1300:n kaasari 1500:een

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

1300:n kaasari 1500:een

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Mitenkäs on, onko 1300:n kaasarissa eroja 1500:n kaasariin?
Olis 1500 mylly odottamassa asennusta, mutta ei ole kuin 1300:n kaasari.

Onko noissa kaasareissa mitään eroa? Muutenhan tuntuu kaikki palikat sopivan päittäin, mutta rupes vähän arveluttamaan ton mehun saanti tolla pienemmän koneen kaasarilla...

Eli onko joku selvä temppu (suuttimien vaihto jne.) mikä kannattaa tehä, ennen kuin edes koittaa tolla peinemmän koneen kaasarilla käyttöä?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

suuttimet vaihtamalla tulee aika lailla samanlainen kuin 1500 mallin kaasari
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Lada-Jussi kirjoitti:suuttimet vaihtamalla tulee aika lailla samanlainen kuin 1500 mallin kaasari
No ei sulla sattuis olemaan sellasia suuttimia tai vastaavasti tietoa, mistä niitä halvimmillaan sais?
kun en tainnu sillo sitä myllyä hakiessani muistaa ko. asiaa sulta kysyä :evil:

...hitto ku o sama pää kesät talvet, niin ei vaan aina kuuppa tunnu toimivan oikein :D

Niin ja jos motonetista menis hakeen tälläsen setin:
KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA LADA TAKAVETOISET
1500 (ilman alatiivlevyä, mutta sisältää suuttimia). . . . 28-3016 16.48 ???
...vähän ympäripyöreesti tossa sanotaan, mitä pitää sisällään. Oiskohan tossa kaikki tarvittavat suuttimet? Kokemuksia kellään?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Voihan niitä poratakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Miihkali

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Nonnis kirjoitti:Voihan niitä poratakin.
Meinaakko että tulis hyvät silläkurin ?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Varmasti aivan riittävän hyvät katukäyttöön. Kisaan kun haetaan niitä viimeisiä hevosia niin huonosti poratut hylätään..
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nonnis kirjoitti:Voihan niitä poratakin.
hmm.. vai että poraamalla sais toimivan.
En edes tällä hetkellä ole varma, kuinka monta suutinta ladan kaasarissa on puhumattakaan siitä, mitä niistä kuuluisi porata ja kuinka paljon :)

Onko mitään suuttimien kokoja heittää? Tai ylipäätänsä mitä suutinta tarttis kairata?

Meillä oli muuten varaosalarpan takakontissa pari ylimääräistä kaasaria, joista en osaa sanoa, kuinka isoon koneeseen ne o tarkoitettu... Osaakos joku kertoa, onko ladan kaasarissa joku merkintä, josta selviäis mihin koneeseen ko. kaasari on alunperin tarkoitettu?

Niin ja kiitoksia ripeistä vastauksista...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

2101-, 2105- ja 21051- alkuiset kaasarit on 1200-1300 koneisiin ja 2103-, 2106-, 2107- ja 21053 alkuiset kaasarit 1500-1600 koneisiin

tollainen huoltosarja olisi ihan pätevä, koska on muutenkin noi vanhat kaasarit voi kaivata uusia kalvoja yms.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Täytyypä tutkailla, mitä kivaa sieltä larpan takakontista oikein löytyy :)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Paskat sieltä kontista mittään käyttökelpoista isomman koneen kaasaria löytyny :evil:

Jos aluksi koittaa ajella tolla 1300:n vakiokaasarilla, niin mitä siitä mahtaa seurata? Onko riski rikkoa jotain vai onko meno vain tahmaista?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ei se siitä rikki mee... mutta ei välttämättä pelaa kunnolla... mulla ainakin weber toimi ihan yhtä hyvin 1200 ja 1500 koneessa samoilla suuttimilla.. anna palaa vaan 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Näin tehdään, jollei muuta kaasaria tuu vastaan :D
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mun edellisessä combissa oli 1200:n kaasutin 1500-koneen päällä ja ilman ongelmia toimi kolme vuotta/60.000 km jonka auto oli käytössä. Tosin vitosvaihteella se ei jaksanut kulkea kuin 120 km/h, voima loppui kuin seinään! Eipä siitä haittaa ollut kun sillä ei moottoriteitä pahemmin ajeltu, tuon 120 km/h:kin vain kerran.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin