hoi ja moi.
110, 16v farkku. Ajettu 37000. Takalasin lämmitin ei toimi. Sulake pelaa, samoin rele. Onko kellään tietoa, voiko asiaa yrittää edes ratkaista ilman korjaamoa. Vinkkejä pliis.
Em. rele maksoi muuten 14 euroa. Jos joku nyt sanoo että olisin saanut sen muualta kuin huollon varaosana, niin saatan suuttua.... itseeni. Osasilta sitä ei löytynyt.
Löytyykö 110 kaavakuvia muuten kuin venäjän kielisinä? Olen joskus taannoin kysynyt 110 korjausoppaasta, minä en sellaista vielä löydä, onko kellään tietoa???
Oman autoni ohjekirja on aika onneton, sulaketaulukossa on virheellistä tietoa, releistä ei löydy tietoja ollenkaan.
Hei vaan toiseen kertaan.
110 ja takalasin lämmitin
Testausta
1.laita uusi sulake ilman relettä.Jos sulake kestää on vika releen jälkeisessä virtapiirissä.
2.releen palaminen voi johtua siitä,että oikosulkuvirta polttaa releen kärjet ennenkuin sulake palaa.Näin ei pitäisi olla,mutta autosähköjen ollessa kysymyksessä varsin yleistä.
3.irroita lasin yhteydessä oleva liitin,niin kuormaa ei pitäisi olla virtapiirissä ollenkaan.Lämpölangat ei voi vetää "maihin" koska lasi on eristävää ainetta
4.Kun lämpövastus on irroitettu,releen kärjet korvattu hyppylenkillä jää maavuoto välille rele-peräluukku.Vanhoissa autoissa oli yleinen vika kaapeleissa sillä osuudella.missä luukku taivuttaa peräluukulle menevää kaapelinippua.
5. jos on käytössä yleismittari voi maavuodon mitata ohmisesti releen kannasta auton runkoa vastaan.
6. onko autoon tehty lisäasennuksia,jolloin kaapelivaurion syntyminen olisi voinut tapahtua?
2.releen palaminen voi johtua siitä,että oikosulkuvirta polttaa releen kärjet ennenkuin sulake palaa.Näin ei pitäisi olla,mutta autosähköjen ollessa kysymyksessä varsin yleistä.
3.irroita lasin yhteydessä oleva liitin,niin kuormaa ei pitäisi olla virtapiirissä ollenkaan.Lämpölangat ei voi vetää "maihin" koska lasi on eristävää ainetta
4.Kun lämpövastus on irroitettu,releen kärjet korvattu hyppylenkillä jää maavuoto välille rele-peräluukku.Vanhoissa autoissa oli yleinen vika kaapeleissa sillä osuudella.missä luukku taivuttaa peräluukulle menevää kaapelinippua.
5. jos on käytössä yleismittari voi maavuodon mitata ohmisesti releen kannasta auton runkoa vastaan.
6. onko autoon tehty lisäasennuksia,jolloin kaapelivaurion syntyminen olisi voinut tapahtua?
110
meillä meni 2 takalasia takuuseen kun langat palo poikki,paisunta säiliö 1 kerran toisen jouduin ostamaan kun takuu oli ummessa ajettu 14000 km,etujarru levyt sorvatiin takuuseen kun ei löytynyt suorempia varastosta,mootorin varoitusvalo palaa vaihdetiin rele h n 100 ekeä,valopalaa taas kysyin huollosta ,jos valo häiritsee poistakaa poltimo