1300:n kaasari 1500:een
1300:n kaasari 1500:een
Mitenkäs on, onko 1300:n kaasarissa eroja 1500:n kaasariin?
Olis 1500 mylly odottamassa asennusta, mutta ei ole kuin 1300:n kaasari.
Onko noissa kaasareissa mitään eroa? Muutenhan tuntuu kaikki palikat sopivan päittäin, mutta rupes vähän arveluttamaan ton mehun saanti tolla pienemmän koneen kaasarilla...
Eli onko joku selvä temppu (suuttimien vaihto jne.) mikä kannattaa tehä, ennen kuin edes koittaa tolla peinemmän koneen kaasarilla käyttöä?
Olis 1500 mylly odottamassa asennusta, mutta ei ole kuin 1300:n kaasari.
Onko noissa kaasareissa mitään eroa? Muutenhan tuntuu kaikki palikat sopivan päittäin, mutta rupes vähän arveluttamaan ton mehun saanti tolla pienemmän koneen kaasarilla...
Eli onko joku selvä temppu (suuttimien vaihto jne.) mikä kannattaa tehä, ennen kuin edes koittaa tolla peinemmän koneen kaasarilla käyttöä?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
No ei sulla sattuis olemaan sellasia suuttimia tai vastaavasti tietoa, mistä niitä halvimmillaan sais?Lada-Jussi kirjoitti:suuttimet vaihtamalla tulee aika lailla samanlainen kuin 1500 mallin kaasari
kun en tainnu sillo sitä myllyä hakiessani muistaa ko. asiaa sulta kysyä

...hitto ku o sama pää kesät talvet, niin ei vaan aina kuuppa tunnu toimivan oikein

Niin ja jos motonetista menis hakeen tälläsen setin:
KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA LADA TAKAVETOISET
1500 (ilman alatiivlevyä, mutta sisältää suuttimia). . . . 28-3016 16.48 ???
...vähän ympäripyöreesti tossa sanotaan, mitä pitää sisällään. Oiskohan tossa kaikki tarvittavat suuttimet? Kokemuksia kellään?
hmm.. vai että poraamalla sais toimivan.Nonnis kirjoitti:Voihan niitä poratakin.
En edes tällä hetkellä ole varma, kuinka monta suutinta ladan kaasarissa on puhumattakaan siitä, mitä niistä kuuluisi porata ja kuinka paljon

Onko mitään suuttimien kokoja heittää? Tai ylipäätänsä mitä suutinta tarttis kairata?
Meillä oli muuten varaosalarpan takakontissa pari ylimääräistä kaasaria, joista en osaa sanoa, kuinka isoon koneeseen ne o tarkoitettu... Osaakos joku kertoa, onko ladan kaasarissa joku merkintä, josta selviäis mihin koneeseen ko. kaasari on alunperin tarkoitettu?
Niin ja kiitoksia ripeistä vastauksista...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
2101-, 2105- ja 21051- alkuiset kaasarit on 1200-1300 koneisiin ja 2103-, 2106-, 2107- ja 21053 alkuiset kaasarit 1500-1600 koneisiin
tollainen huoltosarja olisi ihan pätevä, koska on muutenkin noi vanhat kaasarit voi kaivata uusia kalvoja yms.
tollainen huoltosarja olisi ihan pätevä, koska on muutenkin noi vanhat kaasarit voi kaivata uusia kalvoja yms.

- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3664
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mun edellisessä combissa oli 1200:n kaasutin 1500-koneen päällä ja ilman ongelmia toimi kolme vuotta/60.000 km jonka auto oli käytössä. Tosin vitosvaihteella se ei jaksanut kulkea kuin 120 km/h, voima loppui kuin seinään! Eipä siitä haittaa ollut kun sillä ei moottoriteitä pahemmin ajeltu, tuon 120 km/h:kin vain kerran.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974