Sivu 1/1
1300:n kaasari 1500:een
Lähetetty: 2.5.2006 13:25
Kirjoittaja Qulle
Mitenkäs on, onko 1300:n kaasarissa eroja 1500:n kaasariin?
Olis 1500 mylly odottamassa asennusta, mutta ei ole kuin 1300:n kaasari.
Onko noissa kaasareissa mitään eroa? Muutenhan tuntuu kaikki palikat sopivan päittäin, mutta rupes vähän arveluttamaan ton mehun saanti tolla pienemmän koneen kaasarilla...
Eli onko joku selvä temppu (suuttimien vaihto jne.) mikä kannattaa tehä, ennen kuin edes koittaa tolla peinemmän koneen kaasarilla käyttöä?
Lähetetty: 2.5.2006 13:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
suuttimet vaihtamalla tulee aika lailla samanlainen kuin 1500 mallin kaasari
Lähetetty: 2.5.2006 15:20
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi kirjoitti:suuttimet vaihtamalla tulee aika lailla samanlainen kuin 1500 mallin kaasari
No ei sulla sattuis olemaan sellasia suuttimia tai vastaavasti tietoa, mistä niitä halvimmillaan sais?
kun en tainnu sillo sitä myllyä hakiessani muistaa ko. asiaa sulta kysyä
...hitto ku o sama pää kesät talvet, niin ei vaan aina kuuppa tunnu toimivan oikein
Niin ja jos motonetista menis hakeen tälläsen setin:
KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA LADA TAKAVETOISET
1500 (ilman alatiivlevyä, mutta sisältää suuttimia). . . . 28-3016 16.48 ???
...vähän ympäripyöreesti tossa sanotaan, mitä pitää sisällään. Oiskohan tossa kaikki tarvittavat suuttimet? Kokemuksia kellään?
Lähetetty: 2.5.2006 16:12
Kirjoittaja Nonnis
Voihan niitä poratakin.
Lähetetty: 2.5.2006 16:33
Kirjoittaja Miihkali
Nonnis kirjoitti:Voihan niitä poratakin.
Meinaakko että tulis hyvät silläkurin ?
Lähetetty: 2.5.2006 16:50
Kirjoittaja destor
Varmasti aivan riittävän hyvät katukäyttöön. Kisaan kun haetaan niitä viimeisiä hevosia niin huonosti poratut hylätään..
Lähetetty: 2.5.2006 18:19
Kirjoittaja Qulle
Nonnis kirjoitti:Voihan niitä poratakin.
hmm.. vai että poraamalla sais toimivan.
En edes tällä hetkellä ole varma, kuinka monta suutinta ladan kaasarissa on puhumattakaan siitä, mitä niistä kuuluisi porata ja kuinka paljon
Onko mitään suuttimien kokoja heittää? Tai ylipäätänsä mitä suutinta tarttis kairata?
Meillä oli muuten varaosalarpan takakontissa pari ylimääräistä kaasaria, joista en osaa sanoa, kuinka isoon koneeseen ne o tarkoitettu... Osaakos joku kertoa, onko ladan kaasarissa joku merkintä, josta selviäis mihin koneeseen ko. kaasari on alunperin tarkoitettu?
Niin ja kiitoksia ripeistä vastauksista...
Lähetetty: 2.5.2006 21:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
2101-, 2105- ja 21051- alkuiset kaasarit on 1200-1300 koneisiin ja 2103-, 2106-, 2107- ja 21053 alkuiset kaasarit 1500-1600 koneisiin
tollainen huoltosarja olisi ihan pätevä, koska on muutenkin noi vanhat kaasarit voi kaivata uusia kalvoja yms.
Lähetetty: 2.5.2006 23:09
Kirjoittaja Qulle
Täytyypä tutkailla, mitä kivaa sieltä larpan takakontista oikein löytyy

Lähetetty: 4.5.2006 13:15
Kirjoittaja Qulle
Paskat sieltä kontista mittään käyttökelpoista isomman koneen kaasaria löytyny
Jos aluksi koittaa ajella tolla 1300:n vakiokaasarilla, niin mitä siitä mahtaa seurata? Onko riski rikkoa jotain vai onko meno vain tahmaista?
Lähetetty: 4.5.2006 15:59
Kirjoittaja pappa- igor
ei se siitä rikki mee... mutta ei välttämättä pelaa kunnolla... mulla ainakin weber toimi ihan yhtä hyvin 1200 ja 1500 koneessa samoilla suuttimilla.. anna palaa vaan

Lähetetty: 4.5.2006 16:27
Kirjoittaja Qulle
Näin tehdään, jollei muuta kaasaria tuu vastaan

Lähetetty: 4.5.2006 17:29
Kirjoittaja AI
Mun edellisessä combissa oli 1200:n kaasutin 1500-koneen päällä ja ilman ongelmia toimi kolme vuotta/60.000 km jonka auto oli käytössä. Tosin vitosvaihteella se ei jaksanut kulkea kuin 120 km/h, voima loppui kuin seinään! Eipä siitä haittaa ollut kun sillä ei moottoriteitä pahemmin ajeltu, tuon 120 km/h:kin vain kerran.