Kokemuksia: "Lujaa" Lada 1700i -96 laatua

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Kokemuksia: "Lujaa" Lada 1700i -96 laatua

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nyt alkaa huumori loppumaan..
Tämmöistä mahtuu vajaaseen 50000km ajomäärään.

Kannentiiviste paskana, öljyt ja vedet sekaisin.
Öljypumppu paskana
Laturi hajalla, samalla suli katalysaattori ja melkein palo auto samalla..
Startti hajalla
Vaihdelaatikon siirtohaarukka poikki
Vaihdelaatiko etupään stefa vuotaa joten..
..kytkin paskana
Vesipumppu hajalla
Syyläri vuotaa, tinaukset halki
Ylävesiletku poikki
Termostaatti jumissa
Moottorin etupään stefa vuotaa
Moottorin takapään stefa vuotaa
Jakoketjun muovinen laahain tuli ulos öljynvaihdon yhteydessä
Kaasuläpän asentotunnistin hajalla
20000 vaiheilla alapallot ja apusimpukka väljä ja simpukan stefa vuotaa
Vetoakseleleiden (takana) stefat vuotaa
Vesihanoja mennyt repullinen
Lämmityslaitteen vivusto hajalla
Kuskinpenkin siirtomekanismi hajalla
Kuskin oven lasinnostin hajalla
Takaoven lasinnostin hajalla
Bensatankin kannen tiiviste vuotaa eikä uutta saa suomesta.
Pissapojan pumppuja hajonnut
Tuulilasin tiiviste vuotaa
Ovien tiivisteet kutistuneet niin että nurkista "oikaisseet"
Satunnaisia sähkövikoja, akku purkaantuu milloin mitäkin kautta

Moottorissa, laatikossa ja perässä kroonisia öljyvuotoja. Perä jollottaa.

Kaikki ovien sovitukset prseellään ja myös peltisaumat hitsattu päin prsettä. Osa hitsaussaumoista hitsattu ohi. -> Koko kori pitäis käydä läpi ja korjata hitsaukset.. Maalaus ala-arvoinen, esim ovien alalaidoissa ei ole kuin pohjamaali.

EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI KUN EN KAIKKEA MUISTA MAINITA!!
Kaikki on tällä hetkellä kyllä korjattu mutta mutta.. Hohhoijaa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

No ompas ollut taistelua tuon auton kanssa :shock: Mutta nythän sillä ajaa varmaan seuraavat 200 th ilman mitään kun kaikki on jo laitettu :wink:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

no paljon on tosiaan ollut laitettavaa :roll: Mutta yhden tapauksen takia ei kai koko "konsernia" kannata alkaa leimaamaan. 8) :wink: :wink:

Vastapainoksi voin sanoa, että olen ajanut tolla Samaralla yli 60 000 (yht. n.satku taulussa), niin en ole tehnyt sille MITÄÄN ylimääräistä. (ainoastaan huolimattomat huollot- öljynvaihdot yms.ja pak.hihnanvaihto). Repikää siitä, mutta kyseessähän onkin etupotku. :twisted:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

...no ainakin noilla lämmityslaitteen hanoilla voi nakata vesilintua.Ratkaisuni pojan autoon oli 2kpl 1/2 tuuman letkukaraa,jonka välissä vivulla varustettu palloventtiili.Milloin se suora putki alkaa vuotamaan?
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mitäs pahaa vesilinnut on tehny..? :wink:
Ei mulla ainakaan ole omien raatojeni kans ollu ikinä ongelmia vesiventtiilin kanssa..
-Paitsi tässä viimisimmässä, joka oli seissy varmaan pari vuotta ikkunat auki/ rikki pihalla. Ja siinäkin riitti vaan venttiilin voitelu ja herkistely.
Venttiilin pitokykyyn vaikuttaa se, kuinka usein sitä käyttää.
Vaikka pari kertaa viikos kun kääntää laidasta laitaan, ei jumahda eikä ala vuotamaan.
Tai ainakin näin kerto yks vanha Konelan asentaja joskus muinoin.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2705
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itsellä kokemuksia Venäjän tuonti hanoista, niin keraamisilla sisuksilla kuin palloventiilimallisesta. Molemmat toimineet hyvin. Tällä hetkellä molemmissa takavetoisissa keraaminen ja ei ongelmia, vaikka Lempi lepää talvet tallissa ilman että pääsen sitä kääntelemään. Nyt tietysti kun Ikaalisiin otan Lemmen käyttöön niin hana jumissa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

