesilinnut on tehny..?
Ei mulla ainakaan ole omien raatojeni kans ollu ikinä ongelmia vesiventtiilin kanssa..
-Paitsi tässä viimisimmässä, joka oli seissy varmaan pari vuotta ikkunat auki/ rikki pihalla. Ja siinäkin riitti vaan venttiilin voitelu ja herkistely.
Venttiilin pitokykyyn vaikuttaa se, kuinka usein sitä käyttää.
Vaikka pari kertaa viikos kun kääntää laidasta laitaan, ei jumahda eikä ala vuotamaan.
Tai ainakin näin kerto yks vanha Konelan asentaja joskus muinoin.
Lähetetty: 13.5.2006 21:01
Kirjoittaja Jaakkima
Itsellä kokemuksia Venäjän tuonti hanoista, niin keraamisilla sisuksilla kuin palloventiilimallisesta. Molemmat toimineet hyvin. Tällä hetkellä molemmissa takavetoisissa keraaminen ja ei ongelmia, vaikka Lempi lepää talvet tallissa ilman että pääsen sitä kääntelemään. Nyt tietysti kun Ikaalisiin otan Lemmen käyttöön niin hana jumissa.
Lähetetty: 13.5.2006 21:25
Kirjoittaja larssi21074
No en haluakaan leimata kaikkia ladoja mutta tää yksilö on pska! On mulla 5 ladaa mut ei yhtään näin utta ja huonoa!
Vesihanoista sen verran että ei vuoda enää! Vaihdoin tilalle mossen hanan. Se tulee letkun väliin konehuoneeseen. Ei ainakaan se paikka enää hajoa!
Lähetetty: 13.5.2006 21:39
Kirjoittaja Kimmo86
larssi21074 kirjoitti:No en haluakaan leimata kaikkia ladoja mutta tää yksilö on pska! On mulla 5 ladaa mut ei yhtään näin utta ja huonoa!
Vesihanoista sen verran että ei vuoda enää! Vaihdoin tilalle mossen hanan. Se tulee letkun väliin konehuoneeseen. Ei ainakaan se paikka enää hajoa!
Neuvostoliiton aikaiset ladat on kyllä parempia kuin nämä uudemmat kapitalisti vehkeet.. No tuossa omassa nyt ei ole ollut mitään isompaa, perää lukuunottamatta joka pitää jo aika kovaa jollotusta ja lonksetta. Ruostettakin alkaa olla
Ihmeen hyvin muuten kestänyt tuo lämppärin hana, ei vuoda vieläkään. Pitänee koputtaa puuta..

Re: Kokemuksia: "Lujaa" Lada 1700i -96 laatua
Lähetetty: 14.5.2006 0:39
Kirjoittaja RussianTUNER
Idän Ihme 1 kirjoitti:larssi21074 kirjoitti:Nyt alkaa huumori loppumaan..
Tämmöistä mahtuu vajaaseen 50000km ajomäärään.
Kannentiiviste paskana, öljyt ja vedet sekaisin.
Öljypumppu paskana
Laturi hajalla, samalla suli katalysaattori ja melkein palo auto samalla..
Startti hajalla
Vaihdelaatikon siirtohaarukka poikki
Vaihdelaatiko etupään stefa vuotaa joten..
..kytkin paskana
Vesipumppu hajalla
Syyläri vuotaa, tinaukset halki
Ylävesiletku poikki
Termostaatti jumissa
Moottorin etupään stefa vuotaa
Moottorin takapään stefa vuotaa
Jakoketjun muovinen laahain tuli ulos öljynvaihdon yhteydessä
Kaasuläpän asentotunnistin hajalla
20000 vaiheilla alapallot ja apusimpukka väljä ja simpukan stefa vuotaa
Vetoakseleleiden (takana) stefat vuotaa
Vesihanoja mennyt repullinen
Lämmityslaitteen vivusto hajalla
Kuskinpenkin siirtomekanismi hajalla
Kuskin oven lasinnostin hajalla
Takaoven lasinnostin hajalla
Bensatankin kannen tiiviste vuotaa eikä uutta saa suomesta.
Pissapojan pumppuja hajonnut
Tuulilasin tiiviste vuotaa
Ovien tiivisteet kutistuneet niin että nurkista "oikaisseet"
Satunnaisia sähkövikoja, akku purkaantuu milloin mitäkin kautta
Moottorissa, laatikossa ja perässä kroonisia öljyvuotoja. Perä jollottaa.
Kaikki ovien sovitukset prseellään ja myös peltisaumat hitsattu päin prsettä. Osa hitsaussaumoista hitsattu ohi. -> Koko kori pitäis käydä läpi ja korjata hitsaukset.. Maalaus ala-arvoinen, esim ovien alalaidoissa ei ole kuin pohjamaali.
EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI KUN EN KAIKKEA MUISTA MAINITA!!
Kaikki on tällä hetkellä kyllä korjattu mutta mutta.. Hohhoijaa..
Ihan vaan vertailuna oman autoni huollot reilun 50000 km:n ajalta:
342 000 km: Öljyt vaihdettu + öljynsuodatin + ilmansuodatin.
347 000 km: Öljy + suodatin vaihdettu
347 000 km: Käsijarruvaijeri + oikea takajarrukenkä vaihdettu (muistaakseni jäi tyhmyyttäni pakkasilla jumiin..) + 1 reikä hitsattu + venttiilivälykset säädetty
352 000 km: polttoainepumppu vaihdettu uuteen (40e), vanha alkuperäinen tihkutti vähän öljyä tms. Jäähdytysjärjestelmä pesty, etujarrupalat vaihdettu.
353 000 km: Moottoriöljy + suodatin + ilmansuodatin + sytytystulpat vaihdettu.
363 000 km: Moottoriöljy + suodatin vaihdettu
373 000 km: Moottoriöljy + suodatin + ilmansuodatin + bensansuodatin vaihdettu.
377 000 km: Oikea helma hitsattu katsastusta varten.
382 000 km: Moottoriöljy + suodatin vaihdettu + sytytystulpat vaihdettu.
385 000 km: Nyt mittarissa.
Ei hirveesti minusta ylimääräistä.