No en haluakaan leimata kaikkia ladoja mutta tää yksilö on pska! On mulla 5 ladaa mut ei yhtään näin utta ja huonoa! :roll:

Vesihanoista sen verran että ei vuoda enää! Vaihdoin tilalle mossen hanan. Se tulee letkun väliin konehuoneeseen. Ei ainakaan se paikka enää hajoa!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

larssi21074 kirjoitti:No en haluakaan leimata kaikkia ladoja mutta tää yksilö on pska! On mulla 5 ladaa mut ei yhtään näin utta ja huonoa! :roll:

Vesihanoista sen verran että ei vuoda enää! Vaihdoin tilalle mossen hanan. Se tulee letkun väliin konehuoneeseen. Ei ainakaan se paikka enää hajoa!


Neuvostoliiton aikaiset ladat on kyllä parempia kuin nämä uudemmat kapitalisti vehkeet.. No tuossa omassa nyt ei ole ollut mitään isompaa, perää lukuunottamatta joka pitää jo aika kovaa jollotusta ja lonksetta. Ruostettakin alkaa olla :(

Ihmeen hyvin muuten kestänyt tuo lämppärin hana, ei vuoda vieläkään. Pitänee koputtaa puuta.. :roll:
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Re: Kokemuksia: "Lujaa" Lada 1700i -96 laatua

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
larssi21074 kirjoitti:Nyt alkaa huumori loppumaan..
Tämmöistä mahtuu vajaaseen 50000km ajomäärään.

Kannentiiviste paskana, öljyt ja vedet sekaisin.
Öljypumppu paskana
Laturi hajalla, samalla suli katalysaattori ja melkein palo auto samalla..
Startti hajalla
Vaihdelaatikon siirtohaarukka poikki
Vaihdelaatiko etupään stefa vuotaa joten..
..kytkin paskana
Vesipumppu hajalla
Syyläri vuotaa, tinaukset halki
Ylävesiletku poikki
Termostaatti jumissa
Moottorin etupään stefa vuotaa
Moottorin takapään stefa vuotaa
Jakoketjun muovinen laahain tuli ulos öljynvaihdon yhteydessä
Kaasuläpän asentotunnistin hajalla
20000 vaiheilla alapallot ja apusimpukka väljä ja simpukan stefa vuotaa
Vetoakseleleiden (takana) stefat vuotaa
Vesihanoja mennyt repullinen
Lämmityslaitteen vivusto hajalla
Kuskinpenkin siirtomekanismi hajalla
Kuskin oven lasinnostin hajalla
Takaoven lasinnostin hajalla
Bensatankin kannen tiiviste vuotaa eikä uutta saa suomesta.
Pissapojan pumppuja hajonnut
Tuulilasin tiiviste vuotaa
Ovien tiivisteet kutistuneet niin että nurkista "oikaisseet"
Satunnaisia sähkövikoja, akku purkaantuu milloin mitäkin kautta

Moottorissa, laatikossa ja perässä kroonisia öljyvuotoja. Perä jollottaa.

Kaikki ovien sovitukset prseellään ja myös peltisaumat hitsattu päin prsettä. Osa hitsaussaumoista hitsattu ohi. -> Koko kori pitäis käydä läpi ja korjata hitsaukset.. Maalaus ala-arvoinen, esim ovien alalaidoissa ei ole kuin pohjamaali.

EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI KUN EN KAIKKEA MUISTA MAINITA!!
Kaikki on tällä hetkellä kyllä korjattu mutta mutta.. Hohhoijaa..


Ihan vaan vertailuna oman autoni huollot reilun 50000 km:n ajalta:

342 000 km: Öljyt vaihdettu + öljynsuodatin + ilmansuodatin.

347 000 km: Öljy + suodatin vaihdettu

347 000 km: Käsijarruvaijeri + oikea takajarrukenkä vaihdettu (muistaakseni jäi tyhmyyttäni pakkasilla jumiin..) + 1 reikä hitsattu + venttiilivälykset säädetty

352 000 km: polttoainepumppu vaihdettu uuteen (40e), vanha alkuperäinen tihkutti vähän öljyä tms. Jäähdytysjärjestelmä pesty, etujarrupalat vaihdettu.

353 000 km: Moottoriöljy + suodatin + ilmansuodatin + sytytystulpat vaihdettu.

363 000 km: Moottoriöljy + suodatin vaihdettu

373 000 km: Moottoriöljy + suodatin + ilmansuodatin + bensansuodatin vaihdettu.

377 000 km: Oikea helma hitsattu katsastusta varten.

382 000 km: Moottoriöljy + suodatin vaihdettu + sytytystulpat vaihdettu.

385 000 km: Nyt mittarissa. :)


Ei hirveesti minusta ylimääräistä. :D
Mutta ota huomioon, käytetty tuossa sun tapauksessa hitsauskonetta, eipä tarvita pahemmin Ladassa. Ja ei aina tarvi alkaa vertailee. Jotkut toimii jotkut ei.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Huhheijjaa, auton ulkonäkö ja tekniset ominaisuudet eivät näemmä ole ihan samalla tasolla :( Löytyyhän niitä maanantaikappaleita Ladoistakin, kuin myös muistakin autoista (myös niistä riisikipoista :wink:)

No kyllä se päivä paistaa risukasaankin...meinannu välillä mennä usko tuon omankin kanssa, vaikkei nyt ihan noin paljon ongelmia ole ollut.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Voihan sitä ajatella aina positiivisesti, että nyt taas tuokin paikka kunnossa eikä ehkä enää hajoa.

Onneksi on tuo ikiluotettava 1600sl -86. Vaikka se on kymmenen vuotta vanhempi niin tuplasti luotettavampi.

SILTI EN IKIPÄIVÄNÄ LUOPUISI TUOSTA VALKOISESTA!! Se on viimeinen auto josta luopuisin.

Sitäpaitsi odotetaanpas kun olen käynyt kaikkipaikat läpi.. Ajelen sen jälkeen 200000km ilman mitään ongelmia. :)
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

larssi21074 kirjoitti:Voihan sitä ajatella aina positiivisesti, että nyt taas tuokin paikka kunnossa eikä ehkä enää hajoa.

Onneksi on tuo ikiluotettava 1600sl -86. Vaikka se on kymmenen vuotta vanhempi niin tuplasti luotettavampi.

SILTI EN IKIPÄIVÄNÄ LUOPUISI TUOSTA VALKOISESTA!! Se on viimeinen auto josta luopuisin.

Sitäpaitsi odotetaanpas kun olen käynyt kaikkipaikat läpi.. Ajelen sen jälkeen 200000km ilman mitään ongelmia. :)
Asia meininkiä!! toivottavasti ei mtn enää hajoo :roll:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

On tö rout öken! :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Vertailun vuoksi.

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Juu, kyllä minun mielestä nämä vanhemmat Ladat ovat luotettavampia, kuin uudet. Ja etenkin pyöreä lamppuinen "nappisilmä" on luja. Mitä yksinkertaisempi tekniika, sitä luotettavampi kaara!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Vastaa Viestiin