Mutta ota huomioon, käytetty tuossa sun tapauksessa hitsauskonetta, eipä tarvita pahemmin Ladassa. Ja ei aina tarvi alkaa vertailee. Jotkut toimii jotkut ei.
Lähetetty: 14.5.2006 0:58
Kirjoittaja Jokari
Huhheijjaa, auton ulkonäkö ja tekniset ominaisuudet eivät näemmä ole ihan samalla tasolla

Löytyyhän niitä maanantaikappaleita Ladoistakin, kuin myös muistakin autoista (myös niistä riisikipoista

)
No kyllä se päivä paistaa risukasaankin...meinannu välillä mennä usko tuon omankin kanssa, vaikkei nyt ihan noin paljon ongelmia ole ollut.
Lähetetty: 14.5.2006 14:03
Kirjoittaja larssi21074
Voihan sitä ajatella aina positiivisesti, että nyt taas tuokin paikka kunnossa eikä ehkä enää hajoa.
Onneksi on tuo ikiluotettava 1600sl -86. Vaikka se on kymmenen vuotta vanhempi niin tuplasti luotettavampi.
SILTI EN IKIPÄIVÄNÄ LUOPUISI TUOSTA VALKOISESTA!! Se on viimeinen auto josta luopuisin.
Sitäpaitsi odotetaanpas kun olen käynyt kaikkipaikat läpi.. Ajelen sen jälkeen 200000km ilman mitään ongelmia.

Lähetetty: 14.5.2006 15:02
Kirjoittaja 'aatee'
larssi21074 kirjoitti:Voihan sitä ajatella aina positiivisesti, että nyt taas tuokin paikka kunnossa eikä ehkä enää hajoa.
Onneksi on tuo ikiluotettava 1600sl -86. Vaikka se on kymmenen vuotta vanhempi niin tuplasti luotettavampi.
SILTI EN IKIPÄIVÄNÄ LUOPUISI TUOSTA VALKOISESTA!! Se on viimeinen auto josta luopuisin.
Sitäpaitsi odotetaanpas kun olen käynyt kaikkipaikat läpi.. Ajelen sen jälkeen 200000km ilman mitään ongelmia.

Asia meininkiä!! toivottavasti ei mtn enää hajoo

Lähetetty: 15.5.2006 19:20
Kirjoittaja larssi21074
On tö rout öken!

Vertailun vuoksi.
Lähetetty: 23.5.2006 19:02
Kirjoittaja köhmä
Juu, kyllä minun mielestä nämä vanhemmat Ladat ovat luotettavampia, kuin uudet. Ja etenkin pyöreä lamppuinen "nappisilmä" on luja. Mitä yksinkertaisempi tekniika, sitä luotettavampi kaara